A Hyundai új gyárakkal és szövetségekkel erősíti villanyautó-portfólióját
A Hyundai Motor Group számos stratégiai döntéssel jelentős előrelépéseket tesz az elektromos járművek piacán, amelyek célja, hogy megszerezze dominanciáját a gyorsan fejlődő autóiparban.
A Hyundai csoport júniusban megkezdte a gyártást a Kia Autoland Gwangmyeong üzemében, az első kifejezetten elektromos járművek számára átalakított gyáregységében, ahol a Kia évente 150 ezer darab EV3 és EV4 gyártását tervezi. Ez a lépés a Hyundai szélesebb körű stratégiájának részét, amely az elektromos járművek népszerűségének fokozását célozza.
Ezt követően idén júliusban a Hyundai Motor Group piaci részesedése az amerikai elektromos járművek piacán lenyűgöző 10 százalékot ért el, megelőzve a Ford és a GM amerikai autógyártókat, amelyek a piac 7,4, illetve 6,3 százalékát birtokolták. Ez az eredmény alátámasztja a Hyundai növekvő befolyását az elektromos járművek szektorában, amelyet az innováció és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége vezérel.
Iparági források szerint az idei év második felétől jövő évig Dél-Koreában forgalomba kerülő 8 új autóból 6 elektromos jármű lesz. Ez azt jelenti, hogy a Hyundai Motor Group által a hazai piacán forgalomba hozott új autók 75 százaléka elektromos lesz, ami tükrözi a vállalat agresszív törekvését a villamosítás irányába. A bevezetésre kerülő modellek között szerepel a Hyundai Casper Electric (Inster) és a Kia kisméretű crossovere, az EV3, valamint az EV4 limuzin és az EV5 hobbiterepjáró, amelyek várhatóan sokféle fogyasztói igényt kielégítenek majd.
Az Egyesült Államokban a Hyundai Motor Group olyan elektromos járműveket készül bemutatni, mint az IONIQ 9, az EV3 és az EV4, tovább erősítve jelenlétét az Egyesült Államok versengő villanyautó-piacán. Az amerikai Georgia államban található Meta Plant, a Hyundai egyesült államokbeli új gyártóbázisának infrastruktúrája kiépült és a nagyszabású munkaerő-felvétel folyamatban van azért, hogy idén októberben megkezdje működését. Ez a létesítmény döntő szerepet fog játszani az elektromos járművek iránti növekvő kereslet kielégítésében Észak-Amerikában.
A Hyundai Motor Group a közelmúltban szándéknyilatkozatot írt alá a GM amerikai autógyártóval az olyan átfogó technológiai együttműködésről, mint az autók, az üzemanyagok és az alapanyagok. Az együttműködés célja, hogy szinergiát teremtsen a GM technológiájának és infrastruktúrájának a Hyundai magasra értékelt elektromos járműtechnológiájával kombinálásával. Egy iparági bennfentes megjegyezte: „Bár a kereslet némileg csökken, továbbra is változatlan igazság, hogy az elektromos járművek uralják majd a jövő piacát." Egy másik bennfentes hozzátette: „A Hyundai Motor Group, amely jól ismeri ezt a tényt, úgy tűnik, aktívan tesz a piaci dominancia biztosítása érdekében."
Forrás: businesskorea.co.kr