Egymillió autót gyárthat a Hyundai Indiában


Dél-Korea legnagyobb autógyártó konglomerátuma, a Hyundai Motor Group igyekszik felgyorsítani indiai terjeszkedését annak érdekében, hogy a kínai és amerikai problémáikat ellensúlyozva növelni tudják eredményeiket. 

A Hyundai csoport kisebbik autógyártó leányvállalata, a Kia Motors nemrég fejezte be új, kezdetben évi 300 ezer autó gyártására alkalmas indiai összeszerelő üzemének építését az Andhra Pradesh tartományban található Anantapur városában, ahol már meg is kezdték első SP2i kódnéven fejlesztett kisterepjárójuk előszériás gyártását. A Kia tavaly jelentette be, hogy belép a hatalmas piaci potenciállal rendelkező indiai autópiacra új modelljével, amely az idei év második felében mutatkozik be hivatalosan.


A Kia új indiai gyárának kapacitásával együtt a Hyundai Motor Group autógyártó egységei akár évi egymillió autó gyártására is képesek lehetnek. A nagyobbik Hyundai Motor jelenleg ugyanis 710 ezer darabos kapacitással rendelkezik az indiai Chennaiban, amit további beruházásokkal, villanyautók gyártásával nagyjából 100 ezer autóval terveznek emelni a közeljövőben. Ez pedig azt jelenti, hogy India könnyedén átveheti Kína szerepét és a csoport legnagyobb piacává emelkedhet.    


Az 1,3 milliárdos lélekszámú Indiában tapasztalható agresszív bővítés érthető, miután a koreai autóóriás gyorsan veszített piaci részesedéséből a világ legnagyobb, így a Hyundai szempontjából is kulcspiacainak tekinthető Kínában és az Egyesült Államokban.  A Hyundai Motor jelenleg a második legnagyobb autógyártónak számít Indiában, ahová 20 évvel ezelőtt, 1998-ban érkezett és tavaly júniusban az összesített értékesítés elérte a 8 milliós szintet. 


Az előző két évhez hasonlóan tavaly is sikerült több mint félmillió új autót értékesíteni Indiában, ahol 2018-ban összesen 550 ezer új Hyundait vásároltak olyan stratégiailag fontos modelleknek köszönhetően, mint a Creta crossover.  A Hyundai indiai leányvállalata emellett 160 ezer Indiában készült új autót exportált tavaly olyan térségekbe, mint a Közel-Kelet, Afrika, Közép- és Dél-Amerika.  


A Hyundai Motor 2020-ig nem kevesebb, mint kilenc új modellt kíván bevezetni Indiában. Köztük különösen fontos az első teljesen elektromos modelljük, a Kona Electric helyi piacra dobása, amellyel minden más konkurenst megelőzve mutathat utat India ébredező környezetbarát járműpiacán. A Kia Motors az SP2i próbagyártásával együtt a Kia Niro hibrid, plug-in hibrid és teljesen elektromos változata mellett egy vadonatúj Kia Soul EV modellt is átadott a helyi kormányzat számára és bejelentette, hogy 2025-ig legalább 16 elektromos modellt kíván bevezetni Indiában. 


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését