Hibridek készülhetnek a Hyundai török üzemében


Törökországban 2020 végére már négy autógyár is képes lesz hibrideket gyártani, miután a Hyundai bejelentette, hogy a helyi üzemében megkezdi még az idén az új i20, jövőre pedig egy kisterepjáró hibridváltozatának gyártását.

Jelentős átalakulás zajlik manapság az autóiparban, a márkák a dízel- és benzinmotoros járművek gyártása helyett egyre inkább a hibridek és az elektromos autók gyártása felé mozdulnak. Ez pedig a török autóiparra is vonatkozik, a Toyota, az Oyak Renault és a Ford Otosan után a Hyundai Assan is hibrid járművek gyártását tervezi. Törökország jelenleg azon kevés országok közé tartozik, ahol hibrid autók készülnek a jövőben.

A Hyundai Assan 2020 utolsó negyedévében tervezi megkezdeni a hibrid járművek gyártását. Az első gyártandó hibrid modell a megújult i20 lesz. Ezután a vállalat egy új kisterepjáró modellben is elérhetővé teszi a hibridváltozatot, amelyet 2021-től gyártanak az üzemben. Törökországi ezzel a termeléssel jelentősen hozzájárul a dél-koreai márka hibrid és elektromos járművek értékesítési céljainak teljesítéséhez.


A Hyundai arra törekszik, hogy az Európában 2020-ban eladott autóinak több mint 75 százaléka hibrid, plug-in hibrid, elektromos vagy üzemanyagcellás kivitelben is elérhető legyen. A vállalat 2025-ig 44 elektromos és hibrid modell bevezetését tervezi és célul tűzte ki, hogy a világ három legnagyobb elektromos és hibrid autógyártója közé kerüljön. A Hyundai, amely évek óta hibrid és elektromos autók fejlesztésén dolgozik, 2030-igig 6,7 milliárd dollárt fektet be az elektromos járművekbe.

Törökországban a hibrid járművek története négy évvel ezelőtt kezdődött. Először a Toyota 2016-tól kezdte meg a C-HR hibrid előállítását Sakaryában.  A japán márka 12. generációs Corolla limuzin gyártásával később kettőre növelte a hibrid modellek számát. Az Oyak Renault szintén nemrég megkezdte a hibrid és plug-in hibrid motorok gyártását Bursában a Renault csoport márkái számára. A Ford Otosan ugyancsak elindította a tölthető hibrid haszongépjármű, a Transit Custom PHEV gyártását Gölcük üzemében. Törökországban a Tofaş kivételével ma már nincs olyan nagy gyár, amely nem gyárt hibrid járműveket.


A Hyundai Assan a dél-koreai márka kisautó-termelő bázisaként összesen 178 000 autót gyártott 2019-ben – ezek közül 81 662 db az i10 és 96 338 db az i20. 2013 és 2019 között összesen 592 135 darab i10-et gyártottak itt, amelyből 578 509 i10-et 45 országba exportáltak, legtöbbet az Európai Unió területére. Az i10 legfontosabb piacai az Egyesült Királyság, Németország és Olaszország voltak.

A Törökországban 2013 óta gyártott i10 idén teljesen megújult. Az İzmitben gyártott i10 tesztvezetését Lisszabonban, Portugáliában rendezték meg nemrég. A várhatóan márciusban érkező új i10 egy egyliteres háromhengeres és egy 1.2 literes négyhengeres benzinmotorral érhető el jelenleg, de még idén kapható lesz az új N Line változat is, amelyhez a nagyobb i20-ból ismert 1.0 T-GDI 100 lóerős változata jár. Az autó olyan funkciókkal rendelkezik, mint a tolatókamera, a nyolc colos érintőképernyő, az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazások, stb.


A Hyundai Assan Törökországban tervezett kisterepjárójának gyártási beruházása elérte az utolsó stádiumot. Az új modell gyártása 2021. márciusában kezdődik meg. Mivel az Európában és Törökországban gyorsan növekszik a kereslet a hobbiterepjáró és crossover modellek iránt, az új modell várhatóan jelentős mérföldkő lesz a Hyundai Assan számára. Tavaly a SUV modellek részesedése 25-ről 45 százalékra emelkedett a Hyundai törökországi értékesítésében.

Forrás: dailysabah.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését