Duplájára nőttek a Hyundai villanyautó-eladásai


A Hyundai bejelentette, hogy a csoport tisztán elektromos meghajtású modelljeinek értékesítési eredményei az erős hazai és globális keresletnek köszönhetően az idei első negyedévben több mint duplájára emelkedtek. 

A Hyundai csoport két autógyártó vállalata, a Hyundai Motor és a Kia Motors  a világon mindenütt tapasztalható erős kereslet miatt 159 százalékkal több, összesen 21 148 darab elektromos járművet értékesítettek idén január eleje és március vége között. Ebből a Koreán kívül eladott villanyautók 16 162 darabos eredménye több mint háromszorosa a tavalyi első negyedévben eladott 4 905 darabosnak. A háromszoros eredmény elsősorban a Hyundai Kona Electric nemzetközi piacra vezetésének köszönhető, miközben a koreai villanyautó-eladások 3 247-ről 4 986 darabra emelkedtek.   


A vállalatok közleménye szerint az eladások emelkedése elsősorban a népszerű crossoverek, így a HyundaI Kona és a Kia Niro elektromos változatai bevezetésének köszönhető. „A Kia Soul új elektromos változatával még tovább növeljük versenyképességünket, amit a Kona és a Niro mellett a frissített Ioniq modellünkkel is fokozni kívánunk” – mondta a Hyundai egyik képviselője.   


Az elektromos járművek mellett a hibridek, plug-in hibridek és üzemanyagcellás autók eredményei is növekedtek. A két koreai autógyártó összesen 75 242 ilyen környezetbarát járművet értékesített idén január és március között, ami 20,2 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor. Nagyjából ugyanilyen arányban, 17,2 százalékkal 20 540 db-ra nőttek a környezetbarát járművek hazai eladásai, míg a globális eredmények 21,3 százalékkal emelkedve 54 702 darabra emelkedtek. Ezzel a villanyautók a csoport környezetbarát járműeladásainak 28,1 százalékát teszik ki, ami duplája a tavaly ilyenkor mért 13 százaléknak


Csak márciust tekintve a környezetbarát típusok eladásai Koreában elérték a 3 800 darabot, míg külföldre 5 444 darabot szállítottak. Típusok szerint ebből 5 199 darab volt a Kona Electric, amit a Kia e-Niro követ 1 653 darabbal, majd az Ioniq 1 567, a Kia e-Soul pedig 677 darabbal zárja a sort.  


A Hyundai Motor és a Kia Motors korábban már bejelentette, hogy 2025-re 38 környezetbarát modellt kíván bevezetni, amelyből 14 darab tisztán elektromos meghajtású lesz. A csoport célja, hogy a világ harmadik legnagyobb autógyártójává emelkedjen és a Toyota mögött a második legnagyobb környezetbarát járműgyártóvá váljon. 


A Hyundai csoport környezetbarát modellkínálata 2014-ig kizárólag hibridekből állt, akkor kezdték meg a Kia Soul EV értékesítését. Ennek köszönhetően a hibridek eladási aránya 2015-re 82,1 százalékra csökkent, miközben a villanyautók aránya 15,7 százalékra emelkedett. 2016-ról 2017-re kissé visszaesett a villanyautók aránya, amely mögött az új plug-in hibrid modellek bevezetése állt. Tavaly aztán ez az arány újra 21,1 százalékra emelkedett, elsősorban a Kona Electric és az e-Niro megjelenésének köszönhetően. Az arány az év végére 30 százalékos szintre várható.

Iparági források szerint a koreai autógyártók villanyautóinak exportja a következő években tovább emelkedhet, mivel a világ számos térségében az elektromos autók népszerűsítésén dolgoznak, miközben ezeket a típusú járműveket tekintik az autonóm járműtechnológia megfelelő alapjának is. 

Forrás: koreatimes.co.kr, businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését