A Hyundai világszerte villanyautó-gyárakat hozhat létre


Számos iparági forrás utal arra, hogy a Hyundai Motor elektromos járművek gyártására alkalmas üzemeket kíván létrehozni Indonéziában, Kínában és Csehországban is. 

Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke nemrég Indonéziában tárgyalt az ország vezetőivel arról, hogy a koreai vállalatcsoport milyen kormányzati támogatást tudna szerezni a Hyundai különböző területen tervezett beruházásaihoz, amit a délkelet-ázsiai országban terveznek. Helyi sajtóhírek szerint a Hyundai Motor egy villanyautókat gyártó üzemet tervez felállítani, amelynek szerződését ünnepélyes keretek között a novemberben tervezett Korea ASEAN országok különleges csúcstalálkozóján írnák alá.  


Ahogyan Luhut Binsar Padjaitan, Indonézia koordinációs minisztere mondta, hogy a Hyundai nagyjából 1 milliárd dollárt tervez befektetni az országban és már a gyár területét is kijelölték. Hozzátette, hogy a szerződést várhatóan novemberben írják alá Dél-Koreában. Hozzátette, a szerződés aláírására a Korea és az ASEAN országok közötti különleges csúcstalálkozón, a koreai és az indonéz elnök jelenlétében kerülhet sor, amelyet november 25-26-án rendeznek meg Puszanban.  


A miniszter azt is hozzátette, hogy az indonéz kormányzat minden lehetséges eszközével támogatni fogja az LG Chem vállalatot, amely a kínai CATL akkumulátorgyártó vállalattal együttműködve szállíthat akkumulátorcsomagokat az elektromos járművekhez. Mindezek ellenére a Hyundai Motor hivatalosan csak annyit közölt, hogy egy esetleges indonéziai elektromos járműveket gyártó üzem feláállítása kapcsán egyelőre még semmilyen döntés sem született.  


Eközben a Hyundai Motor Kínában azt tervezi, hogy a Csungkingban található 5-ös számú összeszerelő üzemüket villanyautó-bázissá kívánják alakítani azért, hogy kiutat találjanak a helyi piacon tapasztalt keresletcsökkenésből. A Hyundai Motor jelenleg küszködik a kínai autópiacon, ahol a kereslet az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi vita hatására csökkenő tendenciát mutat. Emellett a kínai kormányzat szabályozásai környezetbarát járművek helyi gyártását követeli meg az autógyártóktól, ami újabb nehézséget jelent a Hyundai számára.  


Iparági források szerint a Hyundai Motor máris megkezdte az átállást és lecseréli a Szecsuán tartományban található Csungking gyárának szerelősorait azért, hogy azokon képesek legyenek villanyautókat gyártani. A Hyundai azt tervezi, hogy a belsőégésű motorral szerelt modellek termelésének csökkentése helyett növeli a villanyautók termelését. Az Encino benzines és elektromos változata mellett a gyártósrok átszervezésének megkezdésével megkezdi a felkészülést a hamarosan, még idén érkező LaFesta EV modellre is. A LaFesta elektromos változatának termelésével a Hyundai 5-ö számú üzeme idén szeptembertől teljes mértékben felkészült lesz a villanyautók termelésére is.  


Ugyanez a felkészülés zajlik a Hyundai egyetlen Európai Unión belüli gyártóüzemében, a csehországi Nosovicében is. A Hyundai Motor ugyanis azt tervezi, hogy jövőre megkezdi a Kona Electric szériagyártását.  Ezen cél elérése érdekében a Hyundai Motor mintegy 80 millió eurót, azaz 26 milliárd forintot fektet csehországi üzemébe, ahol idén bővítésre és fejlesztésre már további 2 millió eurót költöttek. A beruházások túlnyomó többségét várhatóan az idei év második felében fejezik be, a vállalat pedig a jövő év elején kezdheti meg a gyártó új környezetbarát járműveinek gyártását.


A Hyundai Motor Manufacturing Czech a koreai gyártó legfontosabb európai gyártóbázisa, ahol jelenleg kizárólag belsőégésű motorokkal szerelt modellek, az i30 és a Tucson modellek készülnek. Utóbbiból tavaly óta kapható ugyan egy lágyhibrid hajtáslánccal szerelt változat, ám ennek gyártási részaránya jelenleg marginális. Iparági források szerint a Hyundai csehországi gyárából jövő évtől mintegy 46 ezer Kona Electric is kigördülhet. Ez a szám pedig majdnem pontosan annyi, mint amennyi (48 ezer) a koreai Ulsan gyártósorain készül idén. 


A Hyundai júliusban mutatta be Indiában a Kona Electric kisterepjárót, amelynek előre összeszerelt alkatrészeit egyelőre Dél-Koreából szállítják az indiai Chennaiban működő Hyundai Motor Manufacturing India gyártóbázisára, ahol a végső összeszerelés megtörténik. A vállalat hosszú távú célja azonban az, hogy a villanyautó gyártása teljes körűen Indiában történjen, amelyhez a partnerek felkutatását és tárgyalásokat már meg is kezdték. 

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését