A Hyundai szimulátorokkal váltja fel az országúti teszteket

A Hyundai Motor Group azzal erősíti fejlesztési képességeit, hogy egy virtuális valóságon (VR) alapuló vezetési szimulátort vezet be, amelynek segítségével csökkenti a tényleges vezetéssel járó költségeket és időt, ezzel növelve jövőbeli járművei versenyképességét.

A Hyundai Motor Group az Ansible Motion VR-vezetési szimulátorának bevezetését tervezi az új járművek fejlesztési szakaszában. A Hyundai Motor Group a „Delta sorozat”, az Ansible Motion reprezentatív szimulátorának bevezetését fontolgatja és a tervek szerint még idén véglegesíti az eszköz használatának megkezdését.

Az Ansible Motion vezetési szimulátora egy élvonalbeli berendezés, amely matematikailag pontosan újraalkotja a valós vezetési környezetet a virtuális térben. A jármű specifikációit és beállításait úgy tudja alkalmazni, mintha valódi utakon működne. Ez lehetővé teszi különböző vezetési környezetek létrehozását, valamint az autó gyorsulási teljesítményének, kormányreakciójának, fékerejének és egyebeknek a tesztelését. Figyelemre méltó, hogy előre nem látható változókat, például ütközéses baleseteket is beállíthat forgatókönyvként, hogy megjósolja a károkból eredő értékeket.

Amennyiben a Hyundai Motor Group bevezeti ezt a berendezést, az drámaian csökkentheti a járművek közúti tesztjeibe fektetett időt és költségeket. A VR-szimulátor bevezetésével precíz virtuális kísérletek válnak lehetővé a fejlesztés alatt álló járművek kezdeti tervezési folyamatától kezdve. Ez azt jelenti, hogy minimalizálják a próbálkozásokat és hibákat, valamint csökkentik a prototípus gyártására és a vezetési értékelésekre fordított költségeket és időt.

Következésképpen a Hyundai Motor Group új járműmodelljeinek fejlesztése várhatóan lendületet vesz. A Hyundai Motor 2030-ig 21 elektromos járműmodell bevezetését tervezi. A Kia vállalatnak 2027-ig 15 modellből álló elektromos járműkínálatot is létre kell hoznia, beleértve a célalapra épített (PBV) járműveket. Minden piacra kerülő járműnek nagysebességű vezetési képesség- és fékteljesítmény-teszteken is át kell esnie és a VR-szimulátorok bevezetése lerövidítheti ezt a folyamatot.

A rendszer továbbá lehetővé teszi a pontosabb vezetési teszteket, miközben csökkenti a munkaerő-, a berendezésköltségeket és a tényleges vezetésre fordított időt. Egy iparági szakértő kifejtette: „Ahogy a teljesítményteszteket a határokig feszegetik, a képzett személyzet és a gumiabroncsok költségei emelkednek”, hozzátéve: „A VR-szimulátorok használata csökkentheti a költségeket és az üzemanyag- és gumiabroncs-fogyasztás csökkentésével a környezet számára is előnyös.”

Amennyiben a Hyundai Motor Group bevezeti ezt a berendezést, várhatóan erősödni fog az együttműködés az alkatrész-beszállítókkal is. Az Ansible Motion szimulátorait már olyan autóipari vállalatok is használják, mint a BMW Group, a Ford, a GM és a Honda, és a Continental és a Nexen Tire. Az adatmegosztás és a kölcsönös ellenőrzés érdekében történő együttműködés ugyanazon a szimulátor platformon alapulhat. Ezzel kapcsolatban a Hyundai Motor Group kijelentette: „Jelenleg fontolgatjuk az Ansible Motion szimulátorának bevezetését, de még semmi sem került megerősítésre.”

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV