A Hyundai Motor Amerika helyett Európában növekszik
Amíg a Hyundai Motor egyik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban vámnyomás alatt szenved, a dél-koreai autógyártó új lendületet vett Európában, amit a növekvő eladások és az elektromos és hibrid járművek iránti erős kereslet ösztönöz.
A Hyundai októberben közzétett befektetői kapcsolati adatai szerint a vállalat személygépkocsi-eladásai Ausztriában szeptemberben több mint kétszeresére nőttek az előző év azonos időszakához képest, elérve az 1 966 darabot, ami 102 százalékos növekedést jelent, amivel 7,6 százalékos piaci részesedést ért el – ezzel a harmadik helyen állva az összes márka között. Januártól szeptemberig a Hyundai 8 604 járművet adott el Ausztriában, ami 28 százalékos növekedést jelent a 2024-es év azonos időszakához képest.
A mezőnyt a Tucson hobbiterepjáró vezette, amelyből csak szeptemberben 455 darabot értékesítettek, amivel az eladási listán a ország hatodik legnépszerűbb modelljévé vált. A modell hibrid és plug-in hibrid változatai széles körben elismertek környezetbarát jellegük miatt, az Auto Motor und Sport környezetbarát teljesítmény rangsorának élén állnak – ami tükrözi a Hyundai növekvő hitelességét Európa gyorsan változó elektromos átállásában. Az európai piacra szánt kompakt modellek, köztük az i10 és az i20, szintén erőteljes teljesítményt nyújtottak: a 12., illetve a 15. helyen végeztek Ausztria havi eladási rangsorában.
Németországban – a globális autóipari óriások hazájában – a Hyundai nagyméretű elektromos hobbiterepjáró IONIQ 9 modelljét az „Év Prémium Autója” díjjal jutalmazta a Német Év Autója (GCOTY) zsűrije, amely vezető autós újságírókból áll. A díj, amely az öt kategória egyikének győzelme és a kompakt, prémium, luxus, új energiájú és nagyteljesítményű járműveket foglalja magában, mindössze három hónappal az IONIQ 9 németországi piaci bevezetése után érkezett.
Az iparági elemzők szerint a Hyundai győzelme a prémium szegmensben, amelyet hagyományosan a Mercedes-Benz, a BMW és a Porsche ural, fordulópontot jelez a vállalat számára. „Ez azt mutatja, hogy a Hyundai már nem az árával, hanem a valódi márka- és termékerősséggel versenyez” – jegyezte meg egy iparági bennfentes.
A Hyundai azt tervezi, hogy tovább erősíti európai pozícióját azáltal, hogy kihasználja mind az elektromos kínálatát, beleértve az IONIQ sorozatot, mind az Európára fókuszáló, Törökországban és a Cseh Köztársaságban helyben gyártott kompakt modelljeit. A vállalat szerint a helyi gyártás gyorsabb szállítást és erősebb árversenyt biztosít az egész kontinensen. „Tovább fogjuk bővíteni piaci részesedésünket európai stratégiai modelljeinken keresztül” – mondta a Hyundai egyik képviselője. „A környezetbarát és SUV-központú kínálatra összpontosítva az európai fogyasztók sokszínű igényeit kívánjuk kielégíteni.”
Forrás: koreabizwire.com


