A Hyundai az amerikai vámokhoz és a villanyautós trendekhez igazítja termelési tervét

A Hyundai Motor gyártási tervei a változó globális piaci dinamika és gazdaságpolitika miatt stratégiai kiigazításra szorul, amely az egyes hajtásláncok termelési arányai mellett érinti a vállalat korszakalkotó gigaprés beruházását is. 

A Hyundai Motor az elmúlt év végén megkezdte a koordinációt az ulszani üzemi szakszervezettel arról, hogy véglegesítsék a „hiperöntő” létesítménye sorozatgyártási ütemtervével kapcsolatos döntéseket. A közelmúltbeli fejlemények és iparági források azonban azt sugallják, hogy a Hyundai azt fontolgatja, körülbelül két évvel elhalasztják ezt az ütemtervet.

Az ulszani hiperöntvény-gyártó üzem létrehozásának elhalasztása két fő tényezőre vezethető vissza: az elektromos járművek iránti kereslet átmeneti lassulása és az Egyesült Államok által kivetett 25 százalékos vám. A Hypercasting, a Tesla gigaprés módszeréhez hasonló fejlett technika, nagyméretű öntőformák használatával és erős nyomás alkalmazásával az autó karosszériájának alumíniumból történő gyártására szolgál. Ez a technológia jelentős költségcsökkentéssel és hatékonyságjavulással kecsegtet, ám a Hyundai mintegy 689 millió dollár befektetését most újra átgondolja.

Egy iparági bennfentes elárulta, hogy a Hyundai Motor emeli a hibrid járművek gyártási darabszámát annak érdekében, hogy igazodjon a globális piaci környezet változásaihoz. „A Hyundai Motor a globális piaci környezet változásaival összhangban növeli a hibrid járművek gyártását, így igazítva az elektromos járművekre összpontosító hiperöntvény-befektetések ütemét" – mondta a bennfentes. A hírek szerint a végső tárgyalások a szakszervezettel még folyamatban vannak.

Az Egyesült Államok által kivetett 25 százalékos vám jelentősen befolyásolja a Hyundai értékesítési stratégiáját. Tavaly a Hyundai Motor Group körülbelül 1,7 millió autót értékesített az Egyesült Államok piacán, amelyeknek több mint felét Koreából exportálta. Mivel ezek a vámtételek megemelték az eladási árakat az Egyesült Államokban, elkerülhetetlenné vált a hazai, koreai termelés kiigazítása. Válaszul a Hyundai úgy döntött, hogy bővíti egyesült államokbeli gyártóbázisát, és a következő négy évben hozzávetőleg 8,73 milliárd dollárt fektet be.

A Hyundai gyártási kapacitása az Egyesült Államokban korábban évi 700 ezer darab volt, amely most a Hyundai Motor Group Metaplant üzemének befejezését követően 1 millió darabosra bővült. Folyamatban vannak a tervek ezen kapacitás a további 1,2 millió darabra történő bővítésére, a vámhatások mérséklése és az importtól való függés csökkentése érdekében.

A helyi gyártási kapacitások bővítése mellett a Hyundai költségkezelési stratégiákat is bevezet a vámtarifák okozta pénzügyi terhek ellensúlyozása érdekében. A vállalat úgy döntött, hogy az év végéig beszünteti az Egyesült Államokban az újautó-vásárlók számára kínált ingyenes javítási szolgáltatásokat, mivel ezeknek a szolgáltatásoknak a fenntartása a jelenlegi feltételek mellett jelentős kihívást jelent.

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV