Első kémfotókon a Hyundai IONIQ 2?
A Hyundai hamarosan egy vadonatúj tisztán elektromos kisautót tervez a nemrég érkezett Inster és a Kona közé bevezetni, amelynek végleges karosszériával ellátott első prototípusát sikerült elcsípni Dél-Koreában.
A Hyundai Motor egyik vezető tisztségviselője, az európai piacért felelős Xavier Martinet nemrég hivatalosan is megerősítette, hogy a vállalat egy új, kisebb elektromos autó bemutatására készül. Az autó fejlesztése már olyan állapotban van, hogy az igazgató szerint az autót néhány hónapon belül be is fogják mutatni.
A források szerint BJ1 gyári kódnéven jegyzett kisautó öszvérprototípusáról eddig csak olyan kémfotók láttak napvilágot, amelyen egy ideiglenes karosszériát viselt, most azonban nagyon úgy tűnik, a jármű fejlesztése elérkezett abba a szakaszba, amikor már a végleges karosszériával együtt tesztelik az autót.
A járművet szokás szerint vastag álcázás borítja, ám ahogyan az lenni szokott, az arányokból, a kikandikáló részletekből néhány jellegzetesség észrevehető. Ilyenek a kupészerűen hátrahúzott tetővonal, amit a magasba nyújtózó ablakvonal egészít ki, de a leginkább árulkodó jelzés a külső tükrökön megjelenő, négy kockából álló pixelmintázat, ami eddig minden IONIQ modellre jellemző volt.
A hírek szerint a Hyundai a Kia testvérmárka EV2 kisautójával együtt végezte a BJ1 fejlesztését, amelyek a csoport E-GMP platformjára épülnek. A Hyundai belépő szintű villanyautója a vállalat eddigi legkedvezőbb árú IONIQ modelljeként érkezik a kínálatba és ez lesz az első olyan típus, amely az IONIQ modellcsaládon belül belső kódnevében nem szerepel az „E” betű, ellentétben az IONIQ kínálat többi tagjával: az IONIQ 5 „NE”, az IONIQ 6 „CE”, az IONIQ 9 pedig „ME” kódnevet kapta.
Méreteiben a belsőégésű motoros hajtáslánccal szerelt Hyundai Bayonhoz hasonló IONIQ 2 ára és mérete tekintetében a Hyundai Inster és a Kona Electric közé fog kerülni a márka kínálatában. Ez a pozicionálás olyan kiskategóriás elektromos crossoverekkel állítja szembe, mint a Renault 4 és a Volvo EX30, városi elektromos autót kínálva prémium dizájnnal.
Az új IONIQ 2 és a Kia EV2 a karosszéria alatti alkatrészei nagyjából azonosak lesznek, így segítve a Hyundai csoport költséghatékony versenyképességét az európai piacon. És ugyan a végleges specifikációk még nem ismertek, az IONIQ 2 (és a Kia EV2) várhatóan hasonló hajtáslánc-opciókat kínál majd, mint a Kia EV3: kétféle, 58,3 és 81,4 kWh kapacitású akkucsomag, utóbbival akár 600 km hatótávval, illetve 200 lóerős teljesítmény és 285 Nm körüli nyomaték, amelyekkel az IONIQ 2 kategóriájának egyik legnagyobb hatótávját kínálja a kompakt villanyautók szegmensében.
A Kiához hasonlóan a Hyundai is nagyjából 30 ezer euró körüli indulóárat tervez megcélozni az IONIQ 2 esetében, amelynek bemutatására hónapokon belül sor kerülhet, a piaci bevezetésre viszont várhatóan 2026 harmadik negyedévétől kerülhet sor
Forrás: thekoreancarblog.com