Izgalmas év volt, de még izgalmasabb következik a Hyundainál


Ugyan az idei év sem szűkölködött izgalmas, érdekes újdonságokban, eseményekben, ez azonban hatványozottan így lesz 2020-ban, amikor új modellek dömpingjére készülhetünk.

A 2019-es évben számos újdonság érkezett a Hyundai és Kia márkák kínálatába, amely mellett a blog is sok újdonságot bemutatni a hazai bevezetések, vagy tesztek kapcsán. A január közepén Koreában bemutatott frissített Ioniqot követően az év első nagy durranása egyértelműen az új Sonata érkezése volt, amit elsőként Dél-Koreában mutattak be március elején. Eközben Európában a Tucson új, N Line névre keresztelt, sportosabb kiegészítőkkel felszerelt változata jelentette az újdonságot. 


Az autós szezon az évente megrendezésre kerülő AMTS 2019 rendezvénnyel indult, ahová idén először újságíróként regisztrálva jutottam be. Kicsivel korábban adtam vissza az év első tesztautóját, a Hyundai Ioniq Plug-in verzióját, amit a téli hatékonysága miatt szerettem volna újra kipróbálni, ám végül a márciusi felmelegedés közben is érdekes tapasztalatokat tudtam összegyűjteni az autóról. 


Áprilisban aztán egyszerre mutatták be az új Venue kisterepjárót Amerikában és Indiában, Kínában pedig először mutatták meg a szokatlan külsejű új generációs ix25-öt is. Dönci kezei alatt bizonyított az új generációs Santa Fe, a hónap végén megismert új Ioniq Electric mellett pedig Michelisz Norbi és Gabriele Tarquini a Hungaroringen ismét kettős dobogót ünnepelhetett. Ugyan az első példányok csak az év végén érkeztek, de a Kona hibridváltozata már május közepétől rendelhető volt a Hyundai importőrénél. Nagyjából ekkor volt nálam az év első Kia tesztautója, mindjárt egy Stinger GT Line


A május vége igen sűrűre sikeredett, miután hosszú előzetes szervezés után egy Tucson tesztautóval vágtunk neki, hogy két nap alatt bejárjuk a Kia, majd a Hyundai szlovák és cseh autógyárát. Utóbbi nemcsak azért volt különleges, mert interjút készíthettem a gyár külső marketingvezetőjével, de  azért is, mert a szokásos programon túl bemehettünk az új emissziós laborba és két i30 Fastback N sportkocsival végig száguldhattunk a gyár 3 kilométeres tesztpályáján. Emellett ott lehettem a M1RA (akkori) versenypilótája, Nagy Dani új szolgálati i30 Fastback N autójának átadásán Hatvanban, amivel júniusban egy Kona Electric ellen küzdött meg, júliusban pedig Danival együtt kipróbálhattunk, mit tud az autó az Euroringen megrendezett ügyfélprogramban. 


Az év egyik legjobban várt tesztautója, egy Kona Electric után az i30 Fastback N tesztjét is júliusban tettem közzé, amely után ismét egy különleges Kia, az e-Niro is járt nálam, ami ráadásul kisebb akkucsomagjával hasznos tapasztalatot jelentett a nagy akkus Kona után. Az e-Niróból rögtön egy újabb Kiába, egy éjfekete Proceed GT Line sportkombiba ülhettem át, majd augusztusban megismerhettük az új generációs i10 kisautót, ami rögtön normál és N Line kivitelben is bemutatkozott. A világ másik oldalán, Brazíliában a HB20 új generációja is megjelent, Kínában a Verna ráncfelvarrásán szörnyülködhettünk, miközben itthon egy látványos előadáson az XCeed crossover is megérkezett


Október újra a sportosság jegyében telt, egy feltűnő narancsfényezésű Ceed GT kipróbálása után ismét az Euroring volt a színhelye az importőr által az N szériás autóvásárlóknak rendezett pályanapnak, ahol a M1RA versenycsapat és a kiállított i30 N TCR mellett Michelisz Norbi felvezetésével mindenki kipróbálhatta, mit tud autója a versenypályán. Ezek után novemberben megérkezett a Hyundai Grandeur frissítése, Los Angelesben pedig a Vision-T tanulmány már az új Tucsont vetítette elénk. A hónap végén rendeztünk volna egy Hyundai márkatalálkozót, amiből a csoportvezetés érdektelensége miatt csak egy jó hangulatú nyílt nap kerekedett. És miközben Michelisz Norbi Hyundai-jával a WTCR csúcsára ért, engem el is távolítottak ebből a csoportból. De nem csüggedek, hiszen az importőr teljes támogatását élvezve létrehoztam a Dönci Hyundai-Kia univerzumát.


És mi lesz jövőre? Nos, lefoglalt tesztidőpontom egyelőre semmilyen autóra nincs, ennek ellenére biztosan lesz Hyundai Ioniq Electric és talán Kona Hybrid teszt, a Kiánál pedig pályázom egy XCeed időpontra is. Januárban indul az új i10 gyártása, amely mellett az i20 és a Tucson is teljesen új generációt kap 2020-ban. Érkezik az i30 faceliftje, tavasszal kezdődik a Kona Electric gyártása Nosovicében, a Kiánál pedig a Ceed kombiba és az Xceed crossoverbe is plug-in hibrid hajtáslánc kerül. Miközben a Santa Fe a ráncfelvarrással együtt szintén kap hibrid hajtásláncot, a Kiánál az új Sorento terepjáró bemutatására és európai bevezetésére is készülhetünk.      

Egyszóval izgalmas év vár ránk mind a Hyundai, mind a Kia terén, itthon és globális viszonylatban egyaránt. Tartsatok Ti is velem jövőre is, én pedig mindenről igyekszem tájékoztatni Benneteket!

Boldog Új Évet Mindenkinek!

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését