A Hyundai Amerika helyett Európára és a Közel-Keletre koncentrál
Donald Trump elnök 25 százalékos autóvámja miatt az Egyesült Államokba irányuló export csökkenése közepette a Hyundai Motor Group most leginkább Európára és a Közel-Keletre fókuszál, hogy ellensúlyozza amerikai veszteségeit.
A Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium adatai szerint Dél-Korea autóexportja az Egyesült Államokba áprilisban 20 százalékkal zuhant az egy évvel korábbihoz képest, ami részben a vámsokkok utóhatása. Ezt a csökkenést azonban részben ellensúlyozta az Európába, Ázsiába és a Közel-Keletre irányuló export bővülése ugyanebben az időszakban. Az Európai Unióba irányuló szállítmányok 26,7 százalékkal, míg az ázsiai és a közel-keleti export 53,9, illetve 4,5 százalékkal nőtt.
Mivel a Hyundai Motor Group három autómárkája – a Hyundai Motor, a Kia és a Genesis – teszi ki Dél-Korea autóexportjának nagy részét, a szakértők szerint a külföldi terjeszkedés stratégiai jelentősége tovább fog növekedni Trump elnöksége alatt. „A Hyundai Motor Groupnak nincs más választása, mint hogy bővítse értékesítési csatornáit külföldön, mivel az Egyesült Államokba – a vállalatcsoport legnagyobb exportcélpontjára – irányuló export gyorsan csökken a vám utóhatása miatt” – mondta Ho-geun Lee, a Daeduk Egyetem autóipari mérnöki professzora.
A vállalat egyértelmű lépést tesz afelé is, hogy bővítse jelenlétét a gyorsan növekvő régiókban. A múlt héten a Hyundai Motor Group megtartotta első szaúd-arábiai üzemének alapkőletételi ünnepségét, jelezve ezzel elkötelezettségét a fenntartható növekedés elérése iránt a Közel-Keleten. Annak ellenére, hogy a közel-keleti piac kisebb, mint az európai, az autógyártó hosszú távú elképzelése, hogy szaúd-arábiai gyárát a Közel-Kelet, sőt Afrika exportközpontjává alakítsa, Lee szerint a helyes irányba tett lépés.
A rendezvényen való részvétel után Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor Group alelnöke Párizsba utazott, hogy részt vegyen a Choose France csúcstalálkozón, amelyet kedden (helyi idő szerint) Emmanuel Macron francia elnök szervezett. Európa a világ egyik legnagyobb piaca a környezetbarát járművek terén, és Chang látogatása a francia fővárosban stratégiai lépés lehet a Franciaországgal és a tágabb regionális gazdasággal fenntartott üzleti kapcsolatok megerősítése érdekében. „Európa fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni a Hyundai Motor Group számára, mivel az autógyártónak minimalizálnia kell az Egyesült Államokba irányuló export további csökkenését” – mondta Lee.
A Kia az első platós kisteherautójának, a Tasmannak a tervezett ausztráliai és új-zélandi bevezetésével Óceániába is bővíteni kívánja értékesítési csatornáit. Az autógyártó a tervek szerint ezen a nyáron kezdi meg a jármű értékesítését mindkét országban. A Kia vezérigazgatóját, Ho-sung Songot nemrégiben szintén látták a régió kiskereskedelmi üzleteiben, ahol potenciálisan a vállalat bevételi forrásainak diverzifikálására törekedtek az új stratégiai modellel.
Az autóipari szakértők szerint a Hyundai Motor Group globális értékesítési csatornáinak bővítésére irányuló stratégiája bölcs lépés, tekintettel az amerikai vámokat övező folyamatos bizonytalanságra. „A koreai kormányzat vámtárgyalásokat folytat az Egyesült Államokkal, de semmi konkrétumot nem erősítettek meg, így az autógyártóknak a legrosszabbra kell felkészülniük az Egyesült Államoktól való függőség csökkentésével és az értékesítés más országokban való bővítésével” – mondta az iparág egyik szakértője.
Forrás: koreatimes.co.kr
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!