Növekvő piacon mérséklődött a Hyundai villanyautó-eladási részesedése
A globális villanyautó kiszállítások, az idei év augusztusáig tartó összesített időszakban közel 30 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest, miközben a Hyundai csoport villanyautó kiszállításai is nőttek, piaci részesedése azonban a kínai gyártók miatt visszaesett.
Az SNE Research piackutató cég októberi adatai szerint az idei év januárja és augusztusa között világszerte regisztrált elektromos járművek (beleértve a plug-in hibrid járműveket is) száma elérte a 12 837 000 darabot, ami 27,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, amikor 10 050 000 darab elektromos autót értékesítettek.
Csoportonként a kínai BYD megtartotta vezető pozícióját a globális elektromos járműeladásokban 2 556 000 eladott darabbal, ami 14,1 százalékos növekedést jelent, ezzel piaci részesedése 19,9 százalék volt. A BYD erős teljesítménye annak köszönhető, hogy az európai, délkelet-ázsiai és más régiókban található gyárak létrehozásával és bővítésével rugalmasan reagál a vámokra és támogatásokra. A BYD azonban az idei éves értékesítési célját 5,5 millióról 4,6 millió darabra csökkentette, a rivális vállalatokkal folytatott fokozódó versenyre hivatkozva. A kínai Geely Group a második helyen végzett, 67,8 százalékos bővüléssel, így eladásai 1 315 000 darabra ugrottak, amivel 10,2 százalékos piaci részesedést szerzett.
Az amerikai székhelyű Tesla a harmadik helyen állt 985 ezer darabos eladással, ami 10,9 százalékos csökkenést jelent. A Tesla volt az egyetlen márka a top 10-ben, amelynek eladásai visszaestek. A márka főbb modelljei, a Model Y és a Model 3 gyenge teljesítménye volt az eladások csökkenésének fő oka. Régió szerint a Tesla Európában 21,5 százalékos, Észak-Amerikában 12,2 százalékos, Kínában pedig 6,9 százalékos visszaesést volt kénytelen elszenvedni.
A hetedik helyen álló Hyundai Motor Group folytatta növekedési trendjét 416 ezer elektromos jármű értékesítésével, ami 12,9 százalékos növekedést jelent. A tisztán elektromos járművek szegmensében a Hyundai IONIQ 5 és a Kia EV3 hajtotta a teljesítményt, míg a kisebb és helyileg stratégiai modellek, mint például a Casper (Inster) EV, az EV5 és a Creta Electric is hozzájárultak az eladások növekedéséhez Koreában, Kínában és Indiában. A kínai márkák eladásainak bővülése miatt azonban piaci részesedése 3,2 százalékot ért el, ami 0,5 százalékpontos csökkenést jelent az előző évi 3,7 százalékhoz képest.
Régió szerint Kína a teljes elektromos járműpiac 63, százalékát tette ki. Az értékesítési volumen 29 százalékkal nőtt az előző évhez képest, elérve a 8 094 000 darabot. Az európai piacon 2 561 ezer darabot értékesítettek, ami 32 százalékos növekedést jelent, a teljes piaci részesedés pedig 19,9 százalék volt. Az észak-amerikai piac 9,4 százalékot tett ki 1 209 ezer darabbal.
Forrás: businesskorea.co.kr




