Dél-Koreában már kapható a megújult Hyundai Nexo

A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta a vadonatúj Nexo üzemanyagcellás zászlóshajó hobbiterepjáró modelljének főbb specifikációit, illetve a jármű vételárának bejelentésével együtt megkezdték a modell koreai értékesítését is.  

A Hyundai Motor hidrogénhajtású járműve, a Nexo egy teljesen új modell, amelyet az előző generáció 2018. márciusi bemutatása után 7 évvel váltott le a teljesen új modell. Ez a következő generációs hidrogénhajtású személyautó a Hyundai Motor hidrogénenergia-vízióját és környezetbarát mobilitási innovációját szimbolizálja. 

Az új Nexo, amelyet először a 2025. áprilisi Szöuli Mobilitási Kiállításon mutattak be, a Hyundai Motor legújabb formatervezési nyelvezetét, az „Acél művészetét” tükrözi és az acél természetes rugalmasságát, valamint az anyag által közvetített szilárdságot és szépséget hangsúlyozza. A Nexo belső tere egy otthonhoz hasonló kényelmes élettérből áll, a meleg és kellemes légkörre összpontosítva. Ezenkívül a digitális külső tükröket az oldalajtók tövébe integrálták azért, hogy fokozza a formatervezés teljességét, miközben a teljes tetőn végigfutó üveggel ellátott Vision tetőspecifikáció a nyitottság érzetét biztosítja.

Az új modell a kategória legjobb kényelmi felszereléseit tartalmazza, amilyen például a Hyundai AI Assistant, a beltéri ujjlenyomat-hitelesítési rendszer, amivel az autó érzékeli és személyra szabja a vezetési funkciókat, valamint az autó indítása, leállítása, illetve akár az autó rendszerén keresztül történő fizetés is lehetővé válik. Az autó fejleett funkciói közé tartozik a Digitális Kulcs 2.0, a beépített Cam 2 Plus kamerarendszer, a beltéri és kültéri V2L (csatlakozó nélkül), a Bang & Olufsen prémium hangrendszere és az intelligens fényszóró (IFS).

Egyedi formatervezésén és kiemelkedő praktikumán túl a Nexo a teljesítmény tekintetében is figyelemre méltó előrelépést tett. A Hyundai Motor egy 204 lóerős (150 kW) villanymotort épített be a Nexo modellbe, 94 kW-ra növelte a hidrogén üzemanyagcella-köteg teljesítményét, amelyet a hidrogén-elektromos járművek szívének nevezhetünk és 80 kW-ra növelte a nagyfeszültségű akkumulátor teljesítményét, így az autó mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára. Ezenkívül a hidrogéntároló tartályhoz nagyteljesítményű kompozit anyagokat használtak fel, így a hidrogéntároló kapacitása 6,69 kg-ra nőtt.

Ezekkel a fejlesztésekkel a Nexo a világ legjobb egyetlen feltöltéssel megtehető hatótávolságát éri el a hidrogénüzemű személygépkocsik között, mivel akár 720 km-t is megtehet egy mindössze körülbelül 5 perces rövid töltési idővel. A koreai Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium által hitelesített átlagos üzemanyag-fogyasztás a Nexo esetében 0,93 kg/100 km. 

A Hyundai Motor a legmagasabb szintű ütközésbiztonsági képességet biztosította a Nexo modellben egy első többkeretes szerkezet alkalmazásával, valamint a meleg sajtolás és a nagyszilárdságú anyagok alkalmazásának jelentős bővítésével a karosszériaszerkezet további megerősítése érdekében. A jármű emellett számos modern biztonsági kiegészítő funkcióval lett felszerelve, így többek között például a pedálhiba-biztonsági asszisztens (PMSA), a 9 darabos légzsákrendszer, a többszörös ütközést megelőző automatikus fékezőrendszer és a vezetőfigyelő rendszer. 

Ezekhez élvonalbeli vezetéstámogató rendszerek is kapcsolódnak, beleértve az Autópálya Vezetési Asszisztens 2 (HDA 2), az Ütközéselkerülő Asszisztens 2 (FCA2, benne a kereszteződés szembejövő jármű/frontálisan szembejövő jármű/keresztező jármű/szembejövő jármű előzéskor történő észlelését/oldalról közeledő jármű/kitérő kormányzási asszisztens), a Sávkövető Asszisztens 2 (LFA2), a Navigáción alapuló intelligens sebességtartó automatika – biztonságos zóna/kanyar/felhajtó vége (NSCC-Z/C/R), az első/hátsó/oldalsó parkolási távolság figyelmeztető (PDW-F/R/S), a Környezetfigyelő (SVM), a Hátsó holttérfigyelő (BVM), az első/hátsó/oldalsó parkolási ütközés elkerülő asszisztens (PCA-F/R/S), a Távirányítású Intelligens Parkolássegítő 2 (RSPA 2), a Kormánykerék Tapadásérzékelő (HoD) és a Fejlett Hátsó Utasriasztó (ROA) rendszereket is.

Az útvonaltervező a mindenkori rendelkezésre álló hidrogénmennyiség alapján meghatározza, hogy az ügyfél el tud-e jutni az általa megadott úticélhoz és optimális utazási útvonalat biztosít töltési stressz nélkül, valós idejű információk, például a hidrogéntöltő állomások működése, a várakozó járművek száma és állapota, valamint a töltés elérhetősége alapján.

A Hyundai Motor a „Nexo Everycare” programon keresztül szorosan gondoskodni kíván az ügyfelek Nexo-kapcsolatának teljes folyamatáról, amely a Nexo értékesítésének megkezdése mellett olyan programokat foglal magában, mint a vásárlási és karbantartási költségtámogatás, valamint a használt autók maradványérték-garanciája. A Hyundai Motor egyik tisztviselője elmondta: „Arra számítunk, hogy a Nexo Everycare program, amely a Nexo modellel kapcsolatos összes ügyféltapasztalatért felelős lesz, pozitív bizonyosságot nyújt majd a hidrogénüzemű jármű vásárlását fontolgató ügyfeleknek”.

A Hyundai Motor egy beszámítási programot hozott létre, amely akár 3 millió von ( kb. 765 eFt) kedvezményt biztosít azoknak az ügyfeleknek, akik egy meglévő Nexo használt autó eladása után egy új Nexo modellt választanak, valamint két évig akár 55 százalékos hidrogéntöltési költségtámogatást is biztosítanak Nexo vásárlása esetén. Ezenkívül előkészületben van egy sürgősségi segélyszolgálat (évente két alkalommal öt éven keresztül), amely vállalja a Nexo vontatását akár 100 km-ig, amennyiben az autóban lévő hidrogén üzemanyagszintje alacsony, amelyet egy ingyenes átvizsgálási szolgáltatás, a Blue Assurance Inspection (évente egyszer nyolc éven keresztül) is vonatkozik 15 átvizsgálási tételre. 

A Hyundai emellett 3 éves garanciális javítási szolgáltatást is biztosít általános alkatrészekre 60 ezer kilométer futásteljesítményig, a hidrogénhajtású járművek alkatrészeire pedig 10 évre és 160 ezer kilométeres általános garanciát ad. Ezenkívül egy használtautó-beszámítási szolgáltatás is indul maradványérték-garancia programmal, amely a vételár akár 68 százalékának megfelelő maradványértéket garantál a leszállítástól számított három éven belül a használt autó eladása esetén. 

Az új Nexo a korábbi modell egyetlen felszereltségi szintje helyett immár három kivitellel bővíti a kínálatot, az eladási árak pedig az alap Exclusive 76,44 millió vontól (kb. 19,5 mFt) indulnak, míg az Exclusive Special 79,28 millió (kb. 20,2 mFt), a Prestige pedig 83,45 millió vonért (kb. 21,3 mFt) kaphatóak. Ha az ügyfél 22,5 millió vonos (kb. 5,7 mFt) állami és 7-15 millió von (kb. 1,8 és 3,8 mFt) közötti helyi önkormányzati támogatásban részesül, akkor a tényleges vételár akár körülbelül 38,94 millió vonra (kb. 9,9 mFt) is mérséklődhet. (Koreában a támogatások helyi önkormányzatonként eltérőek)

Forrás: motorgraph.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV