Tényleg megvalósul a Hyundai retró tanulmánya


A Hyundai most először mutatta meg legújabb villanyautójának álcázott prototípusát, amely azonban a takaróelemek ellenére sem tudja titkolni a 45 tanulmányra emlékeztető múltidéző karakterét. 

A Hyundai Motor a tavalyi Frankfurti Autószalonon mutatta be 45 névre keresztelt villanyautó-tanulmányát, amit a koreai márka 1974-es első Pony Concept tanulmányautója inspirált. A márka képviselői már akkor arról beszéltek, hogy a tanulmány alapján egy szériamodell készül, bár akkor inkább arra gondolt mindenki, hogy a villanyautó-platformra majd egy más karosszériaforma kerülhet.


Ennek ellenére úgy tűnik, a Hyundai tervezőinél valóban a 45 EV tanulmány volt az, amely alapján nekikezdtek új villanyautójuk formavilágának kialakításához. A szériaváltozat valószínűleg egy olyan elektromos kompakt crossover jellegű jármű lesz, amely a Kona Electricnél nagyobb, tágasabb villanyautóként a márka új, minimalista EV stílusirányzatának első képviselője lesz. Ennek nyomán a Hyundai új villanyautói tiszta vonalakat és egyszerű formavilágot kapnak, amelyek így lényegesen elkülönülhetnek a márka többi típusától.


Remélhetőleg ugyanez a minimalista stílus az új modell utasterére is jellemző lesz. Frankfurtban a 45 műszerfala egyetlen széles digitális kijelzőből állt, ami nyilván elsősorban a kiállítás látogatóinak szóló látványelem volt, ám ha pl. a Honda új E kisautóját vesszük alapul, akár a Hyundai is megtehetne valami hasonlót. Mivel az új modell a Hyundai vadonatúj E-GMP villanyautó-platformjára épül, ezért az optimális akkuelrendezésnek köszönhetően várhatóan jóval több hely jut az utasoknak és a csomagoknak egyaránt. 


Az álcázott prototípuson is jól látható, a tanulmányautóra egyértelműen emlékeztető szögletesebb vonalvezetés, a félköríves hűtőmaszk, a felette besűllyeszetett fényszórói és a C oszlop jellegzetes formavilága mellett a kémfotósoknak azt is sikerült megtudniuk, hogy a tesztautó mindkét tengelyén egy-egy villanymotor található. Ebből az első tengelyt egy kisebb, míg a hátsót egy nagyobb villanymotor hajtotta, vagyis ha ez valóban így van, akkor ez a modell lehet a Hyundai első összkerékhajtású villanyautója.


A Hyundainál NE gyári kódnéven fejlesztett villanyautó várhatóan 2021 első félévében mutatkozhat be és korábban az is felmerült, hogy az új modellt elsőként Európában dobják majd piacra. És a retró stílust figyelembe véve az sem lenne elképzelhetetlen, ha az új autó Pony néven jelenne meg...

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését