A Hyundai IONIQ 6 N újraértelmezi a nagyteljesítményű villanyautók élményét

Amióta júliusban a Goodwood Sebbességfesztiválon debütált, a Hyundai IONIQ 6 N izgalmat keltett az autórajongók körében, akik szeretnék mihamarabb első kézből megtapasztalni a nagyteljesítményű elektromos járművet.

Ez a várakozás november elején valósággá vált, amikor a Hyundai Motor a yeongami Korea Nemzetközi Versenypályán üdvözölte a nemzetközi médiát, hogy első alkalommal feszegethessék az IONIQ 6 N határait a 2026 eleji globális piaci bevezetése előtt. Az IONIQ 6 N-t úgy tervezték, hogy páratlan vezetési élményt nyújtson, amit a Hyundai N három pilléren nyugvó filozófiája vezérel: Kanyarvadász, Versenypálya-képességek és Hétköznapi sportautó. Ez a megközelítés zökkenőmentesen ötvözi a versenypályára kész teljesítményt a mindennapi használhatósággal, új mércét állítva fel a nagyteljesítményű elektromos járművek számára.

A méltán elismert IONIQ 5 N műszaki eredményeire építve az IONIQ 6 N még határozottabb N-központú dizájnt és számos fejlett funkciót kínál a fokozott pontosság és elköteleződés érdekében. Kifejezetten intenzív vezetésre optimalizálva, újonnan kifejlesztett hardvert és intelligens szoftvert integrál a csúcsteljesítmény, a kontroll és a kitartó teljesítmény biztosítása érdekében a versenypályán.

A legfontosabb műszaki újítások közé tartozik a teljesen újratervezett felfüggesztési geometria a kiváló kezelhetőség érdekében, a továbbfejlesztett, rövidebb áttételekkel rendelkező N e-Shift (virtuális sebességváltó) rendszer, valamint a finomított N Active Sound+ rendszer, amelyet a továbbfejlesztett hardver és az aprólékos akusztikus hangolás révén értek el – mindezek a magával ragadóbb vezetési élményhez járulnak hozzá.

Az IONIQ 6 N kivételes kanyarodási precizitást biztosít a fejlett felfüggesztési geometriának és az újratervezett alváznak köszönhetően a kiváló kezelhetőség érdekében. A löketérzékelős elektronikusan vezérelt felfüggesztés (ECS) lengéscsillapítók és a lejjebb helyezett dőlésközéppont együttesen javítják a tapadást és a stabilitást, biztosítva a magabiztosságot adó teljesítményt hullámos utakon és nehezebb versenypályákon.

Az átdolgozott felfüggesztési geometria nemcsak lejjebb helyezi a dőlésközéppontot a jobb nagysebességű stabilitás érdekében, hanem új persely-alkalmazásokat is alkalmaz azért, hogy egyensúlyt teremtsen a pontos kezelhetőség és a kifinomult kényelem között. Az elektronikus részlegesen önzáró differenciálmű (e-LSD) aktívan kezeli a keréknyomatékot a tapadás és az általános teljesítmény növelése érdekében. A tengelymerevség, a kormányzási pontosság és a lengéscsillapítás kiegészítő fejlesztései tovább csökkentik a rezgéseket, miközben fokozzák a rugózási kényelmet és a kifinomultságot különböző felületeken.

Az aerodinamikai fejlesztések – mint például a motorsport ihlette hattyúnyakú hátsó szárny és a szélesített sárvédők – nagyobb leszorítóerőt biztosítanak, miközben mindössze 0,27 Cd légellenállási együtthatót érnek el, biztosítva a stabilitást nagy sebességnél, és kiemelve az IONIQ 6 N agresszív, versenypályára kész megjelenését.

A karosszéria merevségét további hegesztési pontok, ragasztók és szerkezeti megerősítésekkel érték el. A legfontosabb fejlesztések közé tartozik a merevebb hátsó stabilizátor és a szerkezeti alvázerősítés, amelyek javítják a teherbírást és a karosszéria hátsó részének merevségét az élesebb kormányreakció, a csökkentett vibráció és a jobb rugózási minőség érdekében.

A fejlett fékrendszerek nagyteljesítményű hardvereket ötvöznek az intelligens vezérléssel a stabilitás, az agilitás és a hatékonyság optimalizálása érdekében. A dedikált fékezési üzemmódok mind a hétköznapi vezetést, mind a versenypálya-alkalmasságot támogatják, míg a regeneratív rendszerek az útviszonyokhoz és a vezetési stílushoz alkalmazkodnak az energia-visszanyerés és a hatótávolság maximalizálása érdekében.

Az IONIQ 6 N modellt aprólékosan megtervezték annak érdekében, hogy kimagasló teljesítményt nyújtson a versenypályán, olyan elektromos élményt nyújtva, amely zökkenőmentesen ötvözi a teljesítményt, a kontrollt és a fejlett technológiát. Integrált teljesítményelektronikai (PE) rendszere jelentősen nagyobb hatékonyságot és teljesítményt nyújt, mint az alapmodellben, lehetővé téve a maximális teljesítmény elérését. Elöl egy nagy hatékonyságú, nagyteljesítményű hajtásrendszer kombinálja a motort, a reduktort és az invertert, míg a hátsó motor az elsődleges hajtás a fokozott tapadás érdekében. Lenyűgöző 650 lóerős (478 kW) teljesítményével és 770 Nm nyomatékával az IONIQ 6 N mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára (N Launch Control rendszerrel), míg végsebessége 257 km/óra.

Az IONIQ 6 N sportautót is felszerelték az N e-Shift rendszerrel, a Hyundai N innovatív váltásvezérlési funkciójával, amely a motorsport ihlette szoros áttételeket másolja le, fokozva a reagálóképességet és a vezető elköteleződését. A rendszer összhangban működik olyan kulcsfontosságú teljesítményfunkciókkal, mint az N Rajtprogram, az N Driftoptimalizáló, az N Grin Boost és az N Nyomatékelosztás, maximális kontrollt biztosítva a vezetőnek, és biztosítva, hogy az IONIQ 6 N még a legnehezebb pályaviszonyok között is a csúcsteljesítményt nyújtsa.

A vezetők tovább fokozhatják versenypálya-teljesítményüket az N Pálya Managerrel, egy intelligens eszközzel, amely lehetővé teszi az egyedi pályatervezést, a köridő-figyelést és a valós idejű elemzéseket – beleértve a szellemautók vizuális megjelenítését az összehasonlító elemzéshez. Ehhez  az N Driftoptimalizáló egy újabb kontrollréteget ad hozzá, lehetővé téve a vezetők számára, hogy finomhangolják a drift kezdetét, a szöget és a kerekek kipörgését, a jármű viselkedését az egyéni előfeltételekhez igazítva.

A nagyteljesítményű vezetés szigorú követelményeinek kielégítése érdekében az IONIQ 6 N fejlett N akkumulátorrendszerrel rendelkezik. A hőmérséklet-szabályozásra optimalizált rendszer zökkenőmentesen alkalmazkodik a gyorsulási, sprint- és hosszú távú forgatókönyvekhez. Az integrált kondicionáló funkciók növelik a teljesítmény tartósságát, míg a továbbfejlesztett hőszabályozás és a továbbfejlesztett hűtőfolyadék-fűtés jelentősen csökkenti a kondicionálási időt.

A továbbfejlesztett akkumulátor nagyobb teljesítményt és jobb energiasűrűséget biztosít a nagyobb hatótávolság és a reagálóképesség érdekében. Ezt a továbbfejlesztett integrált töltésvezérlő egység (ICCU) is támogatja, amely növeli a teljesítménysűrűséget és a töltési kapacitást. Az innovatív 400V–800V-os többszörös töltési architektúrával az IONIQ 6 N mindössze 18 perc alatt eléri a 10–80 százalékos töltést, ha egy ultragyors töltőhöz csatlakoztatják. Az IONIQ 6 N kiváló versenypálya-képességeit nemcsak a fejlett járművezérlő szoftvere támogatja, hanem a Hyundai N precíz mérnöki alkotás és innováció iránti elkötelezettsége is kiegészíti, biztosítva, hogy minden versenypálya-látogatás rendkívül izgalmas kaland legyen.

Miközben az IONIQ 6 N kivételes teljesítményt nyújt a versenypályán, egy kifinomult, kényelmes mindennapi társ is. Az élmény középpontjában az N Active Sound+ áll, egy dinamikus audiorendszer, amely magával ragadó, személyre szabott hangzásvilággal gazdagítja a vezetési élményt. Egy sztereó hangforrás és egy kifinomult Acoustic Design Processor (ADP) által működtetett rendszer számos hangmódot kínál – a motorsport ihlette „Ignition”-től az „Evolution” nosztalgikus ritmusán át a „Lightspeed” futurisztikus hangzásáig –, hogy illeszkedjen a vezető hangulatához vagy környezetéhez.

Vizuális dimenziót adva az élménynek, az N Ambient Shift Light olyan belső fényjelzéseket ad, amelyek pontos váltási pontokat jeleznek, több érzékszervre ható kapcsolatot teremtve a vezető és a jármű között. Ez a szinkronizált fény az utasteret magával ragadó teljesítményközponttá alakítja, biztosítva, hogy minden sebességváltás látható és érezhető is legyen.

Az IONIQ 6 N a SmartSense csomag részeként a Hyundai Motor fejlett vezetéstámogató rendszereivel (ADAS) is fel van szerelve. Az olyan funkciók, mint az ütközés-elkerülő asszisztens, a holttér-ütközés-elkerülő asszisztens és az autópálya-asszisztens 2 fokozott biztonságot és félautonóm vezetési képességeket biztosítanak. Az olyan funkciók, mint a távoli intelligens parkolás-asszisztens 2, lehetővé teszik az automatikus parkolási manővereket, miközben a vezető a járművön kívül marad.

Az IONIQ 6 N merész kiállású a Performance Blue Pearl külső fényezésével és szélesített sárvédőivel, kiemelve nagyteljesítményű identitását. Az agresszív kiállást az alapfelszereltséghez tartozó 20 colos kovácsolt kerekek teszik teljessé, míg a személyre szabott élményre vágyó vezetők további N Performance alkatrészekkel tehetik teljessé járművüket – versenypálya ihlette fejlesztésekkel, amelyeket utcai és versenypályás használatra egyaránt terveztek.

Belül az utastér a nagyteljesítményű vezetésre van optimalizálva. A Performance Blue díszítőelemekkel ellátott fekete monokróm színösszeállítás adja meg az alaphangulatot, amelyet Alcantara velúrral és valódi bőrrel kárpitozott kagylóülések egészítenek ki az optimális tartás érdekében a heves vezetés során.

Minden részlet fokozza a vezető elkötelezettségét. Az exkluzív N Pasubio kormánykerék, középen jelöléssel, dedikált N1/N2 gombokkal rendelkezik a gyors üzemmódválasztáshoz, míg az N-exkluzív fémpedálok precíz fékezést és stabil pedálreakciót biztosítanak. Az N térdtámasz kanyarodás közben fokozza a kényelmet, a további fizikai gombok pedig intuitív, vezetőközpontú vezérlést biztosítanak.

Az olyan prémium részletek, mint az első N logó üdvözlővilágítása és a valódi alumínium N emblémák, kiemelik az utastér motorsport ihlette jellegét, olyan környezetet teremtve, amely a legmodernebb teljesítményt a mindennapi használhatósággal ötvözi.

Forrás: hyundai.news

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Már készül a Hyundai Tucson új generációja