Újabb elektromos crossovert épít a Hyundai
A Hyundai Motor megkezdte egy vadonatúj kompakt hobbiterepjáró prototípusának kidolgozását, amely már az elektromos járművek részére kifejlesztett padlólemezre fog épülni.
A Hyundai Motor nemrég adta hírül, hogy ezentúl egy teljesen önálló padlólemezre tervezi következő generációs elektromos járműveit. A vállalatnál most megkezdték az első olyan kompakt hobbiterepjáró prototípusának építését, amely már az új Elektromos-Globális Moduláris Platformra (E-GMP) épül. A Hyundai most kapható elektromos autói, az Ioniq, a Kona és még az üzemanyagcellás Nexo is még mindig egy belsőégésű motorokhoz tervezett platformon nyugszanak.
Iparági források szerint a Hyundai Motor a prototípus építése kapcsán számos alkatrész-beszállítóját felkérte arra, hogy készítsen alkatrészeket a készülő új elektromos modelljéhez, amelynek gyári kódneve NE. A Hyundai állítólag decemberre szeretné elkészíteni a jármű prototípusát.
A hír alapján kijelenthető, hogy a Hyundai Motor az elektromos járműplatform fejlesztésének végéhez közeledik és a vállalat már a villanyautókhoz szükséges akkumulátorok kiválasztásánál tart. Ez hatalmas jelentőséggel bír a Hyundai számára, hiszen ez a platform jelenti az alapot a vállalat következő generációs elektromos modelljeinek, amivel növelni tudja versenyelőnyét.
A prototípusok előszériás tesztjárművek, amelyből az autógyártók 50-200 darabot készítenek a szériagyártás megkezdése előtt. A gyártók ezeken keresztül a világ különböző részein, extrém hidegben és nagy forróságban is tesztelik és vizsgálják a készülő modell tartósságát, vezetési jellemzőit és ütközésbiztonságát.
Az új elektromos hobbiterepjáróról szinte semmilyen részletet nem lehet még tudni. Az új autó várhatóan egy kompakt hobbiterepjáró lesz, egy crossover, amely nagyjából 450 km-t tud megtenni egy feltöltéssel. A Hyundai azt tervezi, hogy az új modellt jövő év júniusában leplezik le. Figyelembe véve, hogy a bemutatástól számítva nagyjából 3-6 hónap telik el az autó piacra vezetéséig, a Hyundai első villanyautó-platformra épülő modellje várhatóan valamikor 2020 végén vagy 2021 elején kerülhet a szalonokba.
A globális autógyártók jelenleg éles versenyben vannak az elektromos járművekhez szükséges platformok fejlesztésében. A Tesla már a kezdetektől egy különálló szériagyártási rendszert fejlesztett elektromos autói számára, de a VW csoport Audi e-Tronja is egy elektromos autók számára fejlesztett MEB padlóvázra épül. De más globális játékosok, mint a GM, a Porsche, a Daimler csoport és a BMW is igyekszik saját elektromos platformot létrehozni. „A Hyundai elektromos autói részére tervezett platform kidolgozása iránti elkötelezettsége jelzi, hogy a gyártó nemcsak az üzemanyagcellás, de a tisztán elektromos autókra is ugyanúgy figyel” – mondta egy iparági elemző.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!