A Hyundai új amerikai gyára az automatizálásra épül

A Hyundai Motor Group nemrég hivatalosan is megnyitott HMG Metaplant America (HMGMA) új amerikai üzemében továbbfejleszti az automatizálást azért, hogy javítsa a hatékonyságot és előtérbe helyezze a munkavállalók biztonságát.

Az újságírók a nemrégiben a Hyundai Motor Ellabellben (Georgia állam) található gyárában tett látogatása során több mint 1 000 darab összeszerelő robotot és több száz alkatrészszállító robotot figyelhettek meg, amelyek az emberi munkaerőt váltottak fel. A HMGMA georgiai vadonatúj üzemét Észak-Amerika legfejlettebb autógyárának tartják.

Az üzem négy részre osztható a tevékenységi körök szerint: présüzem, karosszériaüzem, festőüzem és az összeszerelőüzem. A prés-, a karosszéria- és festési szakaszok teljes mértékben automatizáltak, míg az összeszerelési szakaszban az automatizálás aránya meghaladja a 40 százalékot.

A présüzemben a közeli Hyundai Steel gyárából egy nagy „híd” szerkezeten keresztül szállított acéllemezeket gépekkel dolgozzák fel különböző karosszériaelemekre. Ezt követően a robotok automatizált tároló- és visszakereső rendszer (ASRS) és automatizáltan irányított járművek (AGV) segítségével továbbítják őket a következő folyamathoz.

A masszív, 1 360 tonnás présgép zajcsökkentő technológiával is rendelkezik, a hangos csörömpölő hang csak igazán közelről hallható. „Minimálisra csökkentettük a zajos pneumatikus szerszámok használatát és motoros berendezésekre váltottunk, hogy jelentősen csökkentsük a zajterhelést” – magyarázta a HMGMA egyik illetékese.


Az acél elemeket robotok hegesztik össze, ahogy kialakítják a jármű karosszériáját. A karosszériaüzemben a hegesztési folyamatból származó káros füstöket a szellőzőrendszerek felfogják és a föld alatti tisztítóberendezésekbe juttatják. A több tucat futballpályát lefedő, kiterjedt gyárban csak a robotokat felügyelő mérnökök és a termékeket szemrevételezéssel ellenőrző ellenőrök dolgoznak emberi munkaerőként.

Jelenleg körülbelül 880 alkalmazott dolgozik a HMGMA gyárában, évente 100 ezer járművet gyártva. Mivel a termelést 300 ezer darabra fogják növelni, így a munkaerő körülbelül 2 600 főre fog emelkedni. Ha beleszámítjuk az olyan kapcsolt vállalatok alkalmazottait, mint a Hyundai Mobis, a Hyundai Glovis, a Hyundai Transys, a Hyundai Steel és az LG Chem vállalatokkal közös akkumulátorgyártó üzemet, a teljes foglalkoztatás 8 ezer főt tesz ki.

Az összeszerelő üzemben automatizálást alkalmaznak az olyan egységek, mint a futómű, a nagyfeszültségű akkumulátorok, az első és hátsó ablakok, valamint az ajtók beszerelésére. A nagy, nehéz alkatrészek kezelése és a fej feletti munkát igénylő feladatok praktikussá teszik a robotok használatát. A HMGMA üzem az első a világon, amely robotokat használ az oldalajtók eltávolítására és visszahelyezésére – ez egy olyan összetett feladat, amelyről korábban úgy gondolták, hogy emberi beavatkozást igényel. Az ellenőrzéseket mesterséges intelligencia és robotok is végzik, a bevonatfelhordási folyamat során egy robotizált vizuális rendszer és a Boston Dynamics Spot robotja segítségével észlelik a préselt acéllemezek repedéseit vagy a festékvastagság hibáit.

„Az automatizálás elsődleges célja, hogy a veszélyes és fizikailag megterhelő feladatokat robotokkal helyettesítse” – mondta Oscar Kwon, a HMGMA vezérigazgatója. A Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy a továbbiakban is növeli az automatizálási arányt gyáraiban és a dél-koreai Ulszanban még fejlettebb berendezéseket fejlesztenek ki az elektromos járművek típusaihoz.

Forrás: pulse.mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV