Nagyot nőtt a Hyundai csoport piaci részesedése Amerikában

A Hyundai csoport, azaz a Hyundai és a Kia márkák jelentős mérföldkövet értek el az amerikai autópiacon, ahol a három gyártó eladási eredményei alapján idén először haladták meg a 11%-os piaci részesedést.

Januártól májusig a két dél-koreai autógyártó összesen 752 778 darab járművet értékesített az Amerika Egyesült Államok területén, amivel a piac 11,0 százalékát birtokolják. Ez jelentős növekedést jelent az év eleji piaci részesedésükhöz képest, amely januárban 10,5 százalék volt. A piaci részesedés folyamatos növekedése számos tényezőnek tudható be, beleértve a stratégiai árképzést és a fogyasztói magatartás megértését a gazdasági bizonytalanságok közepette. 

Márciusban a Hyundai és a Kia kihasználta az amerikai vásárlók áremelkedési várakozásait a lehetséges vámemelések miatt, aminek eredményeként piaci részesedésük 10,9 százalékra nőtt. Áprilisra piaci részesedésük 11,1 százalékra emelkedett, az értékesítés növekedése pedig jelentősen meghaladta az iparági átlagot – 16,3 százalék volt a 11,1 százalékhoz képest. Figyelemre méltó, hogy a hibrid autók eladásai 65,8 százalékkal emelkedtek, ami a környezetbarát járművek felé irányuló szélesebb körű trendet tükrözi.

Májusban a Hyundai és a Kia piaci részesedése 11,6 százalékos szintre emelkedett tovább, 6,7 százalékos értékesítésnövekedési ütemmel, ami több mint kétszerese az amerikai 2,5 százalékos teljes értékesítési növekedési ütemnek. Ez a lenyűgöző teljesítmény az amerikai autópiac május havi általános csökkenő tendenciája ellenére is bekövetkezett.

Azonban ennek a felfelé ívelő pályának a fenntartása az év második felében a készletek csökkenése és az eladási árak emelésére irányuló növekvő nyomás miatt kihívást jelenthet. Az autóipar a lehetséges vámemelésekre készül, mivel Donald Trump amerikai elnök utalt arra, hogy 25 százalék fölé emeli a gépjárművámokat. „A nem túl távoli jövőben (még jobban is) emelhetném ezeket a vámokat” – jelentette ki Trump elnök június 12-én, arra utalva, hogy a magasabb vámok ösztönözhetik a külföldi autógyártókat arra, hogy gyártóüzemeket hozzanak létre az Egyesült Államokban.

Ez a potenciális politikai változás a Trump-kormányzat szélesebb körű protekcionista kereskedelmi stratégiájának része, amelynek célja a hazai gyártás fellendítése. A megnövekedett vámok lehetősége máris arra késztetett néhány olyan autógyártót, mint például a Ford és a Toyota, hogy bejelentsék az Egyesült Államokon kívül gyártott járműveik áremelését, ami tovább befolyásolhatja a fogyasztói vásárlási szokásokat.

A Hyundai Motor Group hibrid és elektromos járművekre irányuló stratégiai fókusza jó pozicionálást biztosított számukra ezen iparági változások közepette. A hibrid járművek eladásainak növekedése összhangban van a fenntartható közlekedési lehetőségek iránti növekvő fogyasztói kereslettel és kiemeli a Hyundai és a Kia alkalmazkodóképességét ezen preferenciák kielégítésében.

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV