Michelisz Norbi újra a túraautózás csúcsán
Michelisz Norbert ismét a túraautózás bajnoka lett, miután Makaóban a Hyundai Elantra N TCR volánjánál megszerezte a Kumho FIA TCR World Tour versenyzői bajnoki címét.
A BRC Hyundai N Squadra Corse versenyzőjeként a Hyundai Motorsport Ügyfélversenyzési részlegének pilótája 10 pont előnnyel kezdte meg a versenyhétvégét a kihívásokkal teli Circuito da Guia utcai pályán. A szombati első futam második helyezése után Norbi ötpontos előnnyel állt fel a második futam rajtrácsára. Amikor a heves esőzések miatti hosszas késlekedést követően a verseny egy nyirkos, de száraz pályán elindulhatott, a magyar pilóta a legnagyobb óvatossággal vezette célba a Hyundai Elantra N TCR formációját és végül az ötödik helyen végzett csapattársai, Mikel Azcona és Néstor Girolami előtt.
Legszorosabb riválisával, a második futamban 8. helyen végzett Thed Björk-kel, Michelisz Norbi a szezont 323 ponttal fejezhette be, ezzel idén is megtarthatta a 2023-ban megszerzett TCR World Tour bajnoki címét. Norbinak ez volt a második FIA világbajnoki címe, miután 2019-ben megnyerte a WTCR – FIA Túraautó Világkupát, egy évvel azután, hogy Gabriele Tarquini, a BRC Hyundai N Squadra Corse jelenlegi csapatmenedzsere ugyanezt a bravúrt érte el. Ennek eredményeként az olasz BRC Racing Team hét év alatt öt versenyzői bajnoki címet ünnepelhetett, ebből zsinórban hármat Michelisz koronájával, miután Azcona megszerezte az utolsó WTCR-címet.
Miközben Michelisz Norbert pályafutása legutóbbi sikerét ünnepelte, Azcona és Girolami megszerezte a harmadik és a hatodik pozíciót a Kumho FIA TCR World Tour végső tabelláján, miután 2024-ben mindkét pilóta egy-egy futamot tudott megnyerni. Az első futam rajtrácsán másodikként felsorakozva Azcona a rendkívül szoros Lisboa kanyar felé tartva átadta helyét Michelisznek, amikor a száraz és napos körülmények között megrendezett nyitóverseny egy korai kényszerpihenőt követően, miután egy több autós ütközés eredményeként blokkolt pálya felszabadult. Innentől a spanyol remekül védekező hátvédet alakított azért, hogy Michelisz Norbert kényelmesen a második helyen végezhessen, és egy ötpontos előnyt szerezzen a második futamra.
Azcona, a múlt havi Zhuzhou Nemzetközi verseny győztese, a 6,12 kilométeres Circuito da Guia leggyorsabb körével az első futamban ismét bizonyította sebességét. De mivel a második futamban határozottan Michelisz bajnoki erőfeszítéseinek támogatására összpontosított, a hatodik helyen végzett. Girolami a hetedik lett, miután az első futam kockás zászlója ötödikként intett le. Csapattársaihoz, Azconához és Micheliszhez hasonlóan Girolami 2024-ben mind a 14 Kumho FIA TCR World Tour versenyen pontszerző volt. Egy további Hyundai-versenyző is sikert ért el, amikor Martin Cao ugyanazon a versenyen egy Hyundai Elantra N TCR-rel megszerezte a TCR China címet. A kínai pilóta rövid időre vezette a második futamot, hogy lenyűgöző szezont zárjon le vele.
Michelisz Norbert, miután áprilisban a pole pozícióból megnyerte a szezonnyitó futamot az olaszországi Vallelungában, soha nem nézett hátra és a makaói finálé előtt mind a hat versenyhétvége után pontelőnyben volt. A 40 éves versenyző júliusban újabb győzelmet aratott a brazíliai Interlagosban, a marokkói Marrakesben a harmadik helyen végzett az első futamon és második lett az első Mid-Ohio futamon, amikor a Kumho FIA TCR World Tour júniusban megérkezett az Egyesült Államokba.
„Gratulálok Norbinak, a teljes BRC Hyundai N Squadra Corse csapatnak és mindenkinek, aki a Hyundai Motorsport alzenaui bázisán dolgozott és lehetővé tette ezt a fantasztikus eredményt a Hyundai Elantra N TCR számára, amely idén már a ráncfelvarráson átesett utcai Elantra N-re épült” – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport Circuit Racing projektmenedzsere. „Csakúgy, mint csapattársai, Mikel és Néstor, Norbi is keményen dolgozott ezért egész évben. Norbi elhivatottságának és elkötelezettségének jutalma a TCR World Tour-címek megszerzése lett, aminek nagyon örülök. A szezon nem volt könnyű, tekintettel az erős versenyre, amivel szembe kellett néznünk és voltak pillanatok, amikor igazán mélyre kellett ásnunk, hogy a pályán is teljesíthessünk. De csapatként dolgoztunk, és minden követ megmozgattunk, hogy megtaláljuk azokat a megoldásokat, amelyek az élmezőnyben tartanak bennünket. Amíg sikerült megnyernünk a versenyzők címét, a csapatok bajnoki címére még egy szezont várni kell és ez lesz a 2025-ös év kulcsfontosságú célja. Mostantól még több Hyundai sikerre számíthatunk Thierry Neuville és Ott Tänak révén, akik a Hyundai első FIA rali világbajnokságát készülnek a jövő hét végén a Japán-ralin.”
„Milyen szép nap volt ez! Óriási köszönetet kell mondanom a BRC csapatomnak, a Hyundainak, csapattársaimnak, Mikelnek és Néstornak, mert nélkülük nem lennék bajnok” – mondta Michelisz Norbert. „A szezon első pillanatától kezdve nem léptünk rosszat. Minden versenyen szereztem pontokat, minden versenyen nagyszerű csapatmunkát végeztünk, és ha van egy hatékony csapatod, akkor nagyon jó esélyed van a bajnoki címért harcolni, ezért hihetetlenül hálás vagyok mindenkinek, aki támogatott. Emlékszem, 14 évvel ezelőtt, amikor megnyertem az első futamomat az FIA túraautó-világbajnokságban itt, Makaóban, csodálatos érzés volt, de hogy ezt az érzést tavaly és idén is sikerül megismételnem, azt hiszem, nagyon szerencsés ember vagyok. Számomra az élet nem igazán a sikerről szól, nagyon jó átélni a sikert, de két hét múlva már a következő szezonra fogok koncentrálni. Ez egy állandó ciklus stresszel, adrenalinnal, nem igazán emlékszik rá az ember, hogy bajnok lett volna a következő szezon első versenyén. Nagyon hálás vagyok, hogy ebben a pozícióban lehetek, versenyezhetek, élhetem a szenvedélyemet és átélhetem ezeket a különleges pillanatokat.”
„Nagyon nehéz körülmények voltak a pályán, sok esővel. Volt néhány elektromos problémám a rajt előtt, így aggódtam a verseny miatt” – mondta Azcona. „Szerencsére sikerült ellenőrizni és megoldani a problémát. A második futamban a biztonsági autó után elindulva, néhány órás, vegyes körülmények között tartó várakozás után úgy döntöttünk, hogy vizes gumikat teszünk nekem és Norbinak és slicket Néstornak, hogy fedezzük a riválisainkat. A második futamra csak az volt a célom, hogy magam mögött tartsam Björkot, és sikerült is ezt megtennem, hiba nélkül visszahozni az autót, és hátulról védeni Norbit. Ebből a szempontból kényelmes verseny volt. Az volt a célunk, hogy Norbi megnyerje a címet, aminek nagyon örülök. Nagyon boldog vagyok a BRC-vel és a Hyundai-jal is, mert három egymást követő éve vagyunk világbajnokok a Hyundai Elantra N TCR-rel. Egy nehéz szezon után a P3 helyezés a bajnokságban még boldogabbá tesz.”
„Az első próbálkozás a második futam elindítására lehetetlen volt, mert a pályaviszonyok nagyon-nagyon vizesek voltak, egyes részeken még átfolyók is keresztezték a pályát. A biztonsági autó mögül indulni helyes döntés volt, de négy slick abroncs választásával nagy rizikót vállaltunk. Az volt a dolgom, hogy Norbinak fedezéket nyújtsak, de Mikelt is átengedtem, hogy harmadik helyet szerezhessen a bajnokságban, így teljesen megértem a csapat parancsát. A slick gumikkal a száradó pályán ma megvolt a tempóm a győzelemhez, de a prioritás az volt, hogy megszerezzük Norbi versenyzői bajnoki címét, így ezt tettük és együtt örülök Norbival, a Hyundai-jal és a BRC-vel. Csodálatos szezont teljesített a csapat és a fő célt elértük.”
Forrás: hyundai.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!