A Hyundai 2027-re 2+ szintű autonóm járművek szériagyártását tervezi

A Hyundai csoport felgyorsítja mobilitástechnológiai vállalattá átállását, amelynek kapcsán 2027 végére tervezi a Level 2+ autonóm vezetési technológiával felszerelt járművek bevezetését, 2028-ban pedig megkezdi a jövőbeli mobilitási szoftverrel rendelkező járművek (SDV) gyártását.

Chang-hyeon Song, a Hyundai Motor és a Kia Fejlett Járműplatform (AV) divíziójának vezetője ezt a tervet a március végén, szöuli COEX konferenciaközpontban megtartott „PLeOS 25” fejlesztői konferencián jelentette be. A 2+ szintű autonóm vezetés a 3. szint előtti szakasz, amely a feltételes autonóm vezetésnek felel meg, és a 2-es szintnél kifinomultabb vezetőtámogató rendszert (ADAS) kínál. Míg a vezető beavatkozik a járművezetésbe, az AI technológia a fejlett kamerákkal és érzékelőkkel együtt támogatja a kormányzást, a gyorsítást és a lassítást. 

A Hyundai Motor Group kifejlesztette az Atria AI-t, amely a járművek autonóm vezetéséért felelős mesterséges intelligencia. Az AI-on alapuló adattanulás révén a jármű optimális döntéseket hoz a különböző út- és vezetési helyzetekben, javítva az autonóm vezetési teljesítményt. A jármű nyolc 8 megapixeles kamerával és egy radarral van felszerelve az útformák és helyzetek felismerésére, nagy felbontású térkép (HD térkép) nélkül.

Az Atria AI technológiával kapcsolatban Song kijelentette: „A gazdasági hatékonyság, a méretezhetőség és a hatékonyság átfogó figyelembevételével fejlesztették ki", és hozzátette: „Olyan biztonsági eszközökkel rendelkezik, amelyek megfelelnek az egyes országok közlekedési törvényeinek és nagyteljesítményű központi feldolgozó egységek (CPU-k) és neurális feldolgozó egységek (NPU-k) segítségével végez számításokat."

A Hyundai Motor Group a jövő év harmadik negyedévében tervezi az Atria AI első alkalmazását az SDV ütemű autókban. A tényleges 2+ szintű autonóm vezetést 2027 végétől fokozatosan vezetik be a sorozatgyártású járművekbe.

Az SDV fejlesztés tervrajzát is bemutatták. Az SDV-k szoftveren keresztül vezérlik és frissítik a járműveket, akár az okostelefonokat. Ezenkívül javítják a járművek, a vezetők és az okostelefonok közötti kapcsolatot, lehetővé téve a különféle tartalmakhoz való könnyű hozzáférést. A PLeOS, a Hyundai Motor Group új mobilitási szoftvermárkája és technológiai platformja kulcsszerepet játszik az SDV fejlesztésében. A PLeOS a latin „pleo”, azaz „több” szó és az „OS” szó összetétele, amely az operációs rendszer rövidítése, és a PLeOS Vehicle OS járművezérlő operációs rendszerré és a PLeOS Connect következő generációs infotainment rendszerévé fejlesztették tovább.

A PLeOS Vehicle OS egy elektronikus és elektromos (E&E) architektúrán alapul, amely integrálja a nagyteljesítményű számítógépeket és az egyes vezérlőket. Az E&E architektúrát számos egyedi vezérlő integrálása jellemzi, amelyek egyszerűsítik a járműrendszer felépítését és elosztják a feladatokat, növelve a teljesítményt és a stabilitást. A PLeOS Connect egy okostelefonhoz hasonló felhasználói felülettel (UI) rendelkezik, amely lehetővé teszi bárki számára, hogy intuitív módon használja és támogatja a több ablakos funkcionalitást azért, hogy több alkalmazást egyszerre kezelhessen egy képernyőn.

A Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy a jövő év második negyedévétől új modelljeiben alkalmazza a PLeOS Connect rendszert és 2030-ra több mint 20 millió darabra bővíti az ezzel a rendszerrel futó járműveinek számát. Az új infotainment rendszer a Naver vállalattal együttműködésben kifejlesztett mesterséges intelligencia hangasszisztens technológiát tartalmaz. Ez megérti a vezető hangutasításait és könnyen kezeli az összetett kéréseket. Például, ha a sofőr eligazítást kér a munkába vezető útról az eligazítja az útvonalon, miközben tájékoztatást ad az időjárásról, a hírekről és a menetrendekről. 2028-ra a vállalat felkészül az E&E architektúrával és PLeOS Vehicle OS-sel felszerelt SDV-k sorozatgyártására.

„Az SDV technológia fejlesztését felgyorsítjuk, hogy a járműveket hatékony és rugalmas szoftverplatformokká fejlesszük" – mondta a Hyundai Motor Group egyik tisztviselője, majd hozzátéve: „Az éteren keresztüli szoftverfrissítési képességekkel azt tervezzük, hogy ezek a rendszerek mindig naprakészek maradjanak."

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV