A Hyundai Motor új üzemanyagcellás üzemet épít Dél-Koreában

A Hyundai Motor saját üzemanyagcellás üzemet épít Dél-Koreában, felgyorsítva ezzel a teljes hidrogén üzemanyagcellás értéklánc létrehozására irányuló törekvéseit és egyben összhangban a fenntartható mobilitás és energiamegoldások iránti elkötelezettségével.

Autóipari és az energiaipari értesülések szerint a Hyundai Motor és szakszervezete megállapodott abban, hogy egy új generációs hidrogén-üzemanyagcellás üzemet építenek az autógyártó meglévő autógyártó komplexumában, a Szöultól mintegy 300 kilométerre délre, Ulszan hajtásláncgyártó üzeme mellett. A vállalat azt tervezi, hogy az új üzemben 2028-ban kezdi meg az üzemanyagcellás rendszerek sorozatgyártását. 

Az üzem elkészülte után ez lesz a világ második legnagyobb üzemanyagcellás-gyártó létesítménye a HTWO Guangzhou (Kanton) után, amely a Hyundai Motor első hidrogén-üzemanyagcellás üzemeként 2023-ban kezdte meg működését a kínai Kanton városában, éves termelési kapacitása pedig 6 500 db üzemanyagcellás rendszer.

A Hyundai Motor új üzemanyagcellás üzem építésére vonatkozó döntése körülbelül egy évvel azután született meg, hogy tavaly év elején átvette a hidrogénüzemanyagcellás üzletágat autóalkatrészeket gyártó Hyundai Mobis leányvállalatától testvérétől annak érdekében, hogy a Hyundai Motor Group hidrogénipari üzletágát központosítsák.

A Hyundai Motor Group leányvállalatai között létrejött megállapodás értelmében az alkatrészgyártó vállalat átadta üzemanyagcellás kutató-fejlesztő központját és csungdzsu-i gyártóüzemét az autógyártó anyavállalatnak. Az új üzemanyagcellás üzem megépítését követően a Hyundai Motor egy helyen, Ulszanban lesz képes üzemanyagcellás kötegeket gyártani és hidrogénüzemű járműveket összeszerelni.

Az üzemanyagcellás köteg az üzemanyagcellás energiaellátó rendszer szíve, amely áramot termel és jelenleg a Csungdzsuban található egykori Hyundai Mobis üzemanyagcellás üzemben állítják elő. A Csungdzsu-i üzemből kiszállított üzemanyagcellás rendszerek felhasználásával a Hyundai Motor Ulszanban gyártja Nexo üzemanyagcellás autóját, valamint az Elec City buszt és Xcient teherautóit.

Az üzemanyagcellás üzem létrejöttével a Hyundai Motor felgyorsítja tervét a hidrogénenergia és a járműgyártási folyamat valamennyi szakaszának létrehozására és ellenőrzésére. A Hyundai Motor a 2024-es CES kiállításon, a világ legnagyobb technológiai kiállításán mutatta be azon tervét, amely szerint a HTWO üzemanyagcellás márkanév alatt nemcsak az autók üzemanyagcelláit, hanem más, a teljes hidrogén-értékláncot lefedő hidrogénenergia-technológiákat is kifejlesztett.

A vállalat célul tűzte ki, hogy 2035-re 3 millió tonnára növeli az éves hidrogénfogyasztást. A Hyundai Motor illetékesei nemrég Japánba látogattak azért, hogy egy hidrogénhálózatot hozzanak létre a helyi vállalatokkal való együttműködés érdekében. Azt tervezik, hogy a hidrogén- és egyéb kapcsolódó üzletágakat felveszik üzleti portfóliójukba, amihez az április hónapban tartandó közgyűlésen a részvényesek jóváhagyása szükséges.

A Hyundai Motor hidrogén-üzemanyagcellás üzletágba történt visszafogott befektetései a hidrogénenergia iránti lassú kereslet ellenére valósulnak meg. A koreai autóipari óriás 1998-ban kezdett bele a hidrogénautók fejlesztésébe. Jelenleg a Hyundai Motor és a japán Toyota Motor a világ két legnagyobb üzemanyagcellás járműgyártója.

Ez az újabb lépés összhangban van a Hyundai azon kezdeményezésével, amelynek értelmében 2028-ra hidrogénrendszereket is beépít járműkínálatába, 2030-ra pedig a hidrogénüzemű járművek árát a villanyautók szintjére csökkenti. Hidrogénjármű-eladásainak fellendítése érdekében a Hyundai Motor az idei év első felében új üzemanyagcellás modell, az Initium bevezetését tervezi, amely a Nexo utódjaként 650 km-es hatótávval fog megjelenni a piacon. 

Forrás: kedglobal.com, koreaherald.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV