A Hyundai kisfilmje nyert a Cannes-i fesztiválon
A Hyundai Motor egy Nagydíjat, két Arany Oroszlánt, valamint egy Ezüst Oroszlánt nyert a 2025. évi Cannes Lions nemzetközi kreativitási fesztiválon, ahol az autógyártó ’Night Fishing’ kisfilmjét, illetve , valamint a ‘Tree Correspondents’ kampányát díjazták.
A díjakkal az autógyártó széles körben elismert, az IONIQ 5 modellre szerelt kameráival készített kisfilm-projektjét, a ‘Night Fishing’-et, valamint a ‘Tree Correspondents’ című, AI-alapú CSR marketing kampányát jutalmazták. A rangos kitüntetések felhívják a figyelmet a márka innovatív természetére és kreatív kiválóságára.
„Az a tény, hogy négy díjat – köztük a Nagydíjat – hoztunk el a rangos Cannes Lions nemzetközi kreativitási fesztiválról, ékesen szemlélteti a Hyundai Motor következetes törekvését, hogy a kreatív történetmondás eszközével élve innovatív márkaarculatot alakítson ki magáról.” – mondta Sungwon Jee, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „A díjak az általunk alkalmazott tartalom-marketing szemlélet globális eredményességét is tükrözik. A jövőben is karakteres módokon igyekszünk kapcsolatot teremteni ügyfeleinkkel a folyamatosan fejlődő média- és piaci környezet minden csatornáján keresztül.”
A ‘Night Fishing’ (’Éjszakai horgászat’) című, falatnyi thrillert, avagy „nasi-filmet” a zsűri a fesztivál Nagydíjával ismerte el a Szórakoztatás – Márkázott tartalom kategóriában. A koreai autógyártó számára különleges megtiszteltetés a kitüntetés, amely a globális kampány kreativitására és magával ragadó történetmesélésére hívja fel a figyelmet. A Hyundai Motor idén először nyerte el a Cannes Lions fesztivál Nagydíját.
A ‘Night Fishing’ a Hyundai és az Innocean globális márkakommunikációs vállalat közös alkotása. Rendezője Moon Byounggon, a főszereplő az elismert koreai színész, Son Sukku. A film szakít a reklámfilmek hagyományos eszközeivel: olyan, játékfilmes narratívát alkalmaz, amelyből hiányoznak a kifejezetten promóciós elemek. A film egészét hét olyan kamerával vették fel, amelyeket egy autó különböző pontjain rögzítettek. A projekt a márkaalapú történetmesélés úttörőjévé teszi a Hyundait.
A kreatív megvalósításon túl a kampány valós kulturális hatással is bírt: nem csupán kimagasló márkázott tartalomként hívta fel magára a figyelmet, hanem olyan párbeszéd-indító alkotásként is, amely megkérdőjelezi a márkák és a kultúrák közötti interakció határvonalait.
„Nagy örömömre szolgál, hogy a Hyundai Motor márkamarketing részlegével közösen megvalósított kampányunk, a ‘Night Fishing’ bebizonyította, hogy a hiteles tartalom képes értékes kapcsolatot teremteni a márka és ügyfelei között.” – mondta Yongwoo Lee, az Innocean vezérigazgatója. „Még örömtelibb azt látni, hogy ez az elképzelés nemzetközi szinten kedvező fogadtatásra talált, és elnyerte a fesztivál Nagydíját. Kimondhatatlanul hálásak vagyunk azért a lelkes támogatásért, amelyben a közönség ezt az új filmformátumot: a ’nasi-filmet’ részesítette.”
„Megtisztelő és izgalmas élmény, hogy elnyertük a világ legrangosabb reklámfilm-fesztiváljának: a Cannes Lions nemzetközi kreativitási fesztiválnak a Nagydíját.” – mondta a film rendezője, Moon Byounggon. „Itt szeretnék köszönetet mondani a Hyundai Motornak, az Innoceannak, valamint mindenkinek, aki támogatott, és hitt a ‘Night Fishing’ formabontó, innovatív koncepciójában.”
A Hyundai Motor emellett két Arany és egy Ezüst Oroszlán díjat nyert a Digital Craft kategóriában a ‘Tree Correspondents’ (’Fa tudósítók’) kampánnyal. Ez a vállalat első olyan márkakampánya, amely a biodiverzitás megőrzésének, a klímaváltozás elleni cselekvésnek a fontosságáról szóló, évtizedes időtartamra tervezett ‘IONIQ Forest’ CSR kampányt támogatja.
Az idén júliusban induló kampányban mesterséges intelligencia (AI) bevonásával elemzik ki a globális IONIQ erdőségek ökológiai adatait, majd ezek alapján, innovatív történetmesélésen keresztül engednek bepillantást az erdő állapotába és biodiverzitásába. Idén ünnepli tizedik évfordulóját az ‘IONIQ Forest’ (’IONIQ Erdő’) program, amely várhatóan fontos mérföldkőhöz érkezik júliusban: a világ 13 régiójában összesen egymillió fát ültettek el a program keretében.
A mesterséges intelligencia és a történetmesélés kombinációja révén a ‘Tree Correspondents’ sajátos perspektíva-váltást valósít meg: maguk a fák számolnak be arról, milyen fontos az erdők védelme, ami merőben újszerű bepillantást enged a klímaváltozás hatásaiba. A hagyományos AI-alapú marketinggel ellentétben a Hyundai kampánya az AI legalapvetőbb erősségeit aknázza ki – az adatok elemzését és összegzését, valamint a természetes nyelv generálását (NLG) –, méghozzá kreatív módon, ahelyett, hogy kisebbítené az emberi tartalomgyártók szerepét, vagy pusztán marketingeszközként hasznosulna.
Ezen elismeréseken túl a Hyundai Motor egy meghívásos alapú, exkluzív Cannes Stage ülésen is részt vesz, demonstrálva a vállalat befolyásos jelenlétét a globális kreatív színtéren, valamint bemutatva az úttörő jelentőségű márkázott tartalomnak számító ‘Night Fishing’ filmet.
Az eredetileg 2024 júniusában bemutatott ‘Night Fishing’ számos elismerésben részesült a világ elismert szakmai rendezvényein. Nagydíjat nyert a márkázott szórakoztatás és tartalom kategóriában azon a Clio Awards fesztiválon, amelyet – ugyanúgy, mint a Cannes Lions-t – a világ három legrangosabb reklámipari fesztiválja között tartanak számon. Ugyancsak Nagydíjat nyert szórakoztatás kategóriában a Spikes Asia Awards díjátadóján, Sárga Ceruzát a D&AD Awardson, aranyérmet az ADFEST-en, a Legjobb vágás díját a Fantasia nemzetközi filmfesztiválon, és így tovább.
Az 1954-ben alapított Cannes Lions kreativitási fesztivál egy rangos, ötnapos szakmai esemény, ahol a világ legkiválóbb reklám- és kommunikációs szakértői találkoznak harminc kategóriában, csaknem 200 tematikus ülésen. Az idén 72. évében járó, évente megrendezett fesztiválra 25 ezer nevezés érkezik, száznál is több országból 13 ezren vesznek részt a fesztiválon. A hivatalos szemináriumok és díjátadók különösen nagy jelentőséggel bírnak a szakma nemzetközi képviselői számára, hiszen végsőkig kiélezett kreatív küzdelmet vívnak egymással a multinacionális vállalatok.