A Hyundai 2025-re iparágvezető energiasűrűségű LFP akkut fejleszt

A Hyundai Motor azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy az iparág legnagyobb sűrűségű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorát fejleszti ki, amelynek kapacitása 2025-re eléri a 300 wattóra/kg értéket.

A Hyundai Motor ezzel a lépéssel a jelenlegi kínai lítium-vas-foszfát akkumulátorgyártók által nyújtott energiasűrűséget kapacitását több mint 15 százalékkal megelőzheti, megerősítve ezzel elkötelezettségét az elektromos járművek technológiájának fejlesztése és a piaci kihívások leküzdése iránt.

Iparági források szerint a Hyundai Motor együttműködik a koreai akkumulátorpartnerekkel azért, hogy ultranagy kapacitású LFP akkumulátorokat fejlesszenek elektromos járműveikhez. Jelenleg a kínai gyártók kevesebb, vagy nagyjából 200 Wh/kg kapacitású lítium-vas-foszfát akkumulátorokat tudnak szállítani. A Hyundai ezt a 300 Wh/kg-os ugrást kívánja elérni, mintegy 15 százalékkal növelve az LFP akkuk kapacitását.

Eredetileg a Hyundai azt tervezte, hogy valamikor 2023 és 2024 környékén fejezi be a lítium-vas-foszfát akkumulátorok fejlesztését. A vállalat azonban felülvizsgálta ezen célját, így most a 300 Wh/kg energiasűrűségű LFP akkumulátorok kifejlesztését 2025-re kívánja befejezni. A Hyundai Motor közvetlenül részt vesz az akkumulátor tervezésében, míg partnerei a fejlesztési folyamatot végzik.

Az új fejlesztésű lítium-vas-foszfát akkumulátorokat várhatóan alacsonyabb és közepes árfekvésű kisméretű elektromos járművekbe fogják beépíteni, hasonlóan a belépő szintű nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátorokhoz. Ennek a stratégiának a célja a belépő szintű elektromos járművek technológiájának fejlesztése és az „elektromos járművek szakadékának”, az elektromos járművek piacán belüli kereslet átmeneti lassulásának felszámolása.

Jelenleg a kínai vállalatok, például a CATL és a BYD uralják az LFP akkumulátorok piacának körülbelül 90 százalékát. Az LFP akkumulátorok olyan előnyöket kínálnak, mint az alacsonyabb költség és a nagyobb stabilitás a nagyteljesítményű NCM akkumulátorokhoz képest, ami csökkenti a tűzveszélyt. A Hyundai a kiváló LFP akkumulátorok koreai fejlesztésével próbálja megtörni ezt a kínai dominanciát.

A Hyundai Motor a Hyundai Steel és az EcoPro BM vállalatokkal együttműködésben kezdeményezte az „LFP akkumulátorkatód aktív anyag közvetlen szintézis és akkumulátortechnológia fejlesztés” projektjét. Ebben az együttműködésben a Hyundai Steel újrahasznosított vas felhasználásával finom vaspor-feldolgozási technológiát fog kifejleszteni, amely az LFP akkumulátorok elsődleges anyaga, míg az Az EcoPro BM ezt a vasport fogja felhasználni lítium-vas-foszfát katódanyagok fejlesztésére. A Hyundai Motor pedig ezeket az anyagokat integrálja akkumulátorgyártásába. A háromoldalú együttműködés célja az LFP akkumulátorok gyártásának lokalizálása és a külföldi forrásoktól való függés csökkentése.

„Az elektromos járművek piacán a jövőbeli kereslet kielégítéséhez elengedhetetlen a gyors technológiai fejlődés és a hatékony akkumulátor-ellátási lánc kialakítása” – mondta Soon-joon Jung, a Hyundai Motor és a Kia villamosítási fejlesztési csoportjának alelnöke és vezetője. „Ezzel a projekttel célunk az importfüggőség csökkentése, valamint a szükséges technológiák internalizálásával a Dél-Korea és a Hyundai Motor Group technológiai versenyképességének növelése." 

Augusztusban, a 2024-es Befektetői Nap alkalmával a Hyundai Motor bemutatta a „Hyundai Way” névre keresztelt közép- és hosszútávú stratégiáját. A vállalat azt tervezi, hogy 2030-ra több mint 20 százalékkal növeli a házon belüli LFP, NCM és a következő generációs szilárdtest-akkumulátorok kapacitását. Ez a stratégia alátámasztja a Hyundai elkötelezettségét az akkumulátorfejlesztési képességek fejlesztése és a villanyautó-piac vezető pozíciójának megszerzése iránt. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését