Menetpróbán a 720 km hatótávú új Hyundai Nexo

A Hyundai Nexo hobbiterepjárója, a világ legkelendőbb hidrogénüzemű üzemanyagcellás járműve, 2018-as bevezetése után most teljesen új modellgenerációval tért vissza, megtestesítve a vállalat 27 éves hidrogénmobilitási vízióját. 

A hajtáslánc-rendszer és a kényelmi funkciók fejlesztésével a vadonatúj Nexo az elektromos járműveken túl a következő generációs tiszta mobilitást igyekszik bemutatni. Erről nemrég a koreai sajtó képviselői egy média tesztvezetés alkalmával is meggyőződhettek, ahol a vállalat képviselői is jelen voltak és nyilatkoztak az új modellről.

„Tavaly az (első generációs) Nexo tette ki a globális piacokon eladott 77 ezer hidrogénüzemű üzemanyagcellás járműből 40 ezer darabot” – mondta Ho-joong Kim, a Hyundai Motor Group MLV 2. projekt csapatának vezető kutatója a szöuli sajtótájékoztatón. „Számos Nexo ügyfél támogatásának köszönhetően bebizonyítottuk, hogy a hidrogénüzemű járművek nemcsak egy futurisztikus technológia, hanem életképes mobilitási megoldás, amely összehasonlítható a belsőégésű motorokkal és az elektromos járművekkel.”

Kim kiemelte, hogy az üzemanyagcellák, motorok és inverterek technológiai fejlesztéseinek köszönhetően a hidrogénhajtású jármű kategóriaelső, akár 720 kilométeres maximális hatótávolságot ér el egyetlen teljes feltöltéssel, ami körülbelül 5 percet vesz igénybe. Ez a töltési idő lényegesen rövidebb, mint az akkumulátoros elektromos járművek jelenleg minimális 15 perce és a hatótávolsága is nagyobb, mint sok tisztán elektromos autóénál.

Később a nap folyamán a sajtónak lehetősége nyílt kipróbálni a vadonatúj Nexo modellt egy 116 kilométeres médiateszt során, amely Szöult és Incshont érintette. Autópályán történő gyorsítás alkalmával a hidrogénhajtású hobbiterepjáró azonnal reagál a gázpedálra, hasonlóan egy elektromos járműhöz. A három vezetési mód – eco, normál, sport és hó – közül a sport mód lenyűgöző nyomatékválaszt biztosít.

Hoon-woo Park, a Hyundai Motor Group üzemanyagcellás rendszertervező csapatának vezető kutatója szerint ez nagyrészt a jármű fejlett teljesítményének köszönhető, amely az üzemanyagcellában 11 százalékkal, a nagyfeszültségű akkumulátorrendszerekben pedig 100 százalékkal nagyobb teljesítményt biztosít. Az elektromos rendszer egy reduktort integrál a motorba és az inverter rendszerbe, ami 33 százalékkal növeli a motor teljesítményét.

Nagyobb sebességnél a Nexo csendes utastér-élményt nyújt, lehetővé téve a vezető számára, hogy a prémium Bang & Olufsen rendszeren zenét hallgasson, amely első alkalommal került be egy Hyundai személautóba. Az előző modellel ellentétben, amely az üzemanyagcella-köteg miatt nagy légáramlási zajt és nagyfrekvenciás hangokat generált, az új verzióban a mérnökök áttervezték a kipufogódob belső szerkezetét, javítva ezzel az utastér hangelnyelő tulajdonságait. A Hyundai Motor villanyautós kezelési rendszerét alkalmazva, akárcsak a tisztán elektromos kínálatában, magas szintű a kormányzási reakció és a stabilitás kanyarvétel közben.

Az új autó egyetlen hátránya, hogy egy hidrogénhajtású jármű töltési költsége (Dél-Koreában) nem jelentősen alacsonyabb, mint egy akkumulátoros elektromos jármű töltése. A Korea Petroleum Management Institute szerint a dél-koreai hidrogéntöltő állomásokon a jelenlegi átlagos töltési költség körülbelül 10 227 won (kb. 2 500 Ft) kilogrammonként. Bizonyos források szerint a hidrogén magas ára miatt a Nexo havi hidrogénfogyasztása és üzemanyag-töltési költségei, amelyeket a kombinált üzemanyag-hatékonyság és hatótávolság alapján számítanak ki, általában meghaladják az elektromos járművek átlagos havi töltési költségeit.

Ami a külsőt illeti, a Nexo elsőként alkalmazta a Hyundai Motor „Acél művészete” dizájnját, amely egy jellegzetes és tágas hobbiterepjáró profilt mutat be. Az egyedi első és hátsó HTWO szimbólum lámpák kihangsúlyozzák az autógyártó hidrogénkezdeményezését. Belül fejlett járműtöltési és utastéri töltési képességekkel, valamint finom, kényelmes és nyitott hangulattal rendelkezik, amely a vásárlók életstílusának széles skáláját szolgálja.

A június 10-én bemutatott vadonatúj Hyundai Nexo hazai piacán háromféle változatban kapható: Exclusive, Exclusive Special and Prestige. Az árak 76,4 millió vontól (kb. 18,9 mFt) kezdődnek, a koreai környezetbarát adókedvezmények levonása után.

Forrás: koreaherald.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV