Európában is tesztelik a Hyundai IONIQ 2 prototípusát

A Hyundai tovább bővíti tisztán elektromos járműportfólióját, amelyet az IONIQ 6 és IONIQ 9 modellek után végre lefelé, az elérhetőbb árfekvésű IONIQ 2 modellel kívánja hamarosan kiegészíteni. 

Sok minden történik a Hyundainál mostanság, különösen azok után, hogy az elektromos járműveinek eladásai nem a várt módon alakulnak. A koreai autógyártó a korábbi kudarcok ellenére tovább bővíti elektromos járműkínálatát, amelyek miatt időszakosan kénytelen volt szüneteltetni az IONIQ 5 és a Kona Electric gyártását a koreai ulszani üzemében. Miután az IONIQ kínálatát az 5, 6 és 9 modellekkel (crossover, limuzin és nagy SUV) bővítette, a Hyundai egy kisebb modellt is előkészít, amely várhatóan IONIQ 2 néven kerül forgalomba.

Korábban az IONIQ 2 prototípusát Dél-Koreában, egy parkolóházban kapták lencsevégre, most azonban egy ugyanilyen méretű , fazonú prototípus bukkant fel a Hyundai csoport európai fejlesztőközpontja körül, Németországban. A prototípus persze erősen álcázott, de méretében nagyjából akkora, mint a KIa új EV2 modellje. A hasonlóságok ellenére a Kia crossoverként van pozícionálva, míg az IONIQ 2 egy hagyományosabb kompaktnak látszik. Álló frontrésze széles alsó légbeömlővel rendelkezik. Ezeket egy szögletes szögletes és látszólag karcsú világítótestek kötik össze.

Az oldalnézet egyértelműen ferdehátú sziluettet mutat azzal, hogy az autó enyhén lejtős tetővel rendelkezik. Egy kompakt tetőívet láthatunk, egy ívelt, lendületes övvonallal, amelyet a szögletes felső ablakkeretek állítanak kontrasztba. A Hyundai a prototípushoz szerényebb méretű kereket is választott, amelyeket Hankook iON GT gumiabroncsokkal szereltek fel. Ezek kifejezetten kompakt elektromos járművekhez tervezett nyári gumiabroncsok.

A hátsó rész természetesen nem annyira emelt, mint ahogy a vastag és szivacsokkal jól kitömött álcázás sugallja, ám nagyon úgy tűnik, hogy az IONIQ 2 lejtős tetővonalba illeszkedő hátsó ablakok után egy függőleges farral és viszonylag egyszerű lökhárítóval rendelkezik. A képeken látszanak a LED hátsó lámpák és a szögletes hátsó ablak is.

Ismerve azt a tényt, hogy a koreai autógyártó az IONIQ nevet a legfejlettebb elektromos járműveinek tartja fenn, arra számíthatunk, hogy az IONIQ 2 is ebbe a kategóriába fog tartozni. Az Inster és a Kona eddig belsőégésű motoros vegyes platformra épült, alacsonyabb hatékonysággal és némi kompromisszummal. Az IONIQ 2 ezzel szemben az elektromos járművekhez használt E-GMP architektúra egy alacsonyabb költségvetésű változatát fogja használni, hasonlóan a valamivel nagyobb Kia EV3 által használt 400 voltos architektúrához.

Az IONIQ 2 kompaktot a Kia EV2 modelljével együtt fejlesztették, így számos közös funkcióval és alkatrésszel rendelkeznek majd. Az EV3-hoz képest az IONIQ 2/EV2 páros valószínűleg némileg kisebb akkumulátorcsomaggal rendelkezik majd és egy LFP változat is elérhető lesz az alapkonfigurációban, körülbelül 49 kWh kapacitással. Összehasonlításképpen, a Kia EV3 akkucsomagja 58,3 kWh-nál indul, de az IONIQ 2 és testvérmodellje, a Kia EV2 nem akarnak majd betörni erre a területre.

Korábbi pletykák szerint az IONIQ 2 esetleg megkaphatja a Hyundai legfejlettebb, Android Automotive alapú új Pleos Connect infotainment rendszerét. A Pleos azonban várhatóan csak jövőre érkezik, a következő generációs Elantra és Tucson modellekkel együtt. Mivel az IONIQ 2 a beharangozók szerint idén debütál, elképzelhető, hogy nem rendelkezik majd a teljes Pleos SDV platformmal.

Amennyiben a Hyundai még idén be kívánja mutatni az új IONIQ 2 modelljét, annak debütálására remek alkalom az ősszel megrendezésre kerülő IAA Mobility kiálltás lehet Münchenben, míg az első kiszállítások 2026 elején várhatók.

Forrás: carscoops.com, autoevolution.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV