Különleges tesztautót kaptam egy hétvégére nemrég, amely kivételesen nem vakítóan fényűző felszereltségével, műszaki parádéjával, hanem kiforrott egyszerűségével és kifinomultságával kápráztatott el. Éppen tíz év telt el azóta, hogy a Hyundai bemutatta első igazán Európára hangolt kompakt autóját, az i30-ast. Még ezen blog hat éves archivumában is található ezen első generációról készült saját autós beszámoló , igaz, 2011 őszén már a második nemzedék bemutatójáról , majd annak tesztjéről kaptam anyagot , később pedig a kombiváltozatot alaposabb saját tesztnek is alávetettem . Most pedig, hat évvel később ismét új köntöst és technikát kapott a Hyundai egyik legfontosabb modellje, A szegedi Hyundai Hoványnak köszönhetően pedig nem kellett megvárnom a fullextrás importőri tesztautót (ami hamarosan persze szintén érkezik), hanem egy 1.4-es szívómotorral és alapfelszereltséggel érkezett, józanabb hétköznapi változatot próbálhattam ki először. Az i30-ról egyértelműen ...
A Kia EV3 megjelenése után a Hyundai is hamarosan lefelé bővíti tisztán elektromos IONIQ modellcsaládját, amely várhatóan mérsékelt specifikációkkal, elérhetőbb árfekvéssel igyekszik meghódítani a piacot. A Hyundai arra készül, hogy olyan euro-centrikus kisautókkal egészítse ki IONIQ villanyautó-palettáját, amelyeket úgy terveztek, hogy a népszerű IONIQ 5 és mérsékelt sikerrel érkezett IONIQ 6 modellek alá pozícionálják. Erről a márka kifejezetten az Egyesült Államok piacát célzó vadonatúj IONIQ 9 leleplezésén beszéltek a Hyundai képviselői Los Angelesben nemrég. Miközben ezt az autót világszerte értékesíteni fogják, a Hyundai európai kilátásai hosszabb távra irányulnak, mivel célja az erősen versengő B és C szegmensbe tartozó családi autók piacának kihasználása. Mint az nyilvánvaló, a Kia testvérmárka az elmúlt hetekben érkezett EV3 modellel indul versenybe, valamint készülőben van egy kisebb EV2 modell is, ami kézzelfogható utalást jelent arra nézve is, hogy mi várh...
Éppen ma két éve annak, hogy átvettük életünk első saját tisztán elektromos autóját, azóta pedig hamarosan 30 ezer kilométert tekertünk bele, így éppen itt az ideje, hogy egy márkaszervizben tüzetesen átnézzék az autót. Lássuk, mi is történt az első szervizlátogatás alkalmával! Repül az idő: 2023. januárjában a szegedi Pappas Auto Kia márkakereskedéséből elhozhattuk első elektromos autónkat. Emlékszem, milyen izgatottan vártuk és milyen elvárásaink, félelmeink voltak, de szépen lassan beletanultunk , így gyorsan teltek a hónapok és hipp-hopp, máris kétéves lett az autó, miközben a kilométerszámláló is vészesen közelít a 30 ezres határvonalhoz. Így hát bejelentkeztem a Kia szegedi márkaszervizébe. Nem ismeretlen környezet a Pappas Auto helyi szervize, hiszen sajnos már tavaly májusban, az önkárunkkal kapcsolatosan jártunk már a karosszériaműhelyben, ahol gyári eljárással szépen helyreállították az autónk oldalát. Az elektromos Niro második generációját szerencsére már nem kell évente, ...