A Kiánál a K4 ötajtós és kombi váltja a Ceed modellt Európában

A Kia hivatalosan is megerősítette, hogy a vadonatúj K4 ferdehátú és kombi modelleket a Kia Ceed közvetlen utódjaként fogják bevezetni Európában, ami jelentős változást jelent a márka stratégiájában, amivel továbbra is erős jelenlétet tart fenn a ferdehátú szegmensben. 

Miközben sok autógyártó teljes mértékben a hobbiterepjárókra és crossoverekre koncentrál, a Kia más utat választ. Az Autocar magazinnak nyilatkozva Ted Lee, a Kia ügyvezető alelnöke hangsúlyozta a márka elkötelezettségét a ferdehátúak és limuzinok iránt. „Még mindig nagy a kereslet a ferdehátú modellek iránt Európában” – mondta Lee, megerősítve, hogy a Kia nemcsak továbbra is kínál ferdehátúakat, hanem vadonatúj modellekkel is bővíti a kínálatot.

Ez a stratégia egy szélesebb körű terv része, amelynek célja, hogy olyan ikonikus európai modellekkel szálljanak versenybe, mint a Volkswagen Golf és az ID.3, kiegyensúlyozott belsőégésű motoros és tisztán elektromos járművek portfóliójával. A New York-i Autószalonon bemutatott Kia K4 ferdehátú, limuzin és kombi változatban is megérkezik Európába még idén.

A frontvonalon a hamarosan megjelenő, tisztán elektromos ferdehátú Kia EV4 áll, amely 2025 októberében debütál az Egyesült Királyságban. Az EV4 lesz az első Európában gyártott elektromos Kia, amelyet abban a szlovák üzemben gyártanak, amelyet korábban a Ceed gyártásához éptettek még a 2000-es évek közepén. Az EV4 limuzinváltozatát Dél-Koreából is importálják majd.

Mivel az EV4 átveszi a Ceed gyártósorát, az új Kia K4 modellek Mexikóból érkeznek az öreg kontinensre, ahol ferdehátú és szedán változatban is gyártják azokat. Ezek mellett azonban nemrég egy K4 kombiváltozatot is elcsíptek tesztelés közben, ami megerősíti a Kia azon szándékát, hogy egy háromtagú, az európai preferenciákra szabott K4 modellcsaládot kínáljon a vásárlók számára.

A Kia Európára létfontosságú piacként tekint. „Erős pozícióval rendelkezünk Európában, különösen az Egyesült Királyságban” – jelentette ki Lee. Miután 2002 óta az Egyesült Királyságban dolgozott, Lee most a Koreán kívüli globális tevékenységeket felügyeli és továbbra is alakítja a Kia európai növekedési stratégiáját.

A 2024-es eladások enyhe visszaesése ellenére a Kia európai eladásai több mint 30 százalékkal nőttek 2020 óta. Az Egyesült Királyságban a Kia az elmúlt három évben évente több mint 100 ezer gépkocsit adott el és jelenleg a harmadik legkelendőbb márka pozícióját foglalja el 2025-ben, közvetlenül a BMW mögött.

A Kia távol tartja magát az Európában zajló árháborúktól, különösen a kínai autógyártók növekvő versenyével. Ehelyett a vállalat a fenntartható növekedésre összpontosít egy „pull demand stratégia” révén, amely a maradványértéket és az ügyfél-elégedettséget hangsúlyozza az agresszív diszkontálás helyett. „Nem fogjuk autóinkat a piacra erőltetni” – mondta Lee. „Az ügyféligény alapján építünk és értékesítünk. Ez egy egészséges ciklus, amely erős elszántságot és világos elvet igényel.”

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV