Nagyobb hatótávot kap a Hyundai Kona Electric


A Hyundai Kona Electric villanyautója a 449 km-es WLTP értékével a hétköznapokban már így is használható hatótávval rendelkezik, ám a legújabb hírek szerint ez hamarosan kicsit még tovább növekszik.   

A Hyundai Motor nemrég tartotta a vadonatúj i10 kisautó első nemzetközi tesztvezetését, ahol a társaság munkatársai a Kona Electric frissítéséről is elárultak néhány részletet. Ezek alapján az autó szoftverét némileg átdolgozták, így a Kona Electric 39 és 64 kWh akkumulátorral szerelt változatainak hatótávját kissé növelni tudták. A népszerűbb nagyobb akkus verzió WLTP hatótávja jelenleg 449 km, ami a frissítést követően több mint 480 km-re nő, míg a 39 kWh-s verzió mostani 289 kilométerét több mint 300 km-re növelik.  


Ez a technológiai frissítés azonban csak a Kona Electric új változatait érinti, azt a már legyártott és használatban lévő modellek nem kapják meg. A Hyundai munkatársai szerint a frissítéssel együtt növekedett a Kona Electric vontatható tömege is (már ahol ezt engedélyezik). További adatokat egyelőre nem árultak el, de azt hozzátették, hogy hamarosan erről hivatalos közleményt fognak kiadni. 

A Hyundai 2018-ban mutatta be a Kona kisterepjáró tisztán elektromos meghajtású változatát, amely egyszerre kétféle méretű akkumulátorcsomaggal készül. A bemutatón a Hyundai az autók hatótávját 300 és 470 kilométerben célozta meg, később a WLTP mérés szerinti végleges hatótávot 482 és 312 km-ben határozták meg. Ezt követően azonban a Hyundai kénytelen volt egy újabb nyilatkozatot kiadni, miután kiderült, hogy azt rosszul határozták meg, így az újabb mérés szerint a kisebb akkus verzió már csak 289, a nagyobb pedig 449 km-t tud megtenni egy feltöltéssel. 


A frissített Hyundai Kona Electric januárban kezdődött meg Dél-Koreában. A 2020-as Kona Electric modell számos pontján frissítettek a márka mérnökei, így az eddigi 8 colos központi kijelző méretét 10,25 colosra növelték, amelyen keresztül immár Európába is megérkezik a Bluelink rendszer, de emellett opcióként megjelent a hátsó ülésfűtés és a jobban felszerelt változatok már 3 fázisú töltőrendszert is kapnak. Most pedig úgy tűnik, hogy a mérnökök nem nyugodtak bele és addig dolgoztak az autón, amíg az eredeti célértékre tudták hozni az autó hatótávját.  

Forrás: autoweek.nl

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését