Indiában is tesztelik a Hyundai Ioniq elektromos változatát


Miután a koreai gyártó tavaly az Új-Delhi Autószalonon kiállította, az egyik indiai autós lap olvasójának most sikerült a Hyundai Ioniq Electric változatát lefotóznia a gyártó Chennaiban található központja közelében. 

A Hyundai Motor indiai képviselete már a kezdetek óta azt mérlegelte, hogy a gyártó kínálatában szereplő Ioniq, vagy a Kona elektromos meghajtású változatát mutassa-e be Indiában. A tavalyi Auto Expón aztán az Ioniq mellett kiállították a Konát is (akkor még csak a Vasember tanulmányautót) és az elemzések, illetve látogatói visszajelzések alapján végül úgy döntöttek, hogy a helyi igényeknek sokkal jobban megfelelő kompakt Kona kisterepjárót vezetik be elsőként.  


Úgy tűnik azonban, hogy a Hyundai most úgy döntött, a forgalomban is kipróbálják az Ioniq Electric képességeit. A tesztautó mindenféle álcázást nélkülöz, így jól megfigyelhető a villanyautó változat jellegzetességei: a sima, mindenféle légnyílást nélkülöző maszk mellett a LED fényszórók és hátsó lámpatestek, a jellegzetes alufelnik, illetve a rézszínű lökhárítóbetétek utalnak az autó különlegességére.  

A Hyundai Ioniq Electric egy 28 kWh-s akkumulátorcsomagot hordoz a hátsó ülések és a csomagtér alatt, amelynek segítségével a korábbi NEDC ciklus szerint 280 kilométer, az új WLTP szabvány szerint 204 kilométer megtételére képes. Az autó villanymotorja 120 lóerőt termel, maximális forgatónyomatéka 295 Nm, végsebessége pedig eléri a 165 km/órát. Az autó 6,6 kW-os fedélzeti töltőjének kihasználásával a töltési idő 4 óra 25 percet vesz igénybe, míg egy 100 kW-os villámtöltö 23 perc alatt 80 százalékosra töltheti az autó akkuját.  


De vajon miért teszteli a Hyundai Motor ezt a villanyautót Indiában? Mivel az autó teljesen nélkülözi az álcázást és ezért pontosan látható, hogy ez az autó nem egy olyan prototípus, amivel a közelgő ráncfelvarrás elemeit tesztelnék, ezért több mint valószínű, hogy a Hyundai helyi mérnökei elsősorban adatgyűjtés céljából használják az Ioniqot a helyi utakon. Korábban már ugyanígy jelentek meg  a forgalomban a Kona Electricről is felvételek, utóbbiról pedig már az is kiderült, ez lesz az a típus, amit a Hyundai első villanyautóként Indiában is bevezet. Azt azonban nem lehet teljesen kizárni, hogy később az Ioniq is bemutatkozhat Indiában.  

A Hyundai tehát komolyan gondolja indiai villanyautós terveit, ezért elsőként a Kona Electric bevezetésével igyekszik tapasztalatokat gyűjteni az indiai elektromos járművek piaci lehetőségeiről. Később a gyártó azt is tervezi, hogy alacsony árfekvésű, mini és kiskategóriás villanyautóit nagyobb szériában Indiában készíti és azokat a helyi piac mellett a térségbe exportálná. 

Forrás: indianautosblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

Utazás az ismeretlenbe – a Kia Niro EV Erdélyben