A Hyundai jövőre megkezdi hibridmotorok gyártását Mexikóban
A Hyundai Motor Group egyik kulcsfontosságú leányvállalata, a Hyundai WIA a jövő év elejétől a mexikói Monterreyben található üzemében hibrid járművekhez fog motorokat gyártani.
Ez a stratégiai lépés az észak-amerikai piacon a hibrid erőforrással szerelt gépkocsik iránti gyorsan növekvő keresletre adott válasz, amelyet a vásárlók környezetbarát és üzemanyag-hatékonyabb járművek iránti preferenciái vezérelnek. A mexikói gyártásra vonatkozó döntést tovább befolyásolhatja az is, hogy az Egyesült Államok 25 százalékos vámot vetett ki a mexikói importra, ami Trump elnök választási győzelmét és az azt követő politikai bejelentéseket követően jelent meg.
A mexikói gyár termelése várhatóan eléri a 200 ezer darabos éves szintet, ahol a Hyundai és a Kia hibrid modelljeihez szánt 1.6 literes Gamma motorok összeszerelésére összpontosítanak. Ez a fejlesztés várhatóan segíteni fog a Hyundai WIA vállalatának abban, hogy leküzdje a közelmúltban tapasztalt kisebb eredményét, mivel tavaly értékesítési eredménye 0,3%-kal esett vissza, elsősorban a hazai Seosan-gyárban készülő kis Kappa motorok előállítása miatt.
Az észak-amerikai piac, beleértve Mexikót is, egyre fontosabbá vált a Hyundai Motor és a Kia számára az elmúlt években. Az Egyesült Államokban a hibrid modellek eladási eredményei a 2022-es körülbelül 120 ezerről tavaly 220 ezer darabra emelkedtek. Hasonlóképpen, a mexikói eladások a 2020-as körülbelül 100 ezres szintről tavaly 150 ezer darabra nőttek. Egy iparági bennfentes megjegyezte: „Még ha figyelembe vesszük a jövőbeni esetleges magas vámok kivetését is, ésszerűnek tűnik a motorokat Mexikóban gyártani."
A Hyundai WIA döntése a motorok mexikói gyártásáról, stratégiai válasz az olyan tényezők optimalizálására, mint a költségek, a logisztika és a kulcsfontosságú piacokhoz való közelség. Az autóipar összetett globális ellátási láncokra támaszkodik és a gyártási hely megválasztása kulcsfontosságú a versenyképesség fenntartásához. A döntést tovább erősíti, hogy Mexikó az autógyártás egyik fő központja, szakképzett munkaereje, kedvező kereskedelmi megállapodásai és az Egyesült Államok piacához való közelsége miatt.
A jövőre nézve a Hyundai WIA az üzleti terve szerint 2026-tól hibridmotorok sorozatgyártását tervezi, bár a gyártási mennyiséget és a járműmodelleket a vállalaton belül még nem véglegesítették. A Hyundai Motor Group képviselője kijelentette: „Mivel az észak-amerikai piac, benne Mexikó jelentősége növekszik, a Hyundai WIA az üzleti terve szerint 2026-ra hibridmotorok sorozatgyártását tervezi, de a gyártási mennyiséget és a járműmodelleket még nem határozták meg", majd hozzátette: „Egyáltalán nem fontolgatjuk az EREV (hatótávnövelt) motorok szerződéses gyártását."
Az iparág azonban arra is számít, hogy a Hyundai WIA további motormegrendeléseket fog szerezni a Hyundai és a Kia kiterjesztett hatótávolságú elektromos járműveinek (EREV) gyártásához, amelyek az észak-amerikai piacon várhatóan 2027-től kerülnek bevezetésre. A hatótávnövelt elektromos járművek gyártásának ezen potenciális kiterjesztése tovább stabilizálhatja és növelheti a Hyundai WIA bevételét, jelentős változást jelezve gyártási stratégiájában, és pozícionálva a vállalatot a fejlődő autóipari környezetben.
Forrás: businesskorea.co.kr