Kisautókkal bővülhet a Hyundai villanyautókínálata


A Hyundai csoport kisebbik autógyártó leányvállalata, a Kia Motors európai vezetőjének legutóbbi nyilatkozata alapján elképzelhető, hogy az iparágban érzékelhető trendekre reagálva hamarosan a csoport városi mini és kisautóira is kiterjesztheti villanyautóinak kínálatát.

A Hyundia Motor Group részeként a Kia Motors hamarosan bemutathatja a Picanto városi miniautó teljesen elektromos változatát, amennyiben sikerül az autó előállításának költségeit olyan szintre csökkenteni, hogy az a vásárló számára is elérhető legyen. Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetőjének legutóbbi interjúja szerint az akkumulátoros Picanto „nagy kihívást jelent” a gyártó számára, ám „előbb vagy utóbb meg kell csináljuk.”

Az autógyártók az Európai Unió kibocsátási korlátjai miatt kénytelenek átalakítani európai kisautó-stratégiájukat, ehhez azonban új, drága technológiákra van szükség egy olyan szegmensben, amely eleve kevés profitot termel. A Ford beszünteti a Ka+ európai értékesítését, az Opel is megszűnteti a Karl és az Adam modellek gyártását, a Volkswagen csoport pedig ezentúl csak az Up, a Citigo és a Mii elektromos változatait kínálja. A csoporton belül a Seat feladata egy 20 ezer euró alatti áron értékesíthető kis villanyautó kifejlesztése, míg a Renaultnál öt éven belül egy 10 ezer eurós villanyautót terveznek bemutatni.     


Herrera elég szkeptikus a Renault fenti terveivel kapcsolatban. „Úgy vélem, ez egy elég merész kijelentés, hiszen az egyik legnagyobb kihívás a villanyautók nyereségességének elérése. És minél kisebb az autó, ez annál bonyolultabb. Ezért nagy kihívás és nem is reális, hogy a 10 ezer eurós villanyautót ilyen időtávon belül megalkossák.” Ennek ellenére Herrera azt mondja, vizsgálják egy tisztán elektromos Picanto lehetőségét. „Egyelőre nincs semmilyen döntés, de valóban foglalkozunk vele” – mondta, de azt nem árulta el, milyen időtávban gondolkodnak.  

A Kia Picanto benzines változatának jelenlegi ára Németországban 10 290 euró, ám kedvezményekkel akár 10 ezer alatt is megvásárolható, miközben a fullextrás verzióért is csak kicsivel több, mint 17 ezer eurót kérnek. Herrera szerint jelenleg egy Picanto EV ára nagyjából 20 ezer euró lenne, amit a termelési költségek csökkentésével 16-17 ezer euróra kellene csökkenteni. A vezető szerint ehhez viszont szinergiákat kell keresni az anyavállalattal, ez pedig akkor lehetséges, ha a Hyundainál is elkészítik az i10 mini elektromos verzióját. 


Herrera arra is kitért, hogy az autógyártóknak nem szabad arra számítani, hogy a kormányzatok támogatásával növeljék villanyautóik eladásait és ezzel csökkentsék belsőégésű motorral szerelt járművek és az akkumulátoros modellek közötti árkülönbségeket. Ezek a támogatások akár öt éven belül eltűnhetnek, mivel akkorra annyi villanyautó lehet az utakon, hogy a kormányzatok számára túlságosan sokba fog kerülni az elektromos autók támogatása.   

Akkor vajon miért éri meg a koreai gyártó számára, hogy ilyen nehézségekkel szembenézzen? „Azért, mert a városi minik és kisautók nagyon fontosak Európa számára” – mondja Herrera. „Az olyan országokban, mint pl. Olaszország, ez a szegmens a teljes autópiac 50 százalékát teszi ki, ezért úgy vélem, kell legyen egy elektromos miniautónk.”  


A Kia célja, hogy „minden fontosabb szegmensben” legyen egy elektromos autójuk. A Kia jelenleg a Soul és a Niro elektromos változatát értékesíti Európában, míg a Hyundai kínálatában a most megújuló Ioniq mellett a Kona crossover szerepel, utóbbi pedig hamarosan nemcsak Koreában, hanem Európában is készülhet. 

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

Utazás az ismeretlenbe – a Kia Niro EV Erdélyben