Saját indiai villanyautót tervez a Hyundai


A Hyundai egy olyan exportra is kerülő olcsó elektromos modellt kíván tervezni, amit az indiai gyártósorokról lekerülve olyan térségekben is piacra dobnának, mint a Közel-Kelet, Latin-Amerika, Afrika és Ázsia.

India kormányzata egyre erőteljesebben arra ösztönzi az országban működő autógyártókat, hogy komoly villanyautó-stratégiát dolgozzanak ki, hiszen a légszennyezés India nagyvárosaiban fokozottan romlik és az emelkedő olajárak miatt az üzemanyagok importja pedig rontja az ország pénzügyi eredményeit.  


Az ország második legnagyobb autógyártójaként a Hyundai Motor első lépésként bemutatta a globális piacon már több mint egy éve megjelent Kona kisterepjáró elektromos változatát, amely azonban 2,5 millió rúpiás (kb. 10,7 mFt), azaz prémiumkategóriás árazásával a gyártó saját elvárásai szerint sem lesz komoly piac tényező. A Hyundai azonban azt tervezi, hogy egy szélesebb körben is elérhetőbb árú villanyautót készít. „Olyan árat szeretnénk elérni, ami az általános vásárlók számára is elérhető, ugyanakkor agresszív is” – mondta S. S. Kim, a Hyundai Motor India vezetője.   


A Hyundai ezért legalább 200 millió dolláros beruházással egy olyan, Indiában készülő elektromos modellt kíván tervezni, amelynek vételára 1 millió rúpia, azaz mai árfolyamon kb. 4,3 millió forint körül lehet. Az autó akár egy mini terepjáró is lehet, de a tervek között egy prémium kisautó is ugyanúgy szerepel. A Hyundai elképzelései szerint az új villanyautót nemcsak Indiában értékesítenék, de a Közel-Keleten, Latin-Amerikában, Afrikában és Ázsiában is piacra dobnák.  


A nagyra törő villanyautós tervek részeként a Hyundai saját akkumulátorgyár létesítését is tervezi Indiában, amelyről már megkezdte tárgyalásait üzleti partnereivel. Ezek között ott van a koreai LG Chem, a Samsung SDI és az SK Innovation, de emellett kínai beszállítókkal is ugyanúgy tárgyalnak. „Egyelőre tanulmányokat készítünk azért, hogy egy teljesen új és más terméket hozzanak létre, ami egy kifejezetten Indiára szabott platformra épül” – tette hozzá Kim. 


A vállalat azt is tervezi, hogy az ambiciózus tervekhez külön beszállítói láncot is kialakít. „Az új autóra nagyjából 200 millió dolláros befektetést szánnak, de mivel ez egy teljesen új beszállítói láncolatot igényel, ezért a beruházás akár a 300 millió dollárt is meghaladhatja” – magyarázza Kim, aki azt is megerősítette, hogy a cél az 1 millió rúpiás vételár elérése. 

Forrás: economictimes.indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését