A Hyundai új látogatóközpontjában a vevők véleményére építenek
A Hyundai Motor számára a nagyközönség nem csupán potenciális vásárlókból áll – kutatókká válhatnak. Ez a merész ötlet húzódik meg az UX Studio Seoul látogatóközpontja mögött, amely a Hyundai első publikus kutatólaboratóriumaként nyitott meg.
Az „UX Studio Seoul” központ a 2021-ben a Seocsho kerületben megnyílt meglévő „UX Studio”-ból került át és teljesen felújították. A Gangnam központjában lévő épület könnyen megközelíthető az ügyfelek számára, amely így hatékonyan közvetíti a Hyundai Motor és a Kia által képviselt mobilitási felhasználói élmény (UX, User Experience) alapvető értékét.
A meglévő „UX Studio” egy házon belüli együttműködési platform volt, amelyet a Hyundai Motor és a Kia termékeiért, tervezéséért és mérnöki munkájáért felelős kutatók használtak a járművek UX-fejlesztési folyamatában. A felhasználói kutatást, amely elengedhetetlen az UX-tanulmányokhoz, szintén zártkörűen végezték, meghatározott ügyfelek meghívásával.
A Szöul déli részén található Gangnam városrészben megnyílt központban mindenki – még azok is, akiknek nincs Hyundaijuk – szívesen látott vendégek, akik megtekinthetik az autógyártó legújabb, még fejlesztés alatt álló technológiáit és aktívan részt vehetnek azok alakításában, különösen a modern autók esetében, amelyeknek számos kényelmi funkciót kell kínálniuk a félig automata működésű járművekben, amelyek néhány éven belül teljesen autonómmá válhatnak, így megoszthatják gondolataikat a fejlesztésekről.
Az épület első szintjén egy fából készült prototípus áll bakokon – egy jármű fizikai ábrázolása, amelyet különféle célokra használnak, a karosszériaformálástól az aerodinamikáig – egy furgonról, forgatható ülésekkel felszerelve, hogy az első és a második sorban ülő utasok egymással szemben tudjanak fordulni. „Kezdetben 300 milliméterben állítottuk be a szemben ülő utasok közötti távolságot, de az ügyfelek visszajelzései alapján ezt 375 milliméterre módosítottuk” – mondta a Hyundai Motor szóvivője a sajtótájékoztatón. A közelben egy IONIQ 6 került kiállításra, tetején a Gleo AI audioasszisztenssel, amely képes reagálni olyan nagyon specifikus hangparancsokra is, mint például a „Nyissa ki félig az ablakot” vagy az „Egyidejűleg nyissa ki a csomagtartót és a töltőportot”.
A látogatók különböző módon oszthatják meg gondolataikat – QR-kód beolvasásával, kézzel írott jegyzetek egy hirdetőtáblán hagyásával, vagy közvetlenül akár a személyzettel beszélgetve. Az ügyfelek beleegyezésével a Hyundai rögzíti ezeket a beszélgetéseket, hogy olyan értékes információkat gyűjtsön, amelyek segíthetnek a jövőbeli fejlesztésekben.
Körülbelül 70 UX-re (ügyfélélményre) szakosodott kutató dolgozik a negyedik emeleten, ez a legnagyobb csapat a vállalat dél-szöuli Yangjae-dongban található központjában, valamint a gyeonggi-i Pangyo és Namyang létesítményeiben, akik elemzik a beérkező információkat és azokat gyakorlati innovációvá alakítják.
Amíg az első emelet nyitva áll a nyilvánosság számára, a második szint egy fejlett kutatólaboratóriumnak ad otthont, ahol a Hyundai kutatói értelmes ötleteket fejlesztenek új koncepciók tesztelésére és a korai fázisú ötletek kézzelfogható, valós fejlesztésen keresztüli megvalósítására.
Egy járművel felszerelt szimulációs szoba, vagyis az Arc szoba lehetővé teszi az emberek számára, hogy hatalmas monitorok segítségével virtuálisan teszteljék az autót. Az autó fejlett megfigyelőrendszerekkel van felszerelve, amelyek nyomon követik a vezetők viselkedést, például a pislogást és a figyelem szintjét azzal a céllal, hogy adatokat gyűjtsenek az autonóm vezetési technológiák fejlesztésének elősegítésére.
Számos tematikus terem is van, például egy nagy teljesítményű szoba és egy autonóm vezetési szoba, ahol a látogatók teljes mértékben az adott funkciókra koncentrálhatnak. Három teremben hatalmas táblák vannak tele információkkal a legújabb technológiákról és a látogatók magyarázatokat is hallhatnak a még fejlettebb innovációkról.
„Gangnam a trendeket követő ügyfelek sokasága miatt a legjobb helyszín az első UX laboratóriumunk megnyitásához” – mondta Nam Shin, a Hyundai UX csapatának vezetője. „Célunk, hogy a teljes laboratóriumot a nyilvánosság közvetlen tapasztalatai és visszajelzései alapján kifejlesztett új technológiák alapján legalább félévente frissítsük.”
A Hyundai hasonló típusú ügyfélközpontú kutatólaboratóriumokkal rendelkezik Frankfurtban, Németországban, Kaliforniában és Sanghajban, de ezeket csak magánúton toborzott ügyfelekkel működtetik. „Fontolgatjuk, hogy a sanghaji laboratóriumot a nyilvánosság számára nyitott laboratóriummá alakítjuk át, talán jövőre” – mondta Nam.
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, biz.chosun.com