A legifjabb Chung már négy éve vezeti a Hyundai csoportot

A Hyundai csoport október végén ünnepelte Eui-sun Chung, a Hyundai alapítója unokájának négy éves vezetői tisztségét, amely alatt az autógyártó gyors növekedésbe kezdett, új piacokra lépett be, valamint a villanyautók és a jövőbeli technológiák egyik fő szereplőjeként pozicionálta magát. 

Amikor Chung 2020-ban hivatalosan átvette a csoport irányítását, a Hyundai és testvérmárkája, a Kia komoly piaci szereplők voltak, de nem éppen vezetők a globális autópiacon. Néhány év leforgása alatt a csoport a világ harmadik legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát az eladások terén, megelőzve az olyan óriásokat, mint pl. a General Motors. 2022 végére a Hyundai-Kia 7,3 millió járművet adott el – csaknem egymillióval többet, mint 2020-ban – és 2023-ban megtartották ezt a harmadik helyet. Idén jó úton haladnak afelé, hogy az év végére ismét mintegy 7 millió járművet adjanak el, ezzel közelebb kerülve a Volkswagen második helyéhez.

Az eladásokon túl a Hyundai jövedelmezősége megugrott. 2024 első negyedévében a Hyundai és a Kia 5,17 milliárd dolláros együttes üzemi nyeresége meghaladta a Volkswagenét, amely 4,59 milliárd eurót (5,02 milliárd dollárt) tett ki. A siker a rekorderedmények miatt figyelemreméltó annak ellenére, hogy 2024 első felében az eladások enyhén visszaestek az előző év azonos időszakához képest, ami annak tulajdonítható, hogy stratégiailag a nagy profitot termelő járművekre, például szabadidőjárművekre és Genesis modellekre összpontosítottak, amelyek a Hyundai eladásainak 60 százalékát, a Kia amerikai eladásainak pedig csaknem 78 százalékát tették ki .A 10 százalék feletti haszonkulccsal a Hyundai-Kia a prémium márkák mellé pozícionálta magát.

Ezen túlmenően idén a csoport egy másik figyelemre méltó eredményt ért el azzal, hogy a három legjobb globális hitelminősítőtől – az S&P, a Moody's és a Fitch intézetektől – AAA minősítést kapott pénzügyi stabilitása és stabil üzleti portfóliója miatt, amely az elektromos járművek, a hibridek és a belsőégésű motoros járművek értékesítésének sikereit mutatja. Augusztusban az S&P elismerően nyilatkozott a csoport megerősített pozíciójáról a kulcsfontosságú globális piacokon, például Észak-Amerikában, valamint arról, hogy sikeresen szervezte át termékösszetételét a hobbiterepjárókra és a prémium autókra összpontosítva.

A Hyundai a hagyományos belsőégésű motoros járművek piacán tanúsított követő pozícionálásából az elektromos járművek terén piacvezetővé vált. A stratégiailag jelentős lépés a dedikált E-GMP platform 2020 decemberi bevezetése volt, amely olyan kulcsfontosságú modelleket hozott, mint az IONIQ 5 és a Kia EV6. A csoport az elektromos járművek iránti kereslet közelmúltbeli piaci lassulása idején is egyensúlyban tartotta a hibridek gyártását az elektromos járművek fejlesztésével, megőrizve hosszú távú stratégiáját.

Ez a stratégia bevált. A Hyundai-Kia immár a második legnagyobb elektromos autókat gyártó vállalat az Egyesült Államokban, megelőzve a General Motors és a Ford vállalatokat is. A csoport további terjeszkedést tervez a Georgiában elkészülő Hyundai Metaplant America még idei megnyitásával, majd 2025-ben a dél-koreai Ulszanban is egy vadonúj elektromos járműveket termelő gyár megnyitásával.

A villamosítás terén elért sikerei ellenére a Hyundai kemény kihívásokkal néz szembe a szoftver által definiált járművek (SDV) és az autonóm vezetés– a mobilitás jövőjét egyre inkább alakító technológiák terén. A hagyományos autókkal ellentétben az SDV-k szoftverfrissítésektől és csatlakoztathatóságtól függenek, a Hyundai pedig keményen dolgozik azon, hogy utolérje az olyan piacvezetőket, mint a Tesla. A cég jelentős összegeket fektetett be ezen a területen. Létrehozta a Motionalt, az Aptiv-val közös vállalatot az önvezető technológia fejlesztésére és megvásárolta a koreai 42dot szoftveres startup céget. Idén a Hyundai 3 billió vont fektetett be a Motionalba és 1 billiót különített el az SDV technológia 42doton keresztüli továbbfejlesztésére.

A Motional azt is tervezi, hogy IONIQ 5 járműveket szállít a Waymo-nak, a Google autonóm vezetési vállalatának, a Hyundai pedig 2026-ig egy SDV prototípus bevezetését tervezi. A fejlődés azonban lassú és a Hyundai elismeri, hogy ezen a téren továbbra is a Tesla és a kínai autógyártók mögött marad. 

A Hyundai hosszútávú elképzeléseinek része a robotika és a városi légiközlekedés is (UAM). 2030-ra a cégcsoport bevételének 50 százalékát autókból, 30 százalékát UAM-ból, 20 százalékát pedig robotikából kívánja elérni. Chung első jelentős felvásárlása a Boston Dynamics, egy amerikai robottechnikai cég volt, amely olyan agilis robotjairól ismert, mint a Spot. A cég azonban pénzügyi nehézségekkel küzd, 2023 első felében 196,9 milliárd vonos (143 millió dollár) veszteséget könyvelhetett el.

Ami az UAM piacot illeti, a Hyundai megalapította a Supernal vállalatát, hogy függőlegesen fel- és leszállni képes elektromos repülőgépeket fejlesszen ki és a tervek szerint 2028-ig elindítja szolgáltatásait az Egyesült Államokban. Bár az előrehaladás költséges volt – a Supernal tavaly 52,6 milliárd vonos (38 millió dollár) veszteségről számolt be –, a Hyundai óvatosan viselkedik, mivel a biztonság az elsődleges megközelítés. „A kezdetektől fogva a kereskedelmi repülőgépek biztonsági szabványai szerint építünk. A piac csak akkor nyílik meg, ha teljesítjük ezeket a biztonsági követelményeket” – mondta Jae-won Shin, a Hyundai Advanced Air Mobility részlegének vezetője a CES 2024 kiállításon idén januárban.

A hidrogénenergia a csoport jövőbeli mobilitási üzletágának másik jelentős portfóliója. Az idei év első felében a csoport kiérdemelte a világ vezető hidrogénjármű-gyártója címet. A vállalat nyilvánosságra hozta azon tervét, hogy a következő 10 évben összesen 5,7 billió vont (4,21 milliárd dollár) fektet be, hogy megerősítse jelenlétét a hidrogén-értékláncban és ezzel megerősítse pozícióját a világ vezető autógyártójaként ezen a területen.

Forrás: koreaherald.com,koreatimes.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését