A Hyundai új ütközéselkerülő technológiát mutatott be

A Hyundai csoporthoz tartozó Mobis egy olyan új technológiát fejlesztett ki, amely autópályán haladás során a hátulról érkező ütközésveszélyre figyelmezteti a vezetőt és közben növeli a jármű sebességét a biztonságos követési távolság biztosítása érdekében.

A nemrég bejelentett hátsó biztonsági vezérlőtechnológia a jármű már meglévő hátsó radarját, frontkameráját és egyéb érzékelőit hasznosítva kapcsolja a vezetésvezérlő technológiával. Ez a technológiai alkalmazás 2022-ben elnyerte a Hyundai Motor Group ötletpályázatának fődíját.

Ez a technológia akkor lép működésbe, amikor a vezető az intelligens sebességtartó automatika (SCC) funkciót használva közlekedik az autópályán. Amikor egy mögötte haladó jármű rendkívül közel, körülbelül 10 méteren belülre érkezik, a vezető járműve ezt az érzékelőkön keresztül felismeri, és elsőként egy „sípoló” hangjelzéssel figyelmeztet, vagy vizuális figyelmeztető piktogramot jelenít meg a műszerfalon. Ha a helyzet egy bizonyos idő után is fennáll, a jármű automatikusan növeli a sebességét a biztonságos követési távolság betartása érdekében.

A hátsó ütközéseket figyelembe vevő biztonsági technológiát jelenleg néhány autómárkánál alkalmazzák sorozatgyártású járművekben. Ezek figyelmeztetnek a hátulról történő ütközés veszélyére és baleset esetén az ütközésre felkészülve beállítják a biztonsági öv feszességét. Ezek a funkciók azonban önállóan nem irányítják a járművet.

A Hyundai Mobis technológiája azonban olyan szintre emeli a technológiai versenyképességet, hogy a jármű maga is képes elkerülni a veszélyes helyzeteket az előtte és mögötte haladó járművek közötti távolság beállításával. A vállalat azt tervezi, hogy megerősíti a koreai és globális autó-gyártókat célzó promóciókat a technológia tömeggyártású alkalmazása érdekében.

A Hyundai Mobis azt is tervezi, hogy tovább bővíti az autonóm vezérlés körét a jármű mögött haladó járművekkel szembeni védekező vezetés érdekében. A jelenlegi gyorsulásszabályozó funkció mellett, amely önállóan növeli a jármű sebességét, a vállalat egy olyan funkciót is fejleszt, amely automatikusan sávot vált a veszélyes helyzetek elkerülése érdekében.

Soo-kyung Chung, a Hyundai Mobis elektronikai üzletágának alelnöke elmondta: „Olyan megoldásokkal kívánjuk aktívan védelmezni a mobilitást használók biztonságát, amelyek nemcsak az autó előtti közlekedés biztonságával képesek intelligensen megbirkózni vezetés közben, hanem a mögöttes járművek által okozott veszélyes helyzetekkel is.”

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV