Már félmillió Hyundai IONIQ szériás modell fogyott

A Hyundai Motor bejelentette, hogy az IONIQ elektromos járműsorozatából világszerte több mint félmillió darab kelt el, amely jelentős mérföldkövet az IONIQ 5 bevezetése óta eltelt mindössze négy év alatt értek el.

A Hyundai közleménye szerint 2025. április végéig az IONIQ modellszériából – amely az IONIQ 5, 6 és 9 modelleket foglalja magában – összesen 514 588 darab kelt el. A népszerű IONIQ 5 és annak nagyteljesítményű N verziója volt ennek a sikernek a fő mozgatórugója, hiszen ezekből a modellekből lenyűgöző 407 607 darabot, azaz a teljes eladás közel 80 százalékát tette ki.

Az IONIQ széria sikere az úttörő „5”-ös modell bevezetésével kezdődött 2021-ben, amelyből a debütálás évében 65 906 darab fogyott. Az értékesítés lendülete tovább nőtt, 2022-ben 114 548 darabot adtak el, 2023-ban pedig már 169 812 darabos csúcsot értek el. Míg 2024-ben az eladások átmenetileg 121 375 darabra csökkentek, ami a globális elektromos járművek iránti kereslet szélesebb körű, rövid távú lassulását tükrözi, a legfrissebb adatok újra erős fellendülést mutatnak. Csak az elmúlt hónapban az IONIQ sorozat figyelemre méltó, 41 százalékos éves növekedést produkált, 16 368 járművet értékesítve.

„Arra fogunk törekedni, hogy fenntartsuk az IONIQ széria népszerűségét a globális piacon kereskedelmi értékének megerősítésével és piaci bázisának bővítésével” – jelentette ki a vállalat egyik tisztviselője, jelezve a márka jövőbeli pályájába vetett bizalmat.

Az IONIQ termékcsalád gyors értékesítési növekedése nem véletlen. Mind az IONIQ 5, mind az IONIQ 6 rangos díjakat halmozott fel, megerősítve vezető státuszukat saját szegmensükben. Az IONIQ 5, egy stílusos és sokoldalú crossover, amely számos elismerést kapott, többek között az Év Autója, a Világ Év Elektromos Járműve és Világ Legjobb Autódizájnja címeket. Retro-futurisztikus formája, tágas belső tere és felhasználóbarát technológiája egyaránt visszhangra talált a vásárlók és a kritikusok körében egyaránt.

Testvére nyomdokaiba lépve a „6”-os egy elegáns és aerodinamikus limuzinként szintén megszerezte a hármas koronát: Év Autója, Világ Év Elektromos Jármű és Világ Legjobb Autódizájnja. Kivételes energiahatékonysága és feltűnő „elektromos áramvonalas” kialakítása új mércét állított az elektromos szedánok kategóriájában.

Erre a sikerre építve a Hyundai most készen áll az IONIQ 9, egy három üléssoros elektromos nagyterepjáró bevezetésére, amely a családi járműpiacra koncentrál. Ez a modell várhatóan tágas belső teret, élvonalbeli technológiát és ugyanazt az innovatív E-GMP platformot kínálja, amely a díjnyertes elődjei alapját képezi. A „9”-es kulcsfontosságú eleme a Hyundai stratégiájának, amelynek célja, hogy megszilárdítsa pozícióját a csúcskategóriás elektromos járműgyártók között. 

A Hyundai értékesítési mérföldköve az elektromos járműipar számára kulcsfontosságú időszakban történt. Amíg a piac növekedése átmenetileg mérséklődött, az előrejelzések továbbra is emelkedő tendenciát mutatnak. A Hyundai változatos és meggyőző kínálata, az innováció iránti elkötelezettségével és a globális termelési struktúra bővítésével párosulva, lehetővé teszi a vállalat számára, hogy kihasználja az elektromos mobilitás felé gyorsuló átmenetet. Az IONIQ eladásainak közelmúltbeli fellendülése azt sugallja, hogy a Hyundai stratégiája, amely jól megtervezett, nagyteljesítményű és kritikusok által elismert elektromos járművek széles választékát kínálja, a hosszú távú siker nyerő formulája.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV