Filmsztárként debütált a Kia új kompaktja Magyarországon


Megérkezett a Kia vadonatúj, harmadik generációs Ceed kompaktja, amely az i30 testvérmodelljeként formában és tatalomban talán még soha nem állt ennyire közel a Hyundai logós változatokhoz.

Popcorn? Megvan! Kóla? Megvan! Mozijegyek? Várj csak, itt kell legyen valahol... az is megvan! Csak jó helyet fogjunk ki. Még egy gyors falat a remek pogácsából, aztán kezünkben az üdítővel és rágcsával beléptünk az addig sötét paravánnal elkerített "moziterembe". Ott, mindjárt a bejáratnál pedig földbe gyökerezett a lábunk: 48 darab, különböző színű vadonatúj Ceed modell várt minket a kivetítők előtt. A Kia egyik embere pedig megsúgta, érdemes előrébb menni, mert nemcsak nekünk, mindenkinek földbe gyökerezett a lába. Végül az első sorban, egy gyönyörű fehér Ceedbe huppantunk be a Ceedclubos Greggel,


Ahogy mindenki helyet foglalt az autókban, rendes autósmozihoz méltóan hangos dudaszóra indult el az előadás. A Kia Magyarország marketingesei egy pazar filmet dobtak össze, amelynek témája természetesen a Ceed eddigi története volt. A mozi narrátorai David és Norbi, a Kia két hazai vezetői voltak, akik egy új Ceedben visszaemlékezve megmutatták, több mint tíz éve hogyan is ámult el a szaksajtó az első cee'd (mert akkor még így hívták) bemutatójakor. Feltűnt benne a Totalcaros Winkler, Kőváry Barna és mások, de azt is megtudhattuk, később a Top Gear megfizethető árú autójaként Cameron Diaz, Rowan Atkinson, Tom Cruise is kipróbálta a Kia kompaktját. Bruce Willis pedig a világ megmentése közben pihenőt tartva, a rá jellemző koszos és véres pólójában a dudát is megnyomta.


A filmben persze kitértek az új generációs Ceedre is, amely külső méreteiben ugyan nem változott, ám a formatervezők egy egészen más megközelítéssel formálták meg az autót. Amíg ugyanis az első és a második generáció esetében azért jellegzetesen más formatervet igyekeztek adni, mint a rokon Hyundai i30-nak, most olyan formákat, íveket rajzoltak, amelyek nagyon hasonlóak a Hyundainál alkalmazott rajzolatokhoz. Ilyen pl. az első oldalablakok alsó vonala, amely korábban az autó végéhez közeledve felfelé ívelt, most azonban a Kia és a Hyundai is ugyanolyan egyenes alsó vonalak mellett lefelé hajló felső ívet kapott. . 


Persze, ennek ellenére a Ceed is jellegzetes Kia, elöl széles és keskeny tigrisorr hűtőmaszkkal, alatta pedig egy olyan lökhárítóval, amelynek formáiban akár a zászlóshajó Stinger vonalai is felfedezhetőek. Az elődmodell GT, majd a GT-Line változatainak jellegzetessége volt a négy kockaforma LED nappali menetfény, amit az új Ceed (felszereltségtől függően) megörökölt, ám mostantól ezt a fényszóró belsejében kell keresni. Hátul az új Ceed a Hyundainál keskenyebb, sportosabb benyomást keltő lámpatesteket kapott, ami megjelenésében nagyon hasonlít a nagyobb Optima kombinál alkalmazott formákra. A rendszámtartó a hátsó ajtóra költözött, ám ennél nagyobb újdonság, hogy az elsők után immár hátul is állandóan világító menetfények világítanak. 


Belül az újkori Kiákra jellemző minőségi benyomást keltő utastér fogadja a beülőket, ahol az enyhén a vezető felé fordított középkonzol tetejét a félig kitüremkedő központi érintőkijelző foglalja el. Körülötte nincsenek gombok, azokat lent egy sorban helyezték el, alatta pedig a klímakonzol paneljét találjuk. Ennek két oldalán olyan tekerők vannak, amiknek közepén digitálisan mutatja a beállított hőfokot, ez azonban annyira halovány, hogy nehéz menet közben leolvasni. Sajnos, a Ceedet is elérte a spórolás, így most már csak az első két ablak húzható le automatikusan, a hátsókat folyamatosan nyomni kell. Az ülések elöl-hátul kényelmesek, viszont ahogy az i30-nál, úgy a hátsó lábtér itt is kicsit szűkebbnek tűnik, mint korábban. Ennek oka, hogy azonos külső méretek mellett így tudtak nagyobb csomagteret csinálni, ami az ötajtósnál már eléri a 395 litert, míg a kombinál 625 liter (akárcsak az i30-ban).


Felszereltségben és motorizáltságban ezután sincs nagy különbség a Kia Ceed és a Hyundai i30 között. Motorok között alap a száz lovas 1.4-es szívóbenzines, amit egy egyliteres, 120 lóerős és egy 1.4-es, 140 lóerős T-GDI egészít ki. Utóbbi most először jelenik meg a Kia európai kínálatában. Dízelpártiak az új 1.6 CRDi motor két erősebb, 116 és 136 lóerős verziója közül választhatnak, amikhez (és az 1.4 T-GDI-hez) a hatfokozatú alap kézi váltó mellett 7DCT egység is választható. Felszerelések terén is sokat fejlődött a Ceed és ezzel felzárkózott a Hyundai i30 mellé, hiszen minden olyan lényeges biztonsági és kényelmi felszerelés jár, illetve rendelhető, amit a Hyundai csoport kínálni tud. Van első ütközéselkerülő rendszer, fáradtságfigyelő, sőt, a Ceedben már a sávtartó továbbfejlesztett ún. LFA rendszere dolgozik. A kombiban újdonság az intelligens, automatikusan mozgó csomagtérajtó. Később a Ceedben lesz lágyhibrid, és (bár a hazai prezentációban nem részletezték) egy konnektoros hibrid és akár egy crossover változat is érkezhet a modell alapjain.


Ahogy formában és ellátmányban, úgy árazásban is nagyon közel került egymáshoz a két márka kompakt modellje. Az új Ceed alap LX kivitelének akciós ára ezer forint híján 4,5 millió forint, amiben a teljeskörű biztonsági csomag mellett a távolsági fényszóróasszisztens, az automata világításkapcsoló, az automata elektromos első ablakemelők,a tempomat, a kormányról vezérelhető rádió mellett a manuális klíma is szériatartozék. Aki ennél többre vágyik, az további négy (Bronze, Silver, Gold és Platinum) mellett most (az i30 megjelenésekor is választható volt) készletről egy Launch Edition csomagot is választhat, további extrák pedig csomagokban is megvásárolhatóak az autóhoz. 


A Kia hazai képviseletének látványos bemutatója mellett a márka is kitett magáért az új Ceed tervezésekor, amely folytatva elődei pályafutását várhatóan hasonlóan sikeres lehet a hazai piacon is. És persze a vásárlók felé a bizalmat mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az új modellre is érvényes az éppen az első generációs cee'ddel együtt bevezetett 7 éves, vagy 150 ezer kilométerre érvényes garancia, amelynél azóta sem tudott senki jobbat kínálni a piacon. Maximum a Hyundai az 5 éves, kilométerkorlát nélküli garanciájával, de hát ez természetes, hiszen a két márka alapjában véve egy tőről fakad, a testvéri szeretet jegyében pedig annyit mondhatunk: Isten hozott idehaza és sok sikert!       
A meghívást és az élményt köszönöm a Kia Motors Magyarországnak!

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei