Különleges világításrendszert fejlesztett a Hyundai önvezető autóihoz


A Hyundai Mobis az idei Szórakoztatóelektronikai szakkiállítás alkalmával egy új önvezető tanulmányautót mutatott be, amelyet 26 érzékelője mellett olyan speciális fényrendszerrel is elláttak, amelynek révén az autó képes a gyalogosokkal is kommunikálni. 

A Hyundai csoport saját részegységgyártó leányvállalata, a Hyundai Mobis 2019 januárjában a CES 2019 kiállításon mutatta be legújabb Kommunikációs Világítás koncepcióját. A Kommunikációs Világítás egy „Figyelmeztető Világítási Zónát” használ arra, hogy jelezze, amikor egy autonóm jármű önvezető üzemmódban működik. A koncepció egy „Kommunikációs Világítási Zónát” is magában foglal, amely a különböző forgalmi helyzetektől függően LED-ek, digitális táblák, fényszóróvetítéssel és hangjelzéssel is kommunikál a közelben lévő gyalogosokkal és járművekkel.


A Hyundai Mobis által fejlesztett koncepció azért jött létre, hogy ezzel csökkentse az autonóm járművek technológiájának fejlesztéséhez és teszteléséhez kapcsolódó balesetek számát. Ilyen tragikus baleset történt 2018 márciusában, amikor egy önvezető tesztautó elütött egy az úton átkelő nőt, aki belehalt sérüléseibe. 


A Kommunikációs Világítással felszerelt autonóm járművek akár 130 méternél is távolabbról is képesek felismerni egy gyalogost. Ezt követően a fényszórók egy fényes vörös figyelmeztető szimbólumot vetítenek, jelezve ezzel, hogy nem biztonságos keresztezni az önvezető autó útját. Amikor a jármű végül megáll, a fényszórók egy gyalogátkelő szimbólumot vetítenek a földre és ezzel jelzik, hogy a gyalogos biztonságosan átkelhet az autó előtt. Ezek után a jármű LED fényei egy külön fénnyel villogva – akár a gyalogátkelők jelzőlámpái – jelzik, hogy az autó ismét mozgásba lendül, miközben nyilakkal az irányt is mutatják, amerre az autó el fog indulni.   


A Kommunikációs Világítás beépíthető a nemrég bemutatott adaptív fénytechnológiával (AADB) ellátott Hyundai Mobis Fejlett Vezetőtámogató Rendszerébe (ADAS) is. Ez az integrált megoldás a fokozott objektum felismerésnek és feldolgozásnak köszönhetően gyorsabban reagáló fénytompításra képes, amely a járművek egymás közötti vagy a járművek és gyalogosok közötti kommunikációt is új szintre emeli.  


Ahogyan a gyári beszállítók és technológiai vállalatok egymással versengve igyekeznek az önvezetést minél magasabb szinten piacra dobni, a viták továbbra is a teljes autonómia biztonsága, összetettsége, infrastruktúrája és kormányzati szabályozása körül összpontosul. Minthogy a Kommunikációs Világítás kizárólag az intelligens világítási megoldásokat használja arra, hogy életeket mentsen, ezért a rendszer sokkal gyorsabban és költséghatékonyabban bevezethető az új autókban.   


„A világítást már azóta a járművek és a gyalogosok közötti kommunikációra is használják, amióta az automobilok léteznek, így örülünk annak, hogy vezethetjük ezen technológia evolúcióját, ezzel pedig életeket menthetünk meg és minden úton lévőnek nyugalmat biztosíthatunk” – mondta Mirco Goetz, a Hyundai Mobis fényszóró-fejlesztési igazgatója. „A jövőbeli mobilitás biztonságos fejlődéséhez elsődleges célunk lehetővé tenni, hogy iparágunk folytathassa az autonóm járműtechnológia fejlesztését, miközben segítjük a gyalogosok és a járművezetők sérüléseinek elkerülését.”

Az új Kommunikációs Világítás bemutatása mellett a Hyundai Mobis az autonóm vezetés, multimédia és környezetbarát technológia megoldásait is felvonultatta a 2019-es CES rendezvényén Las Vegasban. 


Forrás: businesswire.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését