A Hyundai csoport jól szerepel az európai villanyautó-piacon

A Hyundai Motor és a Kia az idei év első felében bizonyították piacképességüket költséghatékony elektromos járműveikkel, amelyek az ár, a teljesítmény és a dizájn egyensúlyát kínálják és olyan elismert nagyvállalatokkal versenyeznek, mint a Volkswagen és a Tesla. 

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének július 2-án kiadott jelentése szerint a Hyundai Motor és a Kia összesen 77 034 darab elektromos autót adott el az európai piacon az idei év első felében, ezzel a márka piaci részesedésében a harmadik helyet foglalták el (9,1%). A különbség a Teslához (9,1%) képest, amely 77 105 darabot adott el, mindössze 71 darabra csökkent. Az első helyet a Volkswagen (13,3%), a hagyományos európai nagyvállalat foglalta el.

Figyelemre méltó, hogy a Hyundai Motor és a Kia együttesen az első helyen álltak az elektromos járművek piacán Hollandiában a márkák piaci részesedéseik szerint (17,7%), 11 799 darab villanyautó eladásával. Írországban (22,5%) az első helyet, Spanyolországban pedig a második helyet foglalták el (10,8%) a márkák rangsorában.

Ezt az erőteljes teljesítményt a Hyundai Motor és a Kia tömegpiaci elektromos járműmodelljei vezették. A Kia kompakt elektromos crossover EV3 modelljéből összesen 24 622 darabot adott el Európában az év első felében. A Hyundai Motor kompakt elektromos Kona és az Inster modelljei szintén erősítették ezt a teljesítményt 10 367, illetve 10 025 darabos eladási eredményükkel. 

A piac elismerte a Hyundai és Kia termékeinek magas versenyképességét azon túl, hogy a támogatások alkalmazása esetén a belsőégésű motoros járművekhez hasonló áron vásárolhatók meg. A Kia azt tervezi, hogy megerősíti befolyását az új elektromos EV4 limuzin és kompakt ötajtós modell bevezetésével az év második felében, majd a kompakt elektromos kiautó, az EV2 jövőre jelenik meg a kínálatban. Egy iparági szakértő szerint: „Ahogy az európai elektromos járműpiac ismét emelkedik, a Hyundai Motor és a Kia teljesítménye annál jelentősebb”, hozzátéve: „Figyelemre méltó, hogy növekedési lendületük fenntartható-e a növekvő globális bizonytalanságok közepette.”

Az európai piac, amely korábban elektromos járművek iránti szakadékot (a kereslet átmeneti lassulását) tapasztalta, most ismét fellendülőben van. Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) szerint az elektromos járművek összesített eladásai az Európai Unióban (EU) idén január és május között meghaladták a 700 ezer darabot, ami 26,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az elemzés azt sugallja, hogy a viszonylag megfizethető árfekvésű új autók közelmúltbeli, egymást követő bevezetése meghódította azokat a vásárlókat, akik a magas árak miatt haboztak vásárolni.

Ahogy az európai eladások növekednek, a Koreában gyártott járművek exportja is emelkedik. Idén májusig a Hyundai Motor és a Kia összesen 81 180 elektromos járművet exportált Koreából Európába. Ez a tavalyi év egészének teljes exportvolumenéhez (46 861 darab) viszonyítva meredek, 73,2 százalékos növekedést jelent. Figyelemre méltó, hogy ugyanezen időszak alatt a Hyundai Motor összesen 35 572 darabot exportált, amivel már megközelítette a tavalyi év egészére vonatkozó teljes exportmennyiségét (36 421 darab).

Az iparági szakértők előrejelzése szerint a Hyundai Motor és a Kia sikeres európai piaci jelenléte segít ellensúlyozni az amerikai vámpolitikák hatását. A Hyundai Motor és a Kia növelte a helyi termelést, hogy ellensúlyozza az amerikai gépjárművámok hatását, ami szükségessé tette a piac számára, hogy a korábban az Egyesült Államokba exportált hazai termelési volumenük mintegy 30százalékát máshová irányítsa át. Ha az európai piacra irányuló export továbbra is növekszik, az lélegzetvételnyi teret biztosít a hazai termelés számára is.

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV