Épül a Hyundai új amerikai központja
Az év végére elkészül a Hyundai 200 millió dolláros
beruházása, amelynek eredményeként a vállalat új központba költözhet
Amerikában.
A kis híján 46 500 négyzetméteres új amerikai központ a
koreai autógyártó növekedési stratégiájának részeként valósul meg. A Hyundai
ugyanis tavaly több, mint 703 ezer új autót adott el az Egyesült Államokban,
így mára jócskán kinőtte azt a Fountain Valley-ben álló létesítményt, amelybe
még húsz éve költözött.

„A külföldi autógyártók előszeretettel teszik központjaikat
az Egyesült Államok népszerű területeire, ahol nyomon követhetik az autóipar
trendjeit.” – mondja Jan Brueckner, gazdaságkutató professzor.
„Remek, tehetséges munkaerővel rendelkezünk, akikre
támaszkodhatunk a jövőben is.” – emelte ki Hosford is utalva arra, hogy
mennyire fontos számukra a munkaerő megtartása. Persze az sem volt mellékes,
hogy a Hyundainak már eleve rendelkezésére állt a megfelelő méretű terület a
bővítéshez.
A bővítés eredményeként létrejövő új központban 1 300 fő
dolgozik majd, akik fele az értékesítési és marketing területet erősítik majd. az
összesen 1 400 munkahelyre optimalizált épületben működő Hyundai Motor
America a helyi gazdasághoz is jelentős mértékben járul hozzá, hiszen a
vállalat évente mintegy 20-25 ezer dolláros adót fizet Fountain Valley
városának.