Első információk a Hyundai következő generációs limuzinjairól

A jól értesült koreai szaksajtó szerint a Hyundai Motor következő generációs modelljei – az Elantra és a Sonata – jelentős átalakuláson fognak keresztülmenni a következő generációk megjelenésével, amelyek mind formailag, mind technológiailag nagy előrelépést hozhatnak. 

A Hyundai már készíti az Elantra kompakt, a Sonata középkategóriás limuzin legújabb generációit, amelyek formavilága jelentősen eltér majd mindattól, amit eddig megszokhattunk. A formai stílus leginkább az üzemanyagcellás Hyundai Nexo stílusát fogja követni, amely merész formavilága mellett fejlett mesterséges intelligencia alkalmazását és változatos hajtáslánc-opciókat is magával hoz.  

A Hyundai az új Elantra és a Sonata esetében egyaránt az „Acél Művészete” dizájnfilozófiát fogja bevezetni, amely az acél nyers erejét, rugalmasságát és esztétikus formáját hangsúlyozza. Ez a koncepció a tartósságot és az eleganciát egyaránt tükrözi, szoborszerű mélységet adva a jármű karosszériájának. Ez az új megközelítés az ikonikus Pony Coupé tanulmányból merít ihletet, a retró báját a letisztult, modern esztétikával ötvözve. A cél ambiciózus: a Hyundai dizájnprofilját úgy megemelni, hogy potenciálisan meghaladja a német luxusgyártók által jelenleg felállított mércét. Mind az új Sonata, mind az Elantra (Avante) ezt a filozófiát testesíti meg, vizuálisan lenyűgöző jelenlétet ígérve az utakon.

A Nexo modellből ihletet merítve a Sonata a H2 márkajelzéseket is beépítheti a világítási elemeibe, kiemelve a Hyundai fenntartható mobilitás iránti folyamatos elkötelezettségét. Emellett egy pixel-témájú világítási kép, hasonlóan az IONIQ sorozatban láthatóhoz, tovább modernizálhatja a jármű első és hátsó megjelenését. Oldalról az új Sonata várhatóan megtartja fastback stílusú tetővonalát, fokozva a jármű aerodinamikai vonzerejét, miközben megőrzi sportos, kupészerű megjelenését.

A 2026-ban érkező Sonata várhatóan új korszakot nyit az utastér-technológiában a Hyundai Pleos OS rendszer debütálásával. Ez a rendszer egy 16:9-es szélesvásznú kijelzővel és okostelefon-ihlette felhasználói felülettel rendelkezik, amely intuitív hozzáférést és gördülékeny navigációt biztosít. Kiemelkedő funkció lesz a Pleos Playground, a Hyundai saját alkalmazásboltja, amely lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy alkalmazásokat töltsenek le közvetlenül a járműbe. További pletykák szerint a levehető fizikai gombok és a teljesen testreszabható digitális műszerfalak személyre szabott és rugalmas vezetési élményt nyújtanak.

A jármű intelligenciájának középpontjában a Gleo, a Hyundai saját mesterséges intelligencia rendszere áll. A Sonata várhatóan támogatni fogja a 2.5-ös szintű autonóm vezetéstámogatást is, amelyet a mesterséges intelligencia által vezérelt tanulási képességek fokoznak és bizonyos idővel alkalmazkodnak a vezető preferenciáihoz és szokásaihoz.

Habár tisztán elektromos verzió nem várható, az új Sonata valószínűleg megtartja 1.6 literes, 2.0 literes és 2.5 literes benzinmotorjait, a hibrid és LPG változatok mellett. Az üzemanyag-fogyasztás és a teljesítmény javulása várható és egyre több találgatás kering egy H-Trac összkerékhajtású rendszer beépítéséről, amely jelentősen javítaná a limuzin tapadását és vezethetőségét – különösen az amerikai piacon.

A népszerű Hyundai Avante, azaz más néven Elantra a globális piacokon, szintén jelentős átalakításon esik át, összhangban az „Acél művészete” szellemiségével. A legfontosabb jellemzői közé tartozik a letisztult és egyszerű esztétika, amely potenciálisan jellegzetes fekete kerékjárati burkolattal rendelkezhet a sportosabb megjelenés érdekében. A Sonata stílusát tükrözve az Elantra belső terében is megtalálható lesz az intuitív Pleos operációs rendszer, amely zökkenőmentes és összekapcsolt digitális élményt biztosít.

A 2026. második felében debütáló vadonatúj Elantra nagyobb testvéréhez hasonlóan megtarthatja a jelenlegi belsőégésű és hibrid erőforrásainak kínálatát. Örömhír lehet viszont a nagyteljesítményű járművek kedvelői számára, hogy a Hyundai állítólag dolgozik az Elantra N modelljén is, amely 2.5 literes turbómotorjával és 300 lóerő feletti teljesítményével izgalmas vezetési élményt ígér.   

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV