A Hyundai Motor felgyorsítja a termelés áthelyezését a vámkockázatok miatt

A Hyundai Motor felgyorsítja termelése egy részének Dél-Koreából az Egyesült Államokba történő áthelyezését annak érdekében, hogy minél többféle terméket kínáljon amerikai vásárlóinak és ezzel is enyhítse a növekvő vámkockázatokat.

Az autógyártó nemrég bejelentette, hogy részlegesen felfüggeszti a Korea délkeleti részén fekvő Ulszan városában található gyártósorának működését. A felfüggesztés négy napig tartott, amely időszak alatt a zászlóshajó IONIQ 5 és a Kona Electric modellek gyártása szünetelt. A termelés csökkenését az Egyesült Államokban megnövekedett termelés ellensúlyozza, mivel az ott összeszerelt járművek mentesülnek az ország 25 százalékos autóvámja alól.

A Hyundai Motor különösen a nemrég megnyitott Hyundai Motor Group Metaplant America üzemében fokozza az elektromos járművek gyártását. A vállalati adatok szerint a gyár több mint 11 ezer IONIQ 5 elektromos járművet gyártott az idei év első negyedévében, miután a járművek összeszerelése tavaly októberben megkezdődött.

A Hyundai Motor Group főbb autómárkái – a Hyundai Motor és a Kia – azt tervezik, hogy a jövőben 1,2 millió járműre bővítik amerikai termelésüket annak érdekében, hogy ellensúlyozzák a vámsokkot. A lépés elkerülhetetlen, mivel az autógyártók nagymértékben függenek az Egyesült Államoktól az autóexport terén. Az Egyesült Államokba irányuló összesített autóexportjuk tavaly elérte az 1,01 millió darabot. Ez a teljes exportjuk mintegy 46,6 százalékát teszi ki ugyanebben az időszakban.

A stratégia azonban kevésbé hat ki a koreai gazdaság fellendítésére, mivel kevesebb munkahelyet teremt helyben, Dél-Koreában és maga a termelés áthelyezése is túlélési veszélyt jelent az autógyártók helyi alkatrész-beszállítói számára. A Koreai Iparszövetség adatai szerint a koreai autógyártók Egyesült Államokba irányuló exportja várhatóan 7,9 százalékkal csökken idén az egy évvel korábbihoz képest, amennyiben a 25 százalékos autóvám érvényben marad.

Az iparági szakértők szerint a növekedés megállíthatatlannak tűnik, hacsak a koreai kormánynak nem sikerül csökkentenie és eltörölnie a hatalmas vámtételeket az úgynevezett júliusi csomagban. A kampány keretében Szöul autóvám-mentességet kíván szerezni az Egyesült Államoktól más élénk kereskedelmi programokra támaszkodva és segítve az ország által július 8-ig felvetett kereskedelmi panaszok megoldását.

„A kormány szerepe gyorsan növekszik az autógyártók számára abban, hogy a helyi termelést normalizálják” – mondta egy autóipari tisztviselő. „Bármely vállalat elsődleges prioritása a nyereséges növekedés biztosítása, de a jelenlegi helyzet megnehezíti a legtöbb exportorientált autógyártó számára ezt, hacsak nem növelik az amerikai termelést, akár a helyi tevékenységek leállítása árán is.”

Forrás: koreatimes.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV