A Hyundai teljesítményszenvedélyét állította középpontba Busanban
A 2016-os Busan Nemzetközi Autószalonon a Hyundai Motor bemutatta
legújabb RM16 koncepcióját, amely az N szériás tanulmányaként a vállalat nagyteljesítményű
autók iránti elkötelezettségét kívánja erősíteni.
A Hyundai még 2015 szeptemberében mutatta be az N
sportmárkáját, amely a jövőben valóban élvezetesen vezethető nagyteljesítményű
autókat gyárt majd az erre fogékony vásárlóközönség számára. Ennek keretében
most, a Busan Nemzetközi Autószalonon bemutatkozott a Veloster alapjaira
épített RM széria harmadik tanulmánya, az RM16, de emellett kiállításra került
a Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo is, amely az N szériás modellek jövőképét
hivatott megtestesíteni. .
„Az RM16 és a Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo
tanulmányautóinkat a teljesítmény iránti szenvedélyünk inspirálta, amelyet
hamarosan az első N modellben is megtapasztalhatnak majd” – mondta Woong-chul
Yang, a Hyundai fejlesztőközpontjának alelnöke.
A még 2012-ben megkezdett Racing Midship (RM) projekt célja
olyan teljesítményorientált technológiák kifejlesztése és ennek eredményeként
2014-ben „guruló laboratórium”-ként alkották meg az első, szintén itt, Busanban
bemutatott RM14 tanulmányt, amely azóta is kulcsfontosságú szerepet játszik a
következő szériás N sportkocsik fejlesztésében.
A tavaly Szöulban bemutatott RM15 után a teljesítményorientált
technológiák továbbfejlesztéseként az idei RM16 középmotoros, könnyűszerkezetes
kétüléses tanulmányként viszi tovább az eddigi eredményeket és új
fejlesztéseket is bemutat. A teljesítménynek alárendelt forma funkcionális és egyúttal
aerodinamikus is, ahol a mélyre engedett motorház, egyedi, vékony fényszórók és
széles légbeömlők agresszív megjelenést kölcsönöz az autónak.
Az RM14 és RM15 örökségét hordozó új modell az elődökhöz
hasonlóan hatfokozatú manuális váltót kapott, amely a 300 lóerősre fejlesztet,
középen elhelyezett 2,0 literes T-GDI benzinmotorhoz kapcsolódik. Ehhez jön még
a korábbiakhoz hasonló 43 százalékos első és 57 százalékos hátsó tengely súlyelosztás,
a gravitációs középpont pedig mindössze 500 mm magasan van.
Az először az RM15-nél bemutatott súlycsökkentési innovációk
segítségével az új tanulmány még jobban kezelhető és jobban gyorsul, mint
elődei. A különleges tervezésű alumínium vázszerkezetet könnyű, de ellenálló
szénszálas műanyag karosszériaelemekkel burkolták be, amely jelentős
súlymegtakarítást jelent egy hagyományos acélkarosszériás autóhoz képest.
Az RM16 modellbe olyan új technológiákat építettek be,
amelyek segítségével maximálisan kihasználhatják az autóban rejlő
lehetőségeket. Ilyen az elektronikus feltöltő rendszer, amely javítja a motor
teljesítményét és reakcióképességét, az elektronikus differenciálzár, amely
optimális vonóerőt biztosít a fordulókban az egyes kerekekhez, valamint egy
automatikusan vezérelt hátsó szárny is beépítésre került a különböző vezetési
körülményekhez igazodó optimális légellenállás elérésére.
Az RM16 ezeken kívül elektromosan változtatható
kipufogórendszert is kapott, amely erőteljes tónusával egészíti ki az intenzív
gyorsulásokat, miközben az állítható sportülések a különböző vezetési módokhoz és
a kanyarsebességhez is alkalmazkodva hozzájárulnak a kiváló vezetési élményhez.
A Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo és az RM16 által
képviselt nagyteljesítményű modellek mellett a vállalat lenyűgöző kiállítási
standján a Hyundai Motor másik irányzataként az Ioniq modellel a környezetbarát
technológiák is bemutatásra kerültek. Busanban kiállították az autó hibrid és
elektromos változatát, amelyek már megvásárolhatóak Dél-Koreában, ám a
palettához még idén csatlakozik a konnektorról feltölthető hibridváltozat is.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!