Hibridként térnek vissza a Hyundai benzines N modelljei

A Hyundai még 2024 elején leállította a népszerű N modellek, az i20 N és az i30 N értékesítését Európában – a kompakt sportautók rajongóinak nagy bánatára. Hamarosan azonban ezek az autók akár visszatérhetnek a kínálatba – hibrid hajtáslánccal.

Annak ellenére, hogy az i20 N és az i30 N modelleket 2024 elején kivonták az európai piacról, a Hyundai a népszerű kompakt sportautóinak visszatérésén dolgozik. Joon Park, az N részleg alelnöke megerősítette a sajtónak, hogy az új modellek fejlesztése már folyamatban van. Azt is elárulta, hogy a két sportautó nem tisztán elektromos, hanem hibrid hajtásláncokkal lesz elérhető.

„Nem korlátozzuk magunkat az elektromos járművekre” – hangsúlyozta Park. „Az IONIQ 5 N bevezetéséve, amely egy hatalmas üzenet volt az autóipar számára, sokan azt gondolták, hogy a Hyundai N mostantól kizárólag az elektromos járművekre fog összpontosítani. Ez nem igaz. Az i20 és az i30 N forgalmazásának kényszerű megszüntetése katasztrófa volt számunkra. Az új modellek fejlesztése azonban időbe telik.” 

A Hyundai N célja, hogy megfizethető, teljesítményorientált járműveket kínáljon, amelyek kiemelkednek a luxusmodellek közül. Joon elmagyarázta, hogy a Hyundai N a benzinüzemű autókhoz visszatérése nem lesz könnyű. A márka nem tud annyi pénzt keresni egy kicsi, gyors benzinüzemű autóval, mint egy nagyobb, drágább elektromos autóval. A haszonkulcs egyszerűen nem olyan magas. De őt ez egy cseppet sem érdekli.

Park nem árulta el, hogy milyen motorral lesznek kaphatóak az új sportautók, azt azonban megerősítette, hogy a régi i30 N 2.0 literes benzinmotorját nem tudják felhasználni ehhez. A Hyundai 1.6 literes motorja azonban mentőövet jelenthet. Ezt a motort a Kona, a Tucson és a Santa Fe öntöltő hibrid változataiban már használják – és egy erős, nem elektromos rásegítésű változat is megtalálható az i20 N motorházteteje alatt. A Hyundai ezért egy erőteljes hibrid rendszert építhet az i20 N 201 lóerős motorja köré, hogy az összteljesítményt olyan szintre emelje, amely vetekszik a Golf GTI és a Golf R modellekkel. Joon Park elárulta: „Azt hiszem, a 300 lóerő (221 kW) feletti teljesítmény megvalósítható.”

Mindazonáltal a Hyundai N lehetőséget lát arra, hogy egy olyan piaci szegmensben pozícionálja magát, amelyet más gyártók elhanyagolnak. Az új modellek piaci bevezetésének pontos ütemtervét még nem jelentették be. Park nyilatkozatai azonban arra utalnak, hogy a Hyundai N eltökélt abban, hogy folytassa a hot hatch-ek hagyományát.

A Hyundai i30 N 2017 óta verseng a Golf GTI-vel (2018 óta fastback változatban is kapható), míg a nagyteljesítményű i20 N kisautó csak 2021-ben érkezett meg. Az N modellcsalád legfontosabb modelljeinek azonban volt még valami közös pontjuk: a gyártás 2024 első felében véget ért. Az EU szabályozásaival összhangban a Hyundai azt tervezi, hogy 2035-re leállítja a belsőégésű motoros járművek értékesítését Európában. 

Ehelyett az IONIQ 5 N-nel először kezdte el az elektromos modelleket az N sportjelvénnyel ellátni. És jogosan, tekintve az úttörő modell főbb specifikációit: akár 50 lóerős teljesítmény 0-ról 100 km/órára 3,5 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége 260 km/h. Legalábbis papíron az IONIQ 5 N lényegesen jobb, mint a kifutó belsőégésű motoros társai, de több mint kétszer olyan drága is.

Forrás: autozeitung.de

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV