A Kia villanyautó-választékának bővítésével 4,2 millió autót kíván eladni 2030-ra

 

A Kia vállalat képviselői bejelentették, hogy 2030-ra éves szinten 4 millió 190 ezer új járművet kívánnak értékesíteni a világpiacon világszerte és ezzel az eredményükkel 4,5 százalékos részesedést kívánnak megszerezni a globális autópiacon.

A bejelentést a vállalat 2025-ös vezérigazgatói befektetői napján tették a Szöul központjában található Shilla Hotelben megtartott rendezvényükön. Ezen az eseményen a Kia bemutatta befektetőinek és elemzőknek frissített közép- és hosszútávú növekedési stratégiáját, részletezve terveit a jelenlegi piaci nehézségek leküzdésére és a fenntartható növekedés biztosítására. Az idei évre a Kia 3,22 millió darab új gépkocsi eladását tűzte ki globálisan. A vállalat bejelentette, hogy évi 76 milliárd dolláros bevételt és 8,38 millárd dolláros működési nyereséget kíván elérni.

Az autógyártó elismerte az elektromos járművek iránti kereslet elhúzódó stagnálását, amelyet gyakran „villanyautó-szakadékként” is emlegetnek és kidolgozott egy tervet az elektromos járművek értékesítési céljainak csökkentésére, miközben bővíti hibrid kínálatát. A Kia hangsúlyozta, hogy továbbra is törekszik a környezetbarát járművekre való átállásra és felfedte azon szándékát, hogy az észak-amerikai kisteherautók piacára is be kíván törni egy kifejezetten a régióra szabott új modell bevezetésével.

A 2030-as jövőképének részeként a Kia azt tervezi, hogy termékportfóliójában drámai módon növeli a környezetbarát járművek arányát. 2025 végére a vállalat 32 modellt, köztük 23 belsőégésű járművet, beleértve a hibrideket és 9 elektromos autót tervez kínálni. Célja, hogy 2030-ra ezek száma 17 belsőégésű modellre és 15 elektromos járműre változzon. A Kia 10- tagúra kívánja növelni a hibridmodellek számát és 2030-ig körülbelül 993 ezer hibrid járművet tervez értékesíteni. A vállalat azt is bejelentette, hogy 2026-ban a megfizethetőbb árfekvésű villanyautóit, például az EV3, EV4, EV5 és a hamarosan érkező EV2 modelleket fogja felhasználni a stagnáló kereslet leküzdése és a Kia, mint globális villanyautó-márka pozíciójának megszilárdítása érdekében.

A Kia teljes környezetbarát járműeladási célja 2030-ra 2,33 millió darab, ami jelentősen meghaladta a 2025-re tervezett 897 ezer darabos eredményét. Ezzel 2030-ra 56 százalékra nőne a környezetbarát járművek aránya a vállalat globális értékesítésében. A Kia azonban 1,6 millióról 1,259 millió darabra módosította a 2030-ra kitűzött korábbi villanyautó-eladási célját, tükrözve a lassuló keresletet és a kínai autógyártók növekvő árversenyét. Az előrejelzések szerint 2030-ra a környezetbarát járművek aránya az újautó-piacon Észak-Amerikában eléri a 70 százalékot, 86 százalékot Európában, 73 százalékot Dél-Koreában és a 43 százalékot Indiában.

Ezen célok támogatására a Kia 28,4 milliárd dollárt fektet be a következő öt évben 2029-ig, ami 2,7 milliárd dolláros növekedést jelent az előző ötéves beruházási tervéhez képest. Ebből a teljes összegből 12,84 milliárd dollárt a jövőorientált üzletágakra fordítanak. Ezen belül 67 százalékot az automatizálásra fordítanak, 9 százalékot szoftveresen definiált járművekbe fektetnek be, 8 százalékot az automatizált légimobilitásra (AAM) és a robotika támogatására, 5 százalékot az energiára, 3 százalékot a mobilitásra, a fennmaradó 7 százalékot pedig egyéb jövőorientált projektekre fordítják.

A Kia a növekedés új motorjaként a platós kisteherautók irányába fordul. A vállalat tervei szerint a középkategóriás Tasman modelljével indítja ezt az offenzívát, amelyet a 2024-es Dzsidda Nemzetközi Autószalonon mutattak be tavaly októberben. A vállalat elsőként Koreában, illetve az olyan feltörekvő piacokon, például Ausztráliában dobja piacra a modellt azzal a szándékával, hogy évente 80 ezer darabot értékesítsen és 6 százalékos piaci részesedést érjen el az Észak-Amerikán kívüli régiókban. Az Egyesült Államokban a Kia egy speciális platformra épített, dedikált elektromos platós kisteherautó bevezetését tervezi. Ezzel a modellel a vállalat célja, hogy 90 ezer darabos éves eladási eredményt érjen el és 7 százalékos részesedést szerezzen az Egyesült Államok pickup-piacán.

A Kia emellett a célalapra épített járművek (PBV) szegmensében is bővíti jelenlétét. A PV5 az év második felében történő piacra dobásával kezdődően a vállalat azt tervezi, hogy a következő években fokozatosan kibővíti PBV-kínálatát. 2030-ra a Kia évi 250 ezer PBV jármű eladását tűzte ki célul, ebből 133 ezer darabot Európában, 73 ezer darabot Dél-Koreában, míg 45 ezer darabot más régiókban. Az első PV5 modell idén júliusban kerül a piacra, ezt követi 2027-ben a PV7 és a PV9 2029-ben.


Az autókra kivetett amerikai vámokkal kapcsolatban a vállalat egyik képviselője elmondta, hogy a Kia elegendő árrésszinttel rendelkezik ahhoz, hogy továbbra is tartani tudja az árakat hosszabb ideig, mint a versenytársak. „Azonban idővel az árak kiigazítása természetesen megkezdődik" – mondta a képviselő. Hozzátette: a vállalat szorosan nyomonköveti a helyzetet, miközben fontolóra veszi a helyi termelés bővítését és a globális ellátásii rendszer változtatását.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, pulse.mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV