A Hyundai új teljesítményvezérlővel szereli elektromos haszonjárműveit


A Hyundai Motor Group érkező elektromos haszonjárművei számára világelsőként egy olyan teljesítményvezérlő rendszert fejlesztett, amely a számított terhelési adatok alapján optimalizálja az autó teljesítményét. 

A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy olyan rendszert dolgozott ki, amely kiszámítja a kishaszonjárművek becsült össztömegét és ennek alapján optimalizálja a jármű teljesítményét. Ez az iparág első ilyen irányú fejlesztése, amely a gyorsulási érzékelők adatai alapján optimalizálja a megterhelt jármű beállításait. Ezt a technológiát a Hyundai csoport jövőbeli kisteherautóinál fogja elsőként bevezetni.  


A jármű mozgás közbeni össztömegének számítása azt jelenti, hogy az elektromos jármű nyomatékát optimalizálják azért, hogy a hatótáv minél több legyen. Ez csökkenti a jármű kerekeinek esetleges kipörgését, illetve kevesebb súllyal csökkenti a tapadást és ezzel növeli az autó hatékonyságát. Az új technológia révén a nyomatékot az út topográfiája alapján is módosítani lehet és ezzel a terhelt autó nyomatékát felfelé haladáskor megnöveli, így a kisebb vállalatok hatékonyabban használhatják elektromos kisteherautóikat. 


„A Hyundai azért fejlesztette ki ezt a technológiát, mert rájöttünk, másként kell megközelítenünk az elektromos haszonjárművek fejlesztését” – mondta Chae-mo Yang, a Hyundai csoport Környezetbarát Teljesítménytechnológiai Csoportjáénak vezetője. „Mi egy olyan jövőre készülünk, ahol olyan elektromos haszonjárműveket tudunk kínálni, amelyek optimálisan tudnak működni bármilyen útviszonyok és bármekkora terhelés mellett. Ezeket a járműveket nagyon gazdaságosan lehet majd üzemeltetni.”


A kisebb vállalkozások tulajdonosai számára a versenyképes ár a jövő elektromos kisteherautó sikerességének elsődleges kulcsa. Ezt szem előtt tartva a Hyundai Motor Group kifejlesztette az össztömeg-számítási technológiát, ami a súlyérzékelők helyett a gyorsulásérzékelők adatait használja fel. Ez a technológiai fejlesztés lehetővé teszi, hogy azt olyan járművekhez is kínálják, amelyek nem rendelkeznek drága légrugórendszerrel. A gyorsulásérzékelők Newton dinamika törvénye alapján számítja a jármű össztömegét. Ez röviden annyit jelent, hogy minél kisebb a tömeg és minél több energiát hasznosítunk, sebességünk annál nagyobb lesz. Vagyis amikor egy tárgy állandó sebességre gyorsít, annak tömegét a gyorsulás alapján meg lehet becsülni. 


Ezzel a folyamattal a jármű kiszámítja, milyen távra tud eljutni és beállítja a maximális nyomatékot. Pontosabban a jármű potenciálisan megtehető hatótávját a mindenkori súly és sebesség alapján határozza meg, amivel növeli a haszonjármű hatékonyságát. Például amikor a kisteherautó egy nehéz szállítmányt visz, az autó automatikusan tájékoztatja a vezetőt a megtehető hatótáv változásáról azért, hogy az akkuk élettartamának kitolása mellett a jármű biztonsággal elérje célját.  


A Hyundai Motor Group nagy erőkkel fejleszti elektromos haszonjárműveit azért, hogy ezzel is hozzájáruljon az üvegházhatást kiváltó gázok szintjének csökkentéséhez. Tavaly a Hyundai Motor Group szándéknyilatkozatot kötött a svájci H2 Energy vállalattal, amelynek keretében létrehozták a Hyundai Hydrogen Mobility közös vállalatot, ezen keresztül pedig öt éven belül a koreai partner ezer üzemanyagcellás kamiont szállít.

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

Utazás az ismeretlenbe – a Kia Niro EV Erdélyben