A Hyundai merész üzemanyagcellás koncepciója új formanyelvvel érkezik

A Hyundai Motor a koreai Hyundai Motorstudio Goyangban megtartott „Clearly Committed” (Tisztán elkötelezett) rendezvényén bemutatta INITIUM névre keresztelt hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) járműkoncepcióját.

Az INITIUM egy latin szó, jelentése „kezdet” vagy „első”, amely a Hyundai Motor hidrogénenergiában betöltött úttörő státuszát és a hidrogéntársadalom kialakítása iránti elkötelezettségét jelzi. Az INITIUM azt az új sorozatgyártású üzemanyagcellás modellt hivatott előrejelezni, amelyet a vállalat a jövő év első felében tervez bemutatni. A koncepció magába foglalja a vállalat 27 éves hidrogéntechnológiai fejlesztését és egyértelműen a fenntartható hidrogéntársadalom megvalósítása iránti elkötelezettségét tükrözi.

Ez az egyedülálló hidrogén-üzemanyagcellás hobbiterepjáró-tanulmány egyben a Hyundai Motor új formanyelvének – az „Art of Steel”-nek – a debütálása is, amely a HTWO, a Hyundai Motor Group elkötelezett hidrogén-értéklánc-üzleti márkájának karakterét testesíti meg.

„Az elmúlt 27 évben a Hyundai Motor egyértelmű, megingathatatlan elkötelezettsége a hidrogén iránt abban a hitünkben gyökerezik, hogy tiszta, hozzáférhető és ezért méltányos energiaforrás lehet mindenki számára. Elkötelezettek vagyunk egy olyan jövő úttörője lenni, ahol a hidrogént mindenki használja. Meghívunk mindenkit, hogy csatlakozzon hozzánk ezen az úton” – mondta Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója.

A Hyundai Motor az év elején, a 2024-es CES kiállításon mutatta be HTWO hidrogén-értéklánc üzleti márkáját, kiemelve, hogy a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung hogyan összpontosítja a csoport erőfeszítéseit a hidrogénenergiára. A HTWO Grid – a termelést, a tárolást, a szállítást és a hasznosítást átfogó hidrogénenergia-megoldás – víziójának leleplezésével Chung elnök kifejezte a Hyundai csoport elkötelezettségét a hidrogén-társadalom fejlesztésében való aktív részvétel mellett és hangsúlyozta a vállalatcsoport képességeit ennek eléréséhez kiemelve, hogy „A hidrogénenergiára való átállás a jövő generációit szolgálja.”

A leleplezésen Sang-yup Lee, a Hyundai és a Genesis Global Design ügyvezető alelnöke és vezetője mutatta be az INITIUM koncepciót és a Hyundai új „Art of Steel” formanyelvét. „ A mi kihívásunk a gyártási szakaszban kezdődött, amikor az acél formálhatóságát a végletekig növeltük azért, hogy egy művészi formát hozzunk létre. Az INITIUM tanulmánnyal egy szabadidőautósabb dizájnt hoztunk létre, amely egyszerre szilárd és biztonságos, tükrözve az ügyfeleink iránti elkötelezettségünket az „ügyfélközpontú tervezés” révén" – magyarázta Lee.

Az INITIUM ikonikus formaterve a HTWO szimbólumot integrálja, amely a Hyundai Motor hidrogénnel vezérelt jövőképét képviseli. Az INITIUM világítási jellegzetességének részét képező „+” ihlette grafika összevegyül a lökhárítóval és egy jellegzetes FCEV-specifikus dizájnt hoz létre, amelyet egyedi világítás, masszív terjedelem és kifinomult elegancia jellemez.

Az INITIUM jellegzetes SUV-szerű esztétikája zökkenőmentesen egyesíti a városi élet funkcionalitását a terepkalandozás lehetőségével, merész vonalaival és szilárd szerkezetével, egyensúlyban tartva a masszívságot és a kifinomultságot. A koncepció 21 colos kerekei kiegészítik az általános dizájnt, a jármű masszív tetőcsomagtartója pedig praktikusságot biztosít a városi és szabadtéri életmódot folytatók számára.

Az INITIUM fejlesztése három fő szempontra összpontosított: kiváló hatótávolság és fokozott teljesítmény, amelyek a hidrogénautók kulcsfontosságú erősségei; tágas belső tér és csomagtér, így ideális családok számára; valamint a hidrogénüzemű autókra jellemző egyedi kényelmi és biztonsági jellemzők. A hidrogén üzemanyagcellás járművek egyik legnagyobb előnye a lenyűgöző hatótáv és az ezzel járó rugalmasság. Az INITIUM tanulmány esetében a Hyundai Motor nagy hidrogén üzemanyagtartályokkal szerelte fel a koncepciót a jármű hatótávolságának maximalizálása érdekében, fokozva az üzemanyagcellás járművek előnyeit.

A Hyundai Motor az INITIUM koncepciót aerodinamikus kerekekkel is felszerelte azért , hogy tovább csökkentse az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok légellenállását, így a megcélzott hatótáv több mint 650 km (a becsült hatótávolság a Hyundai Motor üzemanyag-fogyasztásának célértékével számolva, 18 hüvelykes gumiabroncsokkal tesztelve].

Ami a teljesítményt illeti, az INITIUM kiváló gyorsulást és előzési képességet kínál. A Hyundai üzemanyagcellás technológiájának továbbfejlesztésével a vállalat megnövelte az üzemanyagcella-köteg teljesítményét és megnövelte az akkumulátorkapacitást, ami akár 150 kW-os villanymotor teljesítményt is lehetővé tett. Ez a vezetők számára a zökkenőmentes vezetést biztosítja városi területeken és autópályákon nagyobb sebességgel is.

Az INITIUM lenyűgöző szintű belső teret és sokoldalúságot biztosít a családi szabadidőjármű számára, a második sor utasai számára tágas térrel, amely a fokozott kényelem érdekében nagy dőlésszögű üléstámlákkal is rendelkezik. Az INITIUM széles karosszériája és a hátsó ajtók nagy nyitási szöge az autóba való be- és kiszálláskor tovább fokozza a hátsó ülésen utazók kényelmét.

Az INITIUM egy FCEV-specifikus útvonaltervezőt is kapott, amely kezeli az FCEV-vásárlók egyik legnagyobb félelmét: a töltési infrastruktúrát. Ezzel a funkcióval a felhasználók könnyedén megtervezhetik az optimális útvonalat és útközben töltőállomásokat találhatnak anélkül, hogy külön alkalmazást kellene használniuk vagy telefonálniuk kellene. A felhasználók ellenőrizhetik egy azonosított töltőállomás elhelyezkedését és működési állapotát, valamint a várakozó járművek számát és ezáltal a töltés lehetőségét.

Ezenkívül az INITIUM üzemanyagcellája szennyezőanyag-kibocsátás nélkül szolgáltat áramot. Ez az elektromosság a koncepció „Vehicle-to-Load” (V2L) funkcióján keresztül felhasználható különféle háztartási készülékek és személyes eszközök táplálására és töltésére. A kültéri csatlakozópontot úgy tervezték, hogy közvetlenül egy 220 V-os háztartási aljzathoz csatlakozzon, így az INITIUM közlekedési eszközből lehetséges energiaszolgáltatóvá is válhat. 

A Hyundai Motor kompromisszumok nélküli biztonság iránti elkötelezettségével összhangban az INITIUM tanulmányautót úgy fejlesztették ki, hogy a legmagasabb szintű ütközésbiztonságot és vezetésbiztonsági teljesítményt érje el világszerte. Annak érdekében, hogy az utasok számára az autó még nagyobb biztonságot nyújtson egy ütközés esetén, a jármű elöl többvázas szerkezettel, valamint oldalsó karosszériaszerkezettel van megerősítve, valamint kilenc légzsákot tartalmaz, amelyek világszínvonalú ütközésbiztonsági teljesítményt biztosítanak.

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy novemberben a Los Angeles-i Autószalonon és kínai Kantoni Autókiállításon is bemutatja az INITIUM modellt, tovább erősítve pozícióját a hidrogén-mobilitás terén a világpiacon. Az INITIUM koncepció szériagyártású változata 2025 első felében jelenik meg.

Az INITIUM bemutatása mellett a Hyundai Motor adott otthont a Hidrogén Örökség Beszélgetések szekciónak, bemutatva az FCEV fejlesztésének 27 éves történetét. A vezetők közötti panelbeszélgetés lehetővé tette a látogatók számára, hogy megtapasztalhassák a Hyundai Motor FCEV-k fejlesztése iránti elkötelezettségét és maguk is elköteleződjenek mellette.

Az új évezred hajnalán a Hyundai Motor elindította ambiciózus Mercury projektjét, amelynek célja az iparág vezetőinek áthidalása volt, valamint a Polaris Project-et, amely a vállalat alapvető üzemanyagcella-technológiájának független fejlesztésére összpontosított. 2005-ben a Hyundai Motor létrehozta Mabuk Környezettechnológiai Fejlesztőközpontját, felgyorsítva az üzemanyagcellás járművek fejlesztését. Abban az időben a Hyundai Motor Group elnöke, Mong-Koo Chung arra biztatta a létesítmény kutatóit, hogy feszegessék a határokat, felhatalmazva őket arra, hogy bátran és magabiztosan vágjanak neki a mérnöki kihívásoknak.

„Soha nem készíthetsz nagyszerűt úgy, hogy csak egyszer készíted el. Ne aggódj a költségvetés miatt, hagyd, hogy a fiatal mérnökök minden olyan autót kipróbáljanak, amiről álmodnak. Nincs szükség  megtakarítani a pénzt, ha ugyanazt az autót 100-szor továbbfejlesztik. Akkor rendben van, ha mind a 100 modell teljesen különbözik egymástól” – mondta Mong-Koo Chung, a Hyundai Motor Group mostani tiszteletbeli elnöke.

A Hyundai hidrogén-evolúciója során a Hyundai a világ első olyan autógyártójává vált, amely sorozatban gyártott üzemanyagcellás hobbiterepjárót, majd 2018-ban bemutatta első dedikált üzemanyagcellás Nexo modelljét. Ezek az üzemanyagcellás fejlesztési eredmények rávilágítanak a Hyundai Motor egyértelmű elkötelezettségére egy szebb holnap megteremtése iránt.

Forrás: hyundai.news

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését