A Hyundai csoport növeli villanyautói európai és amerikai termelését
Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai csoport várhatóan felpörgeti az elektromos járművek gyártását Európában és az Egyesült Államokban azért, hogy jobban megbirkózzanak a szigorúbb kibocsátási célokkal és a külföldi gyártású autókra kivetett súlyos vámokkal.
Autóipari források, amit az autógyártó saját közleménye is megerősített, a Hyundai Motor elektromos járművek sorozatgyártását tervezi a törökországi Izmit városa mellett működő üzemében, amely jelenleg csak belsőégésű motorral szerelt járműveket, köztük az i10. az i20 és a Bayon modelleket készíti. A legnagyobb koreai autógyártó várhatóan jövőre kezdi meg az akkumulátoros modellek gyártását a benzinüzemű járművek mellett, miután a hírek szerint leállítja az i10, az európai autópiacra szánt stratégiai modelljének helyi összeszerelését.
A Hyundai közleménye szerint a török gyárban készülő elektromos modellek hozzájárulnak a Hyundai növekvő villanyautó termékkínálatához, támogatva az európai piac növekvő keresletét a fenntartható mobilitási megoldások iránt. Az elektromos modellek mellett a Hyundai Assan Otomotiv Sanayi-ról Hyundai Motor Türkiye névre átkeresztelt üzemben továbbra is gyárt majd belsőégésű motorral szerelt modelleket.
Az üzemben készülő összes környezetbarát autót a szomszédos európai országokba szállítják, ahol a tiszta üzemű járművek iránti kereslet várhatóan növekedni fog az Európai Unió szigorú környezetvédelmi előírásai miatt, amelyek alapján 2035-től csak olyan új személyautó és kisteherautó kerülhet forgalomba, amely zéró károsanyag-kibocsátással rendelkezik. Azt egyelőre ne közölték, hogy az üzemben mely elektromos modellek készülhetnek, ám a Hyundai most kezdte meg bevezetni vadonatúj Inster kisautóját az európai autópiacra, amely méreteivel, képességeivel tökéletesen illeszkedne a török gyártóüzem termékpolitikájába.
A vállalat szerkezetátalakítási törekvései hangsúlyozzák pozícióját, mint a Hyundai Motor Group első és legrégebb óta Koreán kívül működő globális gyártási központja. A 28 év alatt készült több mint hárommillió járművel a Hyundai Motor Türkiye továbbra is jelentősen hozzájárul a törökországi foglalkoztatáshoz, az exporthoz és a nemzetgazdasághoz. Gyártásbővítése mellett a Hyundai Motor Türkiye a helyi beszerzést helyezi előtérbe, mivel a járműalkatrészek több mint 55 százalékát helyben gyártják több mint 50 beszállítóból álló hálózaton keresztül. A helyben gyártott elektromos járművek tovább hangsúlyozzák ezt az elkötelezettséget.
Az elektromos járművek iránti kereslet az elhúzódó elektromos járművek terjedésének lassulást követően ebben a régióban is a kilábalás jeleit mutatja. Az elektromos járművek eladási eredményei Európában januárban 37 százalékkal ugrottak meg az előző év azonos hónapjához képest, részben annak köszönhetően, hogy egyes országokban, köztük Németországban megújult az elektromos járművekre vonatkozó állami támogatás.
A tiszta üzemű autók iránti újjáéledő igény kielégítése érdekében a Hyundai Motor állítólag fontolgatja kompakt akkumulátoros elektromos autók gyártását a török üzemében. A testvérmárka, a Kia lényegesen agresszívebb hozzáállást képvisel az európai elektromos autók gyártásában, miután bejelentette, hogy idén új EV4 modelljeinek felét Európában kívánja értékesíteni. A vállalat nemrég Spanyolországban mutatta be a középkategóriás, tisztán elektromos EV4 modelljét, amely várhatóan a Tesla Model 3 ellenfele lesz és egyben bemutatta azon tervét, ami szerint idén 160 ezer darab EV4-et kíván értékesíteni világszerte.
a Kia legnagyobb elektromosjármű-piaca Európa, amely teljes globális elektromosjármű-eladások 34 százalékát adja. A cél elérése érdekében a Kia azt tervezi, hogy szlovákiai gyárát elektromos járművek gyártási központjává alakítja és az első félévben megkezdi az EV4 kompakt ötajtós változatának gyártását az üzemben. A tervek szerint még ebben az évben bemutatják a szintén Zsolnán készülő EV2 kiskompakt crossovert is.
A koreai autópáros azt is tervezi, hogy az elektromos járművek gyártását az Egyesült Államokban is kiterjeszti, válaszul a Donald Trump-kormányzat által az importált autókra kivetett súlyos vámokra. A Hyundai Motor a közelmúltban megkezdte az IONIQ 5 sorozatgyártását a Hyundai Motor Group első dedikált villanyautó-üzemében, az Egyesült Államok Georgia állama Savannah városa mellett a Hyundai Motor Group Metaplant America-ban (HMGMA), amely tavaly év végén kezdte meg működését.
Az Egyesült Államok kormánya által a koreai gyártású autókra kivetett 25 százalékos vám ellensúlyozására a koreai autógyártó állítólag azt tervezi, hogy a HMGMA üzemben 300 ezer darabról 500 ezer darabra növelje az elektromos járművek éves gyártását. A Kia várhatóan megváltoztatja mexikói autógyárának gyártási tervét is. A Kia vezérigazgatója, Ho-sung Song nemrég Spanyolországban elmondta, hogy különféle forgatókönyveket vizsgálnak meg az amerikai vámok idegen gyártású járművekre gyakorolt hatásának kezelésére. „A kulcs az, hogy a tarifák megállapítása után milyen gyorsan tudunk reagálni” – mondta.
Az Egyesült Államok kormányzata a bejelentés szerint 25 százalékos vámot vetett ki a Kanadából és Mexikóból származó importra, de Trump elnök a szomszédos országokban autógyártó üzemeket működtető amerikai autógyártók kérésére egy hónapos vámmentességet adott a két országból származó autókra.
Forrás: hyundai.news, kedglobal.com