Hamarosan érkezik a Hyundai új elektromos kisautója

Az Inster és a Kona Electric közé ékelődő új elektromos kisautó várhatóan a Kia EV2 technikájára fog épülni és a Hyundai egyik vezetője szerint néhány hónapon belül be is mutatkozhat.

Lapértesülések szerint a Kia testvérmárka hamarosan megjelenő EV2 villanyautójával azonos platformra épülve a Hyundai hamarosan bemutatja a leginkább a Bayon elektromos változatának tekinthető crossover modelljét, amely az Inster és a Kona Electric közötti rést tölti majd be. Ez az a méretkategória, amellyel az autó a Renault 4 és a Volvo EX30 riválisává válhat.

„A következő néhány hónapban bemutatják” – mondta Xavier Martinet, a Hyundai Motor új európai vezérigazgatója, ami valószínűleg azt jelenti, hogy az autót a szeptemberi Müncheni Autószalonon leplezhetik le. A gyári kódnevén „BJ1” modell várhatóan Hyundai IONIQ 2 néven jelenik meg, egy megfizethetőbb, kompakt opcióval bővítve a márka IONIQ villanyautó családját.

A Hyundai azt is megerősítette, hogy az autó végleges változata 2026 harmadik negyedévében kerül forgalomba, ami azt jelenti, hogy a kiszállítások már jövő júliusban megkezdődhetnek. Úgy tudni, hogy a Kia EV2 modellje, amelyet az EV2 koncepcióautó előzetesként már előrevetített, néhány hónappal korábban érkezik. „Nagyon elkötelezettek vagyunk a kínálatunk villamosítása és az elektromos kínálatunk bővítése iránt az elkövetkező években” – mondta Martinet.

Az EV2 modellhez hasonlóan a Hyundai elektromos kisautója is ugyanazon a skálázható E-GMP platformra fog épülni, amelyet szinte az összes Hyundai Motor Group – Hyundai, Kia, Genesis – elektromos járműve használ. Várhatóan ugyanazokat az akkumulátor- és motorkonfigurációkat fogja használni, mint a valamivel nagyobb Kia EV3, beleértve az 58,3, illetve 81,4 kWh-s akkukat, illetve a 200 lóerő körüli teljesítményű, 283 Nm nyomatékkal rendelkező fronthajtásos villanymotort.

Belül az új elektromos kisautó nagyot fejlődik a Hyundai használhatóságában. Ez magában foglal egy új infotainment rendszert, amely lehetővé teszi, hogy olyan elemek, mint a hangulatvilágítás és a hangok a vezetési üzemmódoktól vagy stílustól függően változzanak. A hamarosan megjelenő EV2-höz hasonlóan várhatóan ez is egy kombinált műszer- és infotainment kijelzőt kap, amely nagyjából a műszerfal szélességének felét foglalja majd el.

A Hyundai nagyjából 30 ezer eurós (kb. 12 mFt) indulóárat céloz meg, amivel az IONIQ 2 Európa egyik legmegfizethetőbb elektromos crossovere lehet. Ez vonzó választássá teszi azok számára, akik pénztárcájuk túlterhelése nélkül szeretnének elektromos hajtásra váltani.

Forrás: autocar.co.uk, thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV