A Hyundai bemutatta, milyen technológiák kerülnek 2-3 éven belül autóiba

A Hyundai csoport alkatrészgyártója, a Hyundai Mobis bemutatta legújabb sorozatgyártásra érett technológiáit, pl. az agyhullámokra épülő vezetőfigyelő rendszert, a rákjárásban mozgó kerekeket, amelyek többsége 2-3 éven belül a szériaautókba is beköltözhetnek.  

A Hyundai Mobis egy kéthetes technológiai rendezvényen a koreai Uiwangban található vadonatúj kutatás-fejlesztési központjában bemutatta azt a 65 legújabb mobilitási technológiát, amelyek két-három éven belül mind kereskedelmi forgalomba kerülnek. A koreai autóalkatrész-gyártó elárulta, hogy csak ebben az évben 1,7 billió koreai vont (kb. 1,3 milliárd dollárt) fordított eddig a kutatás-fejlesztésre.

A 2023. decembere óta használt kilencemeletes, 71 500 négyzetméteres Kutatási-Fejlesztési központban első alkalommal történik meg, amikor a Mobis összes kutatómérnökét egy helyre összegyűjtötte, hogy beleássák magukat az akkumulátor-menedzsment rendszer kulcsfontosságú technológiáiba, az úgynevezett akkumulátor-agyba, amely az autóalkatrészek minőségellenőrzéséhez figyeli az akkumulátorok állapotát. Mintegy 650 mérnök dolgozik ebben a központban.

„Amióta a Mobis 2008-ban először kezdett bele az elektromos járművek alkatrészeinek üzletágába, portfóliónk nagyrészt az egyedi autóalkatrészekre összpontosult, de most átfogó megoldásokat kívánunk kínálni” – mondta Young-kook Lee, az elektromos hajtáslánc-mérnöki részleg alelnöke a Hyundai Mobis központban tartott sajtótájékoztatón. „Mivel az autók egyre okosabbak, a Mobis minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy olyan technológiákat fejlesszen, amelyek később alkalmazhatók lesznek a robotikában és esetleg a repülő taxiban, a közlekedési formák következő generációjában.”

A Mobis egyik alapvető technológiája az első elektromos autóakkumulátor-hűtő berendezés, amely „pulzáló hőcsővel (PHP)” van felszerelve, és több U-alakú csövekből áll a gyorstöltés során keletkező hő csökkentésére. „Egyes vállalatok alumíniumlemezeket és extra hűtőblokkokat használnak, de ez sok helyet foglal el, és megnehezíti a járművet. PHP-eszközünk megoldja ezt a problémát és hatékonyabb hőkezelési megoldást biztosít” – mondta Do-hyun Koo, a Hyundai Mobis fém elektromos és elektronikus autóalkatrész-anyagokkal foglalkozó csapatának vezető kutatója. „25 százalékkal olcsóbb is, mint a széles körben használt fotokémiai maratási eljárás.”

Koo volt az egyik munkatárs, aki bemutatta a kiállítási standokat, amelyek olyan témákat mutattak be, mint az elektromos és elektronikus alkatrészek, moduláris rendszerek, villamosítás, alváz, biztonság és dizájn. Egy másik úttörő technológia egy légzsákrendszer, amely elemzi az utas ülőhelyzetét és ennek megfelelően nyitja ki a légzsákot. Dong-young Kim, a Hyundai Mobis légzsáktervező csapatának vezető kutatója elmondta, hogy az új modell hosszabb ideig marad felfújva, amikor az utasok hátradőlt helyzetben ülnek, amivel figyelembe veszik a légzsákba ütközés plusz idejét egy ütközés során.

Az átfogó megoldás magában foglalja a Mobis 3 az 1-ben elektromos rendszerét, amely a motort, az invertert és a reduktort tartalmazza a hátsó kerék optimális meghajtása érdekében. A rendezvényen a legnagyobb tömeget megmozgató stand az M.Brain ellátórendszer volt, amely agyhullámok elemzésével képes észlelni a járművezetők állapotát. Ha a fülhallgatót az egyik fülébe helyezi, a rendszer ellenőrzi a vezető figyelmének szintjét, hogy mennyire elvonja a figyelmét az olyan helyzet, mint például a fáradtság, az álmosság. A rendszer rezgésekkel és vizuális jelzésekkel figyelmezteti a vezetőket erre a veszélyre.

„Az a célunk, hogy ezt jövőre kereskedelmi forgalomba hozzuk” – mondta a Hyundai Mobis egyik mérnöke. „A technológiát továbbfejlesztik, hogy a későbbiekben az autó végrehajthasson bizonyos műveleteket, ha a vezetőnek elvonják a figyelmét, például az autóval az útpadkára húzódva."

A Mobis „keréken belüli technológiája” is bemutatásra került, amelyet először a CES 2024 kiállításon mutattak be az év elején, ahol minden kerék belsejében négy kis motort helyeztek el, szemben az elektromos járművekben általánosan használt egyetlen nagy hajtómotorral. Ez a konfiguráció lehetővé teszi, hogy minden kerék saját erőből mozoghasson.

Ez a technológia lehetővé teszi az autók számára, hogy „rákjárásban” vagy oldalirányban mozogjanak, átlósan haladjanak és elforduljanak, ami fontos funkció azon vezetők számára, akiknek pl. nehezen megy a párhuzamos parkolás. „A technológia már a miénk, de az autógyártók továbbra is tétováznak, hogy beszereljék-e autóikba” – mondta Lee. „Három éven belül szeretnénk értékesíteni, előnyben részesítve a csúcskategóriás márkákat.”

„Az elektromos járművek akkumulátorai energiasűrűségének és kapacitásának növelése érdekében a „cell-to-pack” rendszer bevezetését tervezzük a meglévő „cella-modul-pack” helyett” – mondta Young-kook Lee, a Hyundai automatizálási mérnöki részlegének vezetője a sajtótájékoztatón. Ez a megközelítés kihagyná az akkumulátorcellák modulokba rendezésének köztes szakaszát, mielőtt a „csomagot" vagy a teljes akkumulátort elkészítené.

Az autóalkatrészeket gyártó vállalat bemutatott egy 22 kilowattos integrált töltésvezérlő egységet is, amely felére csökkentheti az elektromos járművek akkumulátorának töltési idejét. A Mobis emellett akkumulátorrendszerének azon fejlesztésére is összpontosít, amely megakadályozhatja az elektromos járművek kigyulladását. „Az elektromos járművek tüzeinek megelőzése érdekében olyan technológiákat fejlesztünk, amelyek megakadályozzák, hogy az egyes cellák hibái a teljes akkumulátorrendszerre hatással legyenek” – mondta Lee. „Végső célunk a technológia továbbfejlesztése, hogy az autó a jövőben önmagában is el tudja oltani a keletkező tüzet”

A vállalat több országban is kérelmezte „jármű-hálózat” technológiájának tanúsítását. Ez lehetővé teszi a konnektorról tölthető elektromos járművek számára, hogy áramot tápláljanak be az elektromos hálózatba és extra áramot adjanak el az erőműveknek. 

A kéthetes eseményre számos különböző globális autógyártó, köztük a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a General Motors is meghívást kapott az Uiwang fejlesztőközpontba, a Mobis azon eltökélt elképzelése szerint. hogy globális ügyfeleket szerezzen, mivel jelenleg eladásainak 85 százaléka a Hyundai Motor és a Kia márkáktól függ. 

A Mobis egy akkumulátorrendszer-gyárat épített Spanyolországban a Volkswagen számára, miután nagy volumenű megrendelést nyert el a német autógyártótól. Az ügylet pontos nagysága továbbra sem ismert. A globális piacokon nagyobb jelenlétre törekvő Hyundai Mobis jelenleg hét gyártóbázist hoz létre villamosítás céljából – ezek közül az egyik Szlovákiában, amelynek elektromos jármű alkatrészeinek éves kapacitása eléri a 300 ezer darabot.

A Mobis idén februárban egy ICCU-üzletet (integrált töltésvezérlő rendszer) is kötött egy japán autógyártóval, amelynek méretét nem hozták nyilvánosságra. „A német autógyártók különösen az akkumulátorrendszerünk iránt, míg más európai márkák az elektromos rendszereink iránt, a japán autógyártók pedig az ICCU-ink iránt érdeklődnek elsősorban” – mondta Lee. A Mobis tavaly 9,2 milliárd dollár értékű megrendelést kapott külföldi márkáktól.

koreajoongangdaily.joins.com, koreaherald.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV